سلام خدمت همه عزیزان ! با معرفی بهترین فیلم ها برای آخر هفته بخش ششم در خدمت شما هستم! این هفته سه فیلم ناب ، جذاب و تامل برانگیز دیگه رو برای شما انتخاب کردم، امیدوارم از دیدنشون لذت ببرید!

از اونجایی که من خیلی اهل سینمای هالیوود و آمریکا نیستم، این هفته هم 2 فیلم اروپایی و تنها یک فیلم آمریکایی باحال و ارزشمند رو برای شما معرفی می کنم ، پس با من همراه باشید با  معرفی بهترین فیلم ها برای آخر هفته بخش ششم! همچنین می تونید بخش های قبل رو از اینجا مشاهده کنید.

Grbavica / گرباویتسا

فیلم Grbavica / گرباویتسا

زمان انتشار : 2006

کارگردان : یاسمیلا ژپانیچ

آهنگساز : اینس زلاتار

بازیگران : مرجانا کارانوویچ – لونا میجوویچ – لئون لوچف

گرباویتس فیلمی انسان دوستانه که روایت تلخ زنان مسلمانی رو بازگو میکنه که به مظلومانه ترین شکل ممکن قربانی جنگ های داخلی بین صربهای بوسنی، مسلمانان و کرواتهای این کشور در خلال سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ شدند.

داستان فیلم داستان زندگی سخت مادری به همراه دختر 12 ساله اش را در حین جنگ های داخلی به تصویر میکشه، این فیلم موفق شد در سال 2006 برنده جایزه خرس طلایی برلین و چندین جشنواره معروف سینمایی دیگه بشه! بیشتر از این راجع این فیلم توضیح نمیدم و پیشنهاد میکنم حتما این فیلم تاثیرگذار و عمیق رو تماشا کنید.


همچنین بخوانید »

آشنایی با تاریخ سینما – مکتب مونتاژ

آشنایی با تاریخ سینما – رئالیسم شاعرانه

آشنایی با تاریخ سینما – اکسپرسیونیسم


The White Ribbon / روبان سفید

فیلم The White Ribbon / روبان سفید

زمان انتشار : 2009

کارگردان : میشائیل هانکه

آهنگساز : …

بازیگران : Christian Friedel – Ulrich Tukur – Josef Bierbichler

اگر با هانکه و فیلم هاش آشنا باشید حتما میدونید روانشناسی و بررسی مسائل مهم اجتماعی نظیر ، خشم، جنون، عشق، آموزش و تربیت و … از مولفه اصلی فیلم هاشه! این فیلم هم از این قاعده خارج نیست بلکه بصورت مستقیم به موضوعات مهم روانشناسی نظیر جنسیت، فرمانبرداری، آموزش کودکان، هرج و مرج، آزار و اذیت جنسی و .. اشاره داره!

داستان این فیلم در دهکده ای ساده در آلمان بین سال های 1913 الی 1914 اتفاق میوفته، اتفاقات عجیب قریب نظیر قتل، کودک آزاری، آتش کشیده شدن خانه ها و … باعث میشه تا اهالی دهکده رو ترسی عجیب فرا بگیره!!!

اگه به مباحث روانشناسی علاقه دارین حتما این فیلم رو تماشا کنید! لازم به ذکر این فیلم برنده نخل طلای کن، بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب و بهترین فیلم اروپا نیز شده!


Training Day / روز تعلیم

فیلم Training Day / روز تعلیم

زمان انتشار : 2001

کارگردان : آنتوان فوکوآ

آهنگساز : مارک مانسینا

بازیگران : دنزل واشینگتن – ایتن هاک – شارلوت آیانا – هریس یولین

خب روز تعلیم رو به راحتی میشه یکی از بهترین آثار پلیسی جنایی سینمای معاصر دونست! بازی های فوق العاده واشینگتن و هاک که باعث شد اولی برنده اسکار بهترین بازیگر و دومی نامزد اسکار بهترین نقش مکمل بشه، کارگردانی فوق العاده آنتوان فوکوآ باعث میشه تا شما با یک اثر نیمه کلاسیک تمام عیار سرو کار داشته باشین.

فیلم داستان یک روز، دو پلیس در لس آنجلس رو تعریف میکنه یکی با سابقه و گردن کلفت دومی تازه کار اما درستکار ، برای اینکه اسپیول نشه از داستان فیلم خیلی براتون نمیگم! اما خب موضوع اصلی فیلم که به زیبایی هم نمایش داده شده فساد پلیس آمریکا هستش. پیشنهاد می کنم حتما این فیلم و تماشا کنید! در ضمن اگه دنبال فیلم های جنایی باحال دیگه ای می گردین میتونید این مطلب رو هم مطالعه کنید » ۲۰ تا از بهترین فیلم های جنایی که حتما باید آنها را تماشا کنید به انتخاب مجله وارونه

همچنین بخوانید

فیلم های پیشنهادی مجله وارونه برای آخر هفته شما – از انیمیشن کتاب زندگی تا بارتون فینک

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ به انتخاب مجله وارونه

نگاهی به ۵ سریال برتر در سال ۲۰۱۸