بهترین فیلم ها با موضوع توطئه !سلام دوستان خوبم .در خدمتتون هستم با معرفی سری فیلم هایی در مورد توطئه.توطئه همیشه نیازمند نقشه های پیچیده است که دارای سوپرایزهای زیادی هم هست.از این رو فیلم هایی با این موضوعات پر وپیچ و تاب همیشه برای مخاطبان سینما جالب بوده اند ، بیایید با همدیگه با این فیلم که باعث افزایش هیجانتون می شن ، آشنا بشیم :


Parasite

Parasite

 

کارگردان:Bong Joon-ho

بازیگران:Cho Yeo-jeong, Park So-dam, Choi Woo-shik, Jeong Ji-so, Kang-Ho Song

امتیاز:8.6

فیلم parasite یا انگل یکی از درخشان ترین فیلم های غیر انگلیسی زبان امسال بوده که تا به این لحظه از ۵۵ نامزدی در فستیوال های مختلف ۵۳  برد داشته که برای یک فیلم موفقیت بی نهایت بزرگی محسوب میشه.آقای “بونگ جون هو” که تا به حال با فیلم ۱۱ میلیون دلاری خودش در گیشه با فروش ۱۰۶ میلیون دلاری بی نهایت موفق عمل کرد.

آثار این کارگردان تا به امروز همگی آثار درخشان و قابل بحثی بودن و به همین دلیل همواره کارگردانی مورد توجه بوده. از کارهای گذشته ی این کارگردان می تونیم به آثار موفقی مثل خاطرات قتل، میزبان و برف شکن اشاره کرد.

فیلم parasite ، فیلمیه که می تونیم اونو از نظر محتوا شبیه فیلم us بدونیم.داستان فیلم در مورد یک خانواده فقیری که ازطریق درست کردن جعبه پیتزا امرارو معاش می کنن ، خانواده ای که انقدر در فقر گم شده اند که بالاترین جای خونشون قسمت توالت فرنگی خونه است !

اما ماجرا از جایی شروع میشه که پسر خونواده قراره به جای یکی از دوستاش که داره از کشور میره معلم زبان یه دختر شه. دختری که عضوی از یه خونواده ی بی نهایت مرفه و تو یه خونه ی فوق العاده زندگی می کنه.

این پسر آروم آروم با کشیدن نقشه و توطئه  تمام اعضای خونوادش رو با عناوین مختلف وارد این خونه می کنه، خواهرش رو به عنوان هنر درمان، مادرش رو به عنوان خدمتکار و پدرش رو به عنوان راننده.این خانواده حالا با نوع دیگری از زندگی آشنا می شن و این آغاز داستانه.


همچنین بخوانید:

بهترین فیلم ها با پایانی شوکه کننده که شما را حیران خواهند کرد!

10 فیلمی که نباید هرگز با پارتنر خود مشاهده کنید 

بهترین فیلم های آخرالزمانی که باید ببینید ؛ جایی که از قانون خبری نیست!


Gone Girl

Gone Girl

کارگردان:David Fincher

بازیگران:Ben Affleck, Rosamund Pike, Neil Patrick Harris, Tyler Perry, Emily Ratajkowski

امتیاز:8.1

پیچش و توطئه Gone Girl احتمالاً بحث برانگیزترین پیچش ها در تاریخ فیلم مدرن است.این فیلم به کارگردانی دیوید فینچر محصول سال 2014 است.داستان این فیلم در مورد زن و شوهری است که ازدواج موفقی ندارند و به دلیل شکست های شغلی از شهر نیو یورک به شهر میسوری نقل مکان کرده اند.

صبح پنجمین سالگرد ازدواج آن ها همسر مرد ناگهان ناپدید می شود و…..هدف این فیلم این است که نشان دهد انسان ها در عین دوست داشتن و عاشق یکدیگر بودن هیچ گاه از درون همدیگر خبر ندارند و اصرار بر شناخت درون یکدیگر باعث عواقب خطرناکی خواهد شد.


Shutter Island

Shutter Island

 

کارگردان :Martin Scorsese

بازیگران:Leonardo DiCaprio،Mark Ruffalo،Ben Kingsley

امتیاز:8.1

باز هم ترکیب کارگردانی اسکورسیزی و دی کاپریو تنوسته فیلمی جذاب و هیجان انگیز خلق کنه. این فیلم یکی از تاریک ترین و جذاب ترین فیلم های مدرن است.در مورد فیلم باید بگویم که این فیلم یک هزار تو پیچیده و تاریک است که درون آن تئوری های متفاوتی وجود داره .پس به طور کاملا نمی توانیم بگوییم که فیلم را فهمیده ایم.شاید بتوانیم بگوییم برخی تئوری های فیلم به ما نزدیک تر است پس آن ها را انتخاب می کنیم!!

داستان فیلم در مورد پلیسی است که برای دستگیری یک روانی فرار کرده از آسایشگاه وارد جزیره می شود در نگاه اول داستان بسیار ساده به نظر می رسد.این پلیس با چالش ها و مشکلات شخصی خودش وارد جدال می شود اما 20 دقیقه آخر فیلم شما را میخکوب می کند جاییکه به شما می فهماند دقیقا از فیلم هیچی نفهمیده اید !و اینکه آیا تمام فیلم تخیلات ذهن یک پلیس دیوانه بوده یا واقعیت ؟


Ex Machina

بهترین فیلم ها با موضوع توطئه

کارگردان:Alex Garland

بازیگران: Oscar Isaac, Domhnall Gleeson, Alicia Vikander, Sonoya Mizuno, Corey Johnson

امتیاز:7.7

باز هم توطئه ربات ها علیه انسان ! بی دلیل نیست که من هنوز هم احساس خوبی به ربات ها ندارم و فکر می کنم با پیشرفت تکنولوژی روزی بشریت به دست ربات ها از بین خواهد رفت !اکس ماشینا یک فیلم علمی تخیلی جذاب به کارگردانی الکس گارلند است .

حالا الکس گارلند کیه ؟ اینو داشته باش  الکس گارلند در اصل نویسنده هستش و سال 1996 با نوشتن رمان The Beach یا ساحل به شهرت جهانی رسید! بعد این موفقیت تو دهه 2000 نویسندگی دوتا از مهمترین آثار کارگردان مشهور انگلیسی یعنی دنی بویل رو انجام داد.

فیلمEx Machina که به شدت مورد توجه علاقه مندان و منتقدان قرار گرفت و برنده جوایز زیادی شد. همچنین نامزد اسکار بهترین نمایشنامه غیر اقتباسی در سال 2014 شد.

داستان فیلم در مورد رابطه هوش مصنوعی و انسان است. .کالب اسمیث یک برنامه نویس جوان است که برای شرکت بلوبوک محبوبترین موتور جستجوی وب مشغول به کار است.او پس از برنده شدن در یک مسابقه به یک ویلای کوهستانی دعوت می شود و در آن جا با اتفاقات عجیبی روبرو می گردد. در ادامه با جدید ترین سریال  الکس گارلند آشنا شوید:چرا باید مینی سریال Devs را همین حالا تماشا کنید!


Memento

بهترین فیلم ها با موضوع توطئه

کارگردان:Christopher Nolan

بازیگران:Guy Pearce،Carrie-Anne Moss،Joe Pantoliano

امتیاز:8.4

و باز هم برادران نولان !مانند تمام آثار نولان در این فیلم نیز مکان و زمان گنگه ! در واقع می تونیم بگوییم که نولان عاشق بازی کردن و استفاده از زمانه ! داستان اصلی این فیلم در مورد فراموشیه ! مخاطب در نگاه اول فکر می کنه داره داستانی را تماشا می کنه که نقش اول دچار فراموشی شده اما در واقع خود مخاطب باحیله نولان تو دام افتاده !

این فیلم می تونه ذهن شما را خم کنه ! یعنی از آخر به اول برگردونه! دقیقا همون چیزیکه تو فیلم اتفاق می افته !این ساختار پیشگامانه ، فهم فیلم را تا زمانی که همه چیز آشکار نشده  ، غیرممکن می کند ، و  نمایش را حتی لذت بخش تر می کند.اسرار بسیاری از فیلم تا زمانی که وقایع فیلم با تمام اطلاعات بررسی نشود ، قابل درک و کشف نیست.در اصل ، اگر شما فقط یک بار Memento را تماشا کرده اید ، شما Memento را تماشا نکرده اید!

داستان فیلم در مورد مردی به نام لئونارد شلبی (گای پیرس) که بر اثر یک اتفاق، حافظه کوتاه مدت خودش رو از دست می‌ده و با کمک یادداشت‌ها، خالکوبی‌ها و عکس‌هاش سعی می‌کنه، کسی که همسرش رو کشته‌ پیدا کنه و انتقام بگیره.

مانند تمام آثار نولان باز شما درون معمایی افتاده اید که برای حل آن بارها نیاز دارید تا فیلم را ببینید تا آن را حل کنید ! البته باید بگویم آن ها را !


Fight Club

بهترین فیلم ها با موضوع توطئه

کارگردان:David Fincher

بازیگران:Brad Pitt, Edward Norton, Helena Bonham Carter, Meat Loaf, Jared Leto

امتیاز:8.8

جک از بیماری بی خوابی مزمن رنج می برد به پیشنهاد پزشک خود به گروه بیمارانی که از سرطان رهایی پیدا کرده اند، می پیوندد.او رفته رفته به این کلاس ها معتاد می شه و می فهمه که مشکل بی خوابی اش در مقابل مشکلات این گروه چیزی خصی نیست .

او در طی این جلسات با مارلا آشنا میشود که همانند جک مشکل سرطان نداشته ولی برخلاف او تنها به دنبال لذات جنسی بیمارگونه (Voyeuristic)است. .تلاش های جک و مارلا از سوی فرهنگ مصرف کننده کاملا بی معنی است.

نسل جک یک نسل مرده است.و اثبات این امر این است که او هنگامیکه پس از یک سفر با خانه سوخته خود مواجه می شود تنها کسیکه می تواند به او تلفن کند تایلر مرد صابون فروشی است که در طول سفر با او آشنا شده است.

آشنایی او دو با هم زندگی جان را به طور کلی تغییر می دهد.تایلر  که جک را شیفته خودش کرده با او در مورد آزادی و راه های کسب قدرت صحبت میکند و هر دو برای اینکه از غده های درونی خالی شوند و به اصطلاح تولدی دوباره داشته باشند، آگاهانه شروع به کتک کاری میکنند.

کم کم دیگران نیز به آن ها می پیوندند و از این روش به عنوان شیوه درمانی استفاده می کنند و همین کار باعث به وجود آمدنFight Club می شه.وای این تازه اولین قدم در نفشه و توطئه تایلره که عقاید نو و بسیار جالبی داره.