با معرفی بهترین فیلم ها با موضوع سفر به فضا همرا ما باشید. از آغاز هستی، انسان در تلاش بوده تا بتونه پا به مکان های کشف نشده بزاره. توی این کار هم تا حد زیادی موفقه تا جایی که میشه گفت دیگه جای کشف نشده ای روی کره ی زمین نمونده. اما فضا چطور؟

توی این مطلب به شما هشت مورد از بهترین فیلم ها با موضوع سفر به فضا رو معرفی میکنیم که میتونن عطش شما رو برای کشف ناشناخته ها خاموش یا شاید هم دو برابر کنند.

Passengers (مسافران)

بهترین فیلم ها درباره ی فضا

سال تولید: 2016

کارگردان: Morten Tyldum

بازیگران: Chris Pratt, Jennifer Lawrence, Michael Sheen

داستان این فیلم درباره ی مردی به اسم جیم هستش که توی یک سفینه که همه ی سرنشینان اون توی خواب مصنوعی هستن، به دلیل نقص فنی بیدار میشه و میفهمه که تا چندصد سال دیگه هم خودش تنهاست و کسی بیدار نمیشه. بعد از مدتی جیم تصمیم میگیره که یک نفر دیگه رو هم بیدار کنه و ماجرای اصلی فیلم شروع میشه. نکته اصلی فیلم بازی ستارگانش یعنی کریس پرت و جنیفر لارنسه که جذابیت فیلم رو چندیدن برابر میکنه.

First Man (نخستین انسان)

بهترین فیلم ها درباره ی کاوش در فضا

سال تولید: 2018

کارگردان: Damien Chazelle

بازیگران: Claire Foy, Pablo Schreiber, Ryan Gosling

دومین فیلم از لیست بهترین فیلم ها با موضوع سفر به فضا فیلمیه به کارگردانی  دمین شزل که سابقه ی کارگردانی فیلم تحسین شده ی لالالند رو هم داشته. داستان فیلم بر اساس داستان واقعی اولین سفر انسان به کره ماه هست. رایان گاسلینگ هم در این فیلم نقش نیل آرمسترانگ، اولین فزدی که به روی ماه قدم گذاشت رو بازی میکنه. اگه دنبال یک داستان واقعی درباره ی سفر به فضا میگردید فیلم نخستین انسان رو از دست ندید.



Moon (ماه)

بهترین فیلم های فضایی

سال تولید: 2009

کارگردان: Duncan Jones

بازیگران: Dominique McElligott, Kevin Spacey, Sam Rockwell

تقریبا میشه گفت این فیلم فقط یک بازیگر داره و اون هم سم راکوله که با هنرنمایی خودش از پس ایفای نقشش بر اومده. داستان فیلم درباره ی مردی به نام سم هستش که ماموریت داره که سه سال در ماه به تحقیق بپردازه. زمانی که چیزی به اتمام ماموریت سه ساله ی اون باقی نمونده اتفاقاتی میوفته که سم رو به شک و تردید میندازه.

Solaris (سولاریس)

برترین فیلم ها درباره ی فضا

سال تولید: 1971

کارگردان: Andrei Tarkovsky

بازیگران: Donatas Banionis, Jüri Järvet, Natalya Bondarchuk

از روی این فیلم در سال 2002 یک بازسازی با حضور جورج کلونی ساخته شد که اون هم کیفیت خوبی داره ولی ما برای این لیست فیلم اصلی رو انتخاب کردیم. داستان درباره ی روانشناسی به اسم کریس کلوینه که برای فهمیدن اینکه چه عاملی باعث دیوانگیه خدمه ی یک صفینه فضایی شده به اونجا اعزام میشه و حقایق تکان دهنده ای رو کشف میکنه.

The Martian (مریخی)

سال تولید: 2015

کارگردان: Ridley Scott

بازیگران: Jessica Chastain, Kristen Wiig, Matt Damon

این فیلم روایتگر تلاش فضانوردی به نام مارک واتنیه که به دلیل ییک طوفان همکارانش فکر میکنند که اون مرده و از مریخ میرن. مارک بر روی مریخ تنها مونده و برای رسیدن کمک هم باید مدت زیادی رو صبر کنه. این فیلم از لحاظ علمی از واقعی ترین فیلم های توی لیسته و خود ناسا توی ساخت اون مشارکت داشته. تا یادم نرفته بگم که کارگردان فیلم هم ریدلی اسکاته که خودش یک دلیل جداگونه برای دین این فیلمه.



Gravity (جاذبه)

برترین فیلم های سفر به فضا

سال تولید: 2013

کارگردان: Alfonso Cuarón

بازیگران: Ed Harris, George Clooney, Sandra Bullock

داستان این فیلم درباره ی فضانوردی به اسم رایان استونه که برای تامیر تلسکوپ هابل وارد فضا میشه. بنا به اتفاقاتی فضاپیمای اونها منهدم میشه و رایان استون به همراه یکی از همکارانش که اکسیژن کمی هم براش باقی مونده، در فضای بدون جاذبه تنها میمونن. این فیلم بر خلاف دیگر فیلم های علمی تخیلی که توی مراسم اسکار بهشون بی توجهی میشه، برنده ی هفت جایزه اسکار شد.

Interstellar (میان ستاره ای)

بهترین فیلم ها با موضوع سفر به فضا

سال تولید: 2014

کارگردان: Christopher Nolan

بازیگران: Anne Hathaway, Jessica Chastain, Matthew McConaughey

بعیده که کسی در حال خوندن این مطلب باشه و این فیلم رو ندیده باشه یا حداقل اسمش رو نشنیده باشه. این فیلم آینده ای رو به تصویر میکشه که در اون زمین با کمبود شدید مواد غذایی مواجه شده و عده ای فضانورد به دنبال پیدا کردن مکانی که بشه توی اون زندگی کرد وارد سیاهچاله ای میشن که با استفاده از اون بتونن مسافت زیادی رو در زمان کمتر طی کنن. از نکات مثبت فیلم میشه به بازی عالی بازیگرانش، موسیقی متن گوش نواز، جلوه های ویژه شگفت انگیز و همینطور کارگردانی کیریستوفر نولان اشاره کرد.

2001 a space odyssey 

بهترین فیلم ها با موضوع سفر به فضا

سال تولید: 1968

کارگردان: Stanley Kubrick

بازیگران: Gary Lockwood, Keir Dullea, William Sylvester

آخرین فیلم از لیست بهترین فیلم ها با موضوع سفر به فضا یکی از بهترین فیلم های استنلی کوبریکه که خودش از بهترین کارگردان های تاریخ سینماست. دیگه خودتون حدس بزنید که با چه فیلمی سر و کار دارید. داستان این فیلم درباره ی عده ای فضانورده که پس از کشف شدن تکه سنگی بر روی کره ماه، به همراه ابر رایانه ی HAL 9000 به اونجا میرن تا سنگ رو برسی کنن. البته این فقط تیکه ی کوچکی از داستان فیلمه و هر اطلاعات بیشتری که بخوام بدم باعث اسپویل میشه.(پس اصرار نکنید)

ممنون از اینکه با معرفی بهترین فیلم ها با موضوع سفر به فضا همراه بودید. اگر نظر و یا پیشنهادی دارید، حتما از طریق بخش نظرات با ما در میون بزارید.

در ادامه بخوانید: