فیلم های 2017 رو می شناسین؟ می دونین از بین این همه فیلم کدومش ارزش یه بار دیدن رو داره؟ با ما همراه باشین.

حدود دو هفته تا انتهای سال میلادی باقی مونده ولی از اونجایی که می گن کار امروز رو به فردا ننداز، ما بهترین فیلم های 2017 تا این لحظه رو معرفی می کنیم. اول از همه شما با رفتن به لینک زیر می تونین تمام فیلم های امسال رو همراه با تریلر هاشون تماشا کنید.

راستی امسال اولین سالیه که تو چین، فیلمایی غیر از فیلمای آمریکایی، بیشترین فروش رو داشته! Dangal یه فیلم خارجی (هندی) و Wolf Warrior 2 فیلم داخلی ای بودن که فروش فوق العاده ای داشتن.

و اما دوم از همه، می ریم سراغ فیلمایی که دل منتقدا و سینما دوستا رو برده. یه چیز کوچولو، قبل از شروع.  این لیست شماره نداره! یعنی فیلمی که اول از همه معرفی شده لزوما بهتر از فیلم آخر لیست نیست. و در هیچ کدوم از توضیحات داستان فیلم لو نمی ره. با خیال راحت بخونین 🙂 و – با احترام به همه کمیک دوستا و عاشقان سینمای علمی تخیلی قهرمان محور!! به شخصه با فیلم های دی سی مشکل دارم اگر چه با لذت نگاه می کنم اما هیچ وقت نمی تونم قبول کنم که مثلا اولین فیلم یه لیست از فیلم های برتر؛ چیزی شبیه به Wonderwoman باشه!  و اگر قصد کشتنم رو نداشته باشین، درباره جنگ ستارگان هم همین نظر رو دارم. البته امسال فیلم Logan باعث شده تا نگاه بهتری به این مجموعه داشته باشم.


همچنین بخوانید »

 

 

 Get Out

بهترین فیلم های 2017

بازیگران: Daniel Kaluuya, Allison Williams, Catherine Keener, Bradley Whitford

کارگردان: Jordan Peele

اولین فیلم  کارگردانی جردن پیل شبیه نسخه به روز شده ی  فیلم “حدس بزن چه کسی برای شام می آید” شروع می شود. اما  کم کم به پیچیدگی جان مالکویچ بودن می رسد.  فیلمی هیجان انگیز، کمدی و ترسناک که دست کم ارزش یک بار دیدن را دارد.


همچنین بخوانید »  بهترین سریال های ۲۰۱۷ به انتخاب مجله وارونه


خلاصه فیلم:

کریس یک جوان سیاهپوست است که برای ملاقات با والدین  نامزدش، رز، به خانه شان رفته است. تمام نگرانی کریس این است که خانواده رز با سیاهپوست بودن او مشکل داشته باشند. اما اینطور نیست. در ابتدا همه چیز خوب به نظر می رسد اما کم کم حرف هایی در مورد اتفاقات رخ داده در آنجا بازگو می شود که ترس را بر دل کریس می اندازد. یک سری حقایق دیرینه که به طور فزاینده ای نگران کننده است …

 A Ghost Story

بهترین فیلم های 2017

بازیگران: Rooney Mara, Casey Affleck, Will Oldham, Sonia Acevedo

کارگردان: David Lowery (Pete’s Dragon)

این فیلم علی رغم عنوانش دلهره آور نیست. و به گفته مت زولر منتقد سایت راجر ایبرت، نه تنها داستان یک روح بلکه داستان عشق، سفر در زمان و زندگی آدمی است. این فیلم یادآور شخصیت  روحِ نگران فیلم روح (1991) ساخته زوکر و همزمانی دنیاهای موازی در فیلم  اینتر استلار می باشد.

خلاصه فیلم:

داستان فیلم دربارهٔ مردی به نام “سی” ست که بعد از کشته شدن در تصادف، روحش به خانه‌اش بازمی‌گردد و در شکل شبح، شاهد همسرش (به نام “ام”) می‌شود که سعی می‌کند به زندگی عادی‌اش برگردد.

 Call Me by Your Name

بهترین فیلم های 2017

بازیگران: Timothée Chalamet, Armie Hammer, Michael Stuhlbarg, Amira Casar

کارگردان: Luca Guadagnino (A Bigger Splash)

این فیلم اقتباسی است از رمان کوییر(Queer) آندری آزیمان (Andre Asiman) ،  که تغییرات کارگردان در آن به مذاق بعضی از منتقدان خوش نیامده است. اما بسیاری آن را یک شاهکار نامیده اند. بر خلاف فیلم ” آبی گرمترین رنگ هاست” بیشتر شاهد روابط عاطفی هستیم.

خلاصه فیلم:

در سال 1983 در شمال ایتالیا ، پسر هفده ساله ای به نام الیو دنیای جدیدی را در رابطه جدیدش کشف می کند که مسائل گوناگونی را برایش رقم می زند و…

 Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

بهترین فیلم های 2017

بازیگران: Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell, Peter Dinklage

کارگردان: (Martin McDonagh (In Bruges

اگر از کارهای برادران کوئن خوشتان می آید، احتمالا این فیلم را دوست خواهید داشت. این فیلم  نخستین بار در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و علاوه بر نامزدی جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلم‌نامه را نیز به دست آورد. فیلم همچنین در جشنواره تورنتو نیز توانست برنده جایزه فیلم برگزیده تماشاگران شود.


همچنین بخوانید » ۱۰ تا از بهترین سریال های علمی تخیلی !


خلاصه فیلم:

فیلم داستان زنی (فرانسیس مک دورمند) را روایت می کند که با حالی مستاصل به سراغ پلیس می رود تا به پرونده قتل و تجاوز جنسی به دخترش رسیدگی شود. بعد از ناامید شدن از قانون، او سه بیلبورد در کنار جاده ی اصلی را کرایه می کند و روی آن‌ها جملاتی می نویسد تا توجه افسر ارشد پلیس (وودی هارلسون) را مجددا به این پرونده معطوف کند.

 Columbus

بهترین فیلم های 2017

بازیگران: Hayley Lu Richardson, John Cho, Parker Posey, Rory Culkin

کارگردان: Kogonada

فیلمی ساده، مینیمال و تاثیر گذار از کارگردانی با اولین تجربه فیلم سازی.

خلاصه فیلم:

یک مرد کره‌ایِ بزرگ شدهٔ آمریکا، به کلمبوس ایالت ایندیانا می آید تا از پدرش که معمار مشهوری است و در کماست نگهداری کند. در این حین با زنی آشنا می شود و دنیای جدیدی را با او کشف می کند…

 The Lost City of Z

بهترین فیلم های 2017

بازیگران: Charlie Hunnam, Robert Pattinson, Sienna Miller, Tom Holland

کارگردان: (James Gray (The Immigrant

این فیلم اقتباسی از کتاب دیوید گران است که مورد توجه منتقدان قرار گرفته است. سایت روتن تومیتو، با 193 نقد، 87 درصد و سایت متاکریتیک با 44 نقد، 78 امتیاز  از 100 امتیاز،  آن را فیلمی مورد توجه و تات مک کارتی از هالیوود ریپورتر آن را “جزیی کمیاب از سینمای کلاسیک معاصر” می دانند.


همچنین بخوانید » بهترین انیمه های تابستان ۲۰۱۸ که باید آنها را تماشا کنید !


خلاصه فیلم:

کاشف انگلیسی در  سفرش به آمازون آثار و شواهدی پیدا می کند که حاکی از وجود تمدنی عجیب و پیشرفته در آنجاست. و با سفر در زمان اتفاقات عجیبی را تجربه می کند…

 Personal Shopper

بهترین فیلم های 2017

بازیگران: Kristen Stewart, Lars Eidinger, Sigrid Bouaziz, Anders Danielsen Lie

کارگردان: (Olivier Assayas (Clouds of Sils Maria

پروسنال شاپر، یک فیلم ترسناک فراطبیعی، درام روانشناسانه با تعلیق هایی نفس گیر است.

خلاصه فیلم:

در این فیلم ، کریستین استوارت یک مسئول خرید است که گمان می کند اگر به اندازه کافی در پاریس جستجو کند، می تواند با برادر تازه درگذشته اش ارتباط برقرار کند.

Lady Bird

بهترین فیلم های 2017

بازیگران: Saoirse Ronan, Laurie Metcalf, Tracy Letts, Lucas Hedges

کارگردان: Greta Gerwig

لیدی برد داستان سرکشی دوران نوجوانی است که گرویک (کارگردان) به خوبی مشکلات این دوران را به تصویر کشیده است.

خلاصه فیلم:

کریستین دانش آموزدبیرستان کاتولیک است که مدام در حال سرپیچی و نافرمانی است. و همیشه با مادرش بگو مگو و درگیری دارد.” لیدی برد” نام من در آوردی است که کریستین اصرار دارد که همه او را به این نام صدا بزنند. که این نمادی از شورشگری و نافرمانی او است. و مادرش هیچگاه با آن کنار نمی آید. اتفاقاتی می افتد که شروع دنیای جدید برای اوست…

 The Killing of a Sacred Deer

بهترین فیلم های 2017

بازیگران: Colin Farrell, Nicole Kidman, Barry Keoghan, Raffey Cassidy

کارگردان: (Yorgos Lanthimos (The Lobster)

فیلم نامه این فیلم بر اساس افیژنی، نمایشنامه ی اوریپید، نمایشنامه نویس شهیر یونانی است. که برنده ی بهترین فیلمنامه ی جشنواره ی کن شده و با استقبال منتقدان همراه بوده است.


همچنین بخوانید » ۱۰ فیلم برتر (پاپ کورنی) اکران شده در سال ۲۰۱۸ !


خلاصه فیلم:

این فیلم داستان آشنایی جراح معروف با نوجوانی بیمار است که پدرش را در جراحی ناموفق دکتر، از دست داده است. این دوستی باعث اتفاقات پیش بینی نشده ای می شود.

 Logan Lucky

بهترین فیلم های 2017

بازیگران: Channing Tatum, Adam Driver, Riley Keough, Daniel Craig

کارگردان: Steven Soderbergh (Ocean’s 11))

آخرین فیلم سودربرگ علی رغم شباهتش با ساخته های برادران کوئن، فاقد عناصر گروتسک است. و مورد توجه اکثر منتقدان قرار گرفته است. بحث و جدل های زیادی در مورد نویسنده این فیلم وجود دارد، نویسنده ای که تا به حال هیج جا رویت نشده و کارنامه حرفه ای اش مشخص نیست و حتی عده ای گمان دارند ربکا بلانت، همان سودربرگ باشد.

خلاصه فیلم:

جیمی و کلاید لوگان دو برادری هستند که برای از بین بردن وضع بد خانواده شان تصمیم می گیرند دست به سرقتی استادانه بزنند…

You Were Never Really Here

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : Joaquin Phoenix، Ekaterina Samsonov، Alessandro Nivola

کارگردان : Lynne Ramsay

این فیلم جدیدترین ساخته لین رامزیه کارگردانی که احتمالا با فیلم  (We Need to Talk About Kevin) به یاد بیارینش. فیلم در ارتباط با یه هیتمن هستش که برای نجات یه دختر ربوده شده مامور میشه. کمی که میگذره متوجه میشه داستان خیلی پیچیده تر از اون چیزی هست که فکر می کرده. آهنگسازی این فیلم بر عهده جانی گرینوود بوده و این فیلم موفق به دریافت 2 جایزه کن شده از جمله بهترین بازیگر مرد خواکین فونیکس، بهترین نمایشنامه برای لین رامزی.


همچنین بخوانید » بهترین موسیقی های متن ۲۰۱۷ به انتخاب مجله وارونه


 Mother

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : جنیفر لارنس، خاویر باردم، اد هریس

کارگردان : دارن آرنوفسکی

جدیدترین اثر دارن آرنوفسکی کارگردان سرشناسی که همه ما اونو با فیلم های جذابی نظیر مرثیه برای یک رویا، پی، فانتین و بلک سوان می شناسیم، یک فیلم ترسناک و مرموز هست بر خلاف سلیقه معمول خودش. آرنوفسکی اینبار دست روی یه داستان متفاوت گذاشته و جالب اینجاست که نویسندگی فیلم نامه هم بر عهده آرنوفسکی بوده، بازیگرای این فیلم جنیفر لارنس و خاویر باردم هستند. “مادر” در ارتباط با رابطه یک زوج هست که پس از ورود مهمان ناخوانده به خانه آنها زندگی آرام اونها تبدیل به جهنم میشه، این فیلم یکی از فلسفی ترین و متضاد ترین فیلم های امسال بوده و بیشتر بر روی سمبل ها و نشانه ها تمرکز داره تا بازیگران.

The Florida Project 

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : بروکلین پرنس، بریا ویاینته، ویلم دافو

کارگردان : شان بیکر

فیلم در ارتباط با دختر 6 ساله با نام مونئی است و داستان از دنیای او به تصویر کشیده می شود، دختر که با مادرش در محله ای فقیر نشین زندگی می کند و خطرات بسیاری آنها را تهدید می کند با این حال مونئی دنیای پیرامون خود را همانند سرزمین رویایی دیزنی می بیند.

Mudbound

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : گرت هللند، کری مولیگان، جیسون کلارک

کارگردان : دی ریس

داستان این فیلم در ارتباط با دو سرباز جنگ جهانی دوم است که بعد از اتمام جنگ به خانه های خود بازگشته اند و برای امرار معاش باید بر روی زمین های کشاورزی کار کنند، ولی در این راه با مشکلاتی روبرو هستند اول مشکل سازگاری با دنیای بعد جنگ، دوم مشکل نژادپرستی که در آن زمان جامعه آمریکا با آن درگیر بود.


همچنین بخوانید » آخرین عکس های هنرمندان مشهور قبل از مرگ که حتما باید آنها را ببینید !(قسمت اول )


Okja

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : تیلدا سینتون، پل دانو، سئو هیون آن

کارگردان : جون هو بوگ

داستان این فیلم در ارتباط با دختری به نام میجا است که تمام سعی خود را می کند از بهترین دوستش که یک حیوان دوست داشتنی و فوق العاده به نام اوکجا است، در برابر یک کمپانی میلیون دلاری که قصد دزدیدن و آزمایش بر روی این حیوان را دارد محافظت کند.

loveless

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : مریاان اسپیواک، الکسی رازین، واروا شمیکوا

کارگردان : آندری زوگیانتسف

داستان فیلم در ارتباط با زوجی در حال طلاق است که باید با هم برای پیدا کردن پسر گم شده خود متحد شوند، پسر آنها در یکی از درگیری های این زوج به طرز مرموزی ناپدید می شود.

A Fantastic Woman

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : دانیلا وگا، فرانسیسکو رییس، لوئیس گنکو

کارگردان: سباستین للیو

داستان این فیلم در ارتباط با زندگی دختری پیشخدمت است که شب ها در کلوپی به خوانندگی مشغول است، اما یک شب پس از مرگ دوست پسرش زندگی او ناگهان به هم می ریزد !!!


همچنین بخوانید » بهترین آلبوم های موسیقی ۲۰۱۷ به انتخاب مجله وارونه


The Rider

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : برادی جندرو، تیم جندرو، لیلی جندرو

کارگردان: کلوئی ژائو

داستان در ارتباط با گاوچران جوانی است که بعد از نجات از یک آسیب شدید مغزی ، به جستجوی هویت جدید، و معنای مرد بودن می پردازد.

Good Time

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : رابرت پتینسون، بنی صفدی، جنیفر جیسون لی

کارگردان : بنی صفدی، جاش صفدی

داستان در ارتباط با یک سارق بانک است که بعد از یک عملیات نا موفق باعث به زندان افتادن برادر خود می شود، حالا او برای آزادی برادرش دست به هر اقدامی می زند.

Blade Runner 2049

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : هریسون فورد، رایان گاسلینگ، آنا د آرماس

کارگردان : دنیس ویلنیو

داستان این فیلم به ادامه اتفاقات در قسمت اول بلید رانر می پردازد، به راز تولید ربات های انسان نما که توسط بلید رانر جدید (راین گاسلینگ) کشف می شود. در ادامه بخوانید »نگاه ویدیویی به جلوه های ویژه فیلم بلید رانر ۲۰۴۹

The Disaster Artist

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : جیمز فرانکو، دیو فرانکو، آری گرینور

کارگردان : جیمز فرانکو

داستان فیلم در ارتباط با دو دوسته، یکی فیلم ساز و دیگری بازیگر است. این دو در کلاس های بازیگری با یکدیگر آشنا شده اند و تصمیم می گیرند برای رسیدن به آرزویشان به هالیوود سفر کنند.

The Square

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : کلاس بنگ، الیزابت ماس، دومینیک وست

کارگردان : روبن اوستلند

داستان این فیم طنز تلخی است از واقعیت های زمان معاصر! در مورد احساس جامعه، شجاعت اخلاقی و نیاز فرد ثروتمند به درک تفاوت خود با سایرین، در جهانی به طور فزاینده متغیر. 

The Meyerowitz Stories

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : آدام سندلر، گریس ون پتن، داستین هافمن

کارگردان : نوا بامبک (Noah Baumbach)

داستان این فیلم درباره یک خانواده از هم دور افتاده است که به دلیل کار هنری پدرشان یک بار دیگر دور هم جمع می شوند.

Logan (از سری فیلمهای Marvel)

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : هیو جکمن، پاتریک استوارت، دافنه کین

کارگردان : جیمز منگولد

جیمز منگولد که به ساخت فیلم هایی نظیر: هویت، و 3:10 تو یوما شهرت دارد، دوباره به ساخت یک قسمت دیگر از سری فیلم های مردان ایکس اقدام کرده، او در سال 2013 نیز فیلم ولورین را کارگردانی کرد. در قسمت جدید مردان ایکس نیز منگولد مجددا به داستان های حواشی قهرمان محبوب خود یعنی لوگان پرداخته… این بار بعد از گذشت چند سال لوگان که پا به سن گذاشته خود را از دنیا مخفی کرده و به مواد مخدر و الکل رو آورده است.با همه این مشکلات او به نگهداری از تنها دوست خود یعنی پرفسور ایکس که حالا کمی نیز دچار فراموشی شده می پردازد.

در همین شرایط ناگهان پای دختر بچه ای با قدرت های مافوق انسانی به معرکه باز می شود و لوگان مجددا درگیر مبارزه با نیروهای شر برای نجات این دختر و سایر کودکان می شود…


همچنین بخوانید » جیمز منگولد در حال ساخت فیلم Boba Fett !


Visages, villages

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : ژان پل بوجون- آموری باسی – ایو بولن

کارگردان : جونیور اگنس واردا (JRAgnès Varda)

این یک فیلم مستند از فعالیت های هنری کارگردان – عکاس – گرافیتی آرتیست، اگنس واردا است که سفر او در رستاهای فرانسه به همراه یک دوستی عجیب را به نمایش می گذارد.

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : ویل ورتنن – دوم کاراکاسکی- تامی کورپلا

کارگردان : آکی کاوریزماکی

این کمدی کلاسیک و مالیخولیایی واکنش واضح و چشمگیر به بحران پناهندگان فعلی در اروپا است، فیلم روایت زندگی دو مرد را نشان میدهد که به دنبال مکانی برای سکونت هستند جایی که بتوانند آن را خانه خود بدانند. خالد پناهده سوری که به هلسینکی فنلاند پناه آورده، به همراه ویکستروم فروشنده میان سال فنلاندی که خانه و همسر و رستوران خود را راه کرده با هم هم مسیر می شوند تا خوشبختی را پیدا کنند.

Promised Land

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : آلک بالدوین، تونی براون، جیمز کارویل

کارگردان : یوجین جرکی

داستان فیلم به بررسی موازی بین ظهور و سقوط الویس پریسلی و امریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2016 می پردازد!!!


همچنین بخوانید » فیلم های پیشنهادی برای طرفداران سریال Stranger Things


Carne y Arena

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : کریستوفر آبرام، هکتور لوئیس بستامانته، عمر کاستندا

کارگردان : آلخاندرو گونزالز ایناریتو

گوشت و شن نام جدیدترین پروژه سینمایی ایناریتو هست که در واقع این فیلم کوتاه یک پروژه واقعیت مجازی (VR) هستش، و اولین فیلم واقعیت مجازی هست که در فستیوال کن در بین فیلم های منتخب قرار داشت.

در فیلم گوشت و شن ایناریتو دست روی بحران مهاجرتی گذاشته و فیلم از مصاحبه ها و گزارش های واقعی تشکیل شده و داستان عبور مهاجران از مرز مکزیک و ورودشون به آمریکا رو به نمایش می ذاره …

Phantom Thread

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : ویکی کریپس، دنیل دی لوییس، لسلی منویل

کارگردان : پال توماس اندرسون

این فیلم جدیدترین ساخته پال توماس اندرسون است که در واقع آخرین فیلمی است که دنیل دی لوییس در اون به ایفای نقش پرداخته ، پال توماس اندرسون رو حتما با فیلم خون به پا خواهد شد یا ارباب به یاد دارید حتی اگه اون فیلم ها رو هم ندیده باشید باید بگم اندرسون امسال کارگردانی اکثر کلیپ های آلبوم جدید ردیوهد رو به عهده داشته، بگذریم…


همچنین بخوانید » جانی گرینوود جایزه بهترین موسیقی متن اسکار ۲۰۱۸ را به الکساندر دسپلا واگذار کرد


داستان فیلم در سال 1950 اتفاق می افته جایی که طراح لباس رینولدز وودکاک رابطه زناشویی اش رو بواسطه حضور دختری جوان زیبا و قدرتمند در معرض فروپاشی میبینه …

On Body and Soul

بهترین فیلم های 2017

بازیگران : گیزه مرتسانی، الکساندرا بوربلی، زولتان اشنایدر

کارگردان : Ildikó Enyedi

داستان فیلم درباره دو کارگر کشتارگاه اندره و ماریا است. آنها متوجه می شوند که رویایی مشترک دارند، رویایی عجیب! رویایی که آنها همدیگر را در جنگل می بینند و عاشق هم می شوند اما نه به عنوان انسان بلکه به عنوان دو گوزن… آنها تصمیم می گیرند رویایشان را تبدیل به واقعیت کنند اما تحقق این رویا در زندگی واقعی بسیار سخت است.

همچنین بخوانید