بهترین فیلم ها درباره بیماری های واگیر دار! امروز وقتی ویروس کرونا بسیاری از ما را به وحشت انداخته است و به سرعت زیادی در حال شیوع است وباعث مرگ بسیاری در سرتاسر جهان شده است ،تصمیم گرفتیم 10 فیلم با موضوع بیماری های واگیر دار را برای شما گردآوری کنیم که روحیه شما را بالا می برد و می گوید: “این می توانست بدتر هم بشود”.

در ادامه بخوانید »

تاثیر فیلم هایی با موضوع ویروس بر روان ما چگونه است؟ 

بهترین انیمه ها درباره ویروس های کشنده


بهترین فیلم ها درباره بیماری های واگیر دار

10.کوری (Blindness)

کوری (Blindness)

نام فیلمی از کارگردان برزیلی فرناندو مریلس است که براساس رمانی از ژوزه ساراماگو به همین نام  که در سال ۱۹۹۸ جایزهٔ نوبل ادبیات را به‌دست آوردساخته شده‌است .داستان فیلم در مورد شهری است که ساکنان آن به یکباره کور می شوند و بر اثر همین موضوع اتفاقات زیادی در شهر رخ می دهد.

بازیگران :جولیان مور ،مارک رافالو ،دنی گلوور ،گائا گارسیا برنال

سال ساخت :2008

ا IMDB :6.6


9.  28 روز بعد (28 Days Later)

28 Days Later

این فیلم به کارگردانی دنی بویل که برنده جایزه اسکار نیز است ، در مورد زامبی هاست.جیم (کیلین مورفی ) بی خبر از همه چیز در بیمارستان بیدار می شود و زمانیکه به شهر می رود متوجه می شود که شهر خالی از هر گونه انسان است.وی پس از مواجهه با افرادی که مانند خود در این شهر مانده اند ، تلاش خود را برای بقا آغاز می کند.این ویروس پس از آزمایش بر روی میمون ها به وجود آمده است.

بازیگران :کیلین مورفی ،نائومی هریس ،مگان برنز

سال ساخت :2002

IMDB :7.6


شاید برایتان جذاب باشد :


8.  حس کامل (Perfect Sense)

حس کامل (Perfect Sense

این فیلم به کارگردانی دیوید مکنزی در باره بیماری است که حواس بیماران را یک به یک از بین می برد.در ابتدا این بیماری حس بویایی از بین می رود سپس حس چشایی و به ترتیب حواس دیگر.این بیماری همه گیر است و به سرعت زیادی در حال شیوع است و جامعه پزشکی نمی تواند از شیوع آن جلوگیری کند.دلیل این بیماری و ویروس آن مشخص نیست.در این بین عشق قوی میان یک آشپز و دانشمند رخ می دهد و…

بازیگران :ایوان مگ گرگور ،لورن نیلسن ،اوا گیرین

سال ساخت :2011

7.1:IMDb


7.  هیولا ها (Monsters)

هیولا ها (Monsters)

داستان فیلم در مورد ویروسی است که ناسا هنگام تخقیق در فضا به اشتباه وارد مکزیک می کند.یک توریست آمریکایی می خواهد از طریق این منطقه که ویروس در آن پخش شده است ، به سرزمین های امن برسند و یک روزنامه نگار موافقت می کند که برای این منظور به او کمک کند.

کارگردان :گارث ادوارد

بازیگران :وایتنی ابل ،سامانتا ویدن ،اسکات مک نایری

سال ساخت:2010

IMDB :6.4


6.  شیوع (Outbreak )

شیوع (Outbreak )

این فیلم به کارگردانی ولفگانگ پترسون در مورد یک ویروس عفونی است که در یک اردوگاه سربازان  شیوع پیدا می کند.دکتری به نام دانیلز مامور بررسی این ویروس می گردد.

بازیگران :رنه روسو ، مورگان فریمن ،کوبا گودینگ جونیور

سال ساخت :1995

IMDB :6.6


5. شیوع (Contagion)

شیوع (Contagion)

این فیلم به کارگردانی استیون سودربرگ در مورد ویروسی است که باعث تشنج در افراد می شود و سرعت انتقال آن از فردی به فرد دیگر بسیا بالا است.هیچ راه درمانی برای این بیماری وجود ندارد.مردم به شدت وحشت زده هستند و از برخورد و رویایی با یکدیگر به شدت خودداری می کنند تا اینکه …

بازیگران :مت دیمون ،کیت وینسلت ،جود لا

سال ساخت :2011

IMDB :6.6


4. The Andromeda Strain

The Andromeda Strain

این فیلم که از کتابی به نویسندگی مایکل کریچتون اقتباس یافته است در مورد  ماهواره ای است که دارای ویروس ناشناخته ای است که در ایالت آمریکا قرار دارد و باعث مرگ همه افراد آنجا شده است.دانشمندان در حال تحقیق درباره این رویدادندو قصد دارند که پاسخ را در یک نوزاد زنده مانده پیدا کنند.

کارگردان :رابرت وایز

بازیگران :جیمز اولسون،آرتور هیل،دیوید وین

سال ساخت :1971

IMDB :7.2


3.  فرزندان انسان (Children of Men )

 بهترین فیلم ها درباره بیماری های واگیر دار

این فیلم علمی تخیلی به کارگردانی آلفونسو کوارون در مورد سال 2027 است ین تولید در دنیایی صورت می گیرد که مردم دیگر نمی توانند صاحب فرزند شوند.تئو فارون (کلایو اوون) وقتی آخرین فرد باردار را پیدا می کند ، بردن وی به یک مکان امن مهمترین کاری است که می تواند در زندگی خود انجام دهد.

بازیگران :کلایو اوون،جولیان موور ،مایکل کین

سال ساخت :2006

IMDB :7.9


2.  نقاب مرگ سرخ (The Masque of the Red Death)

 بهترین فیلم ها درباره بیماری های واگیر دار

بیماری مهلک واگیرداری در کشور شیوع یافته‌است که مبتلایان به آن دچار خونریزی‌های شدید از منافذ بدنشان بویژه در ناحیهٔ صورت شده و در عرض نیم ساعت می‌میرند.شاهزاده پراسپروی جوان بی‌توجه به درد مردم همراه با ۱۰۰۰ نفر از دوستان، نوازندگان و رقاصان به درون کاخش پناه برده و خود را از دنیای بیرون تا رفتن شبح مرگ از آن سرزمین جدا می‌سازد.تا اینکه مهمانی ناخوانده از راه می رسد …

کارگردان :راجر کورمن

بازیگران :هیزل کورت ،جین اشر ،یانگ گرین

سال ساخت :1964

 IMDB :7


1.مهر هفتم(The Seventh Seal )

 بهترین فیلم ها درباره بیماری های واگیر دار

مهر هفتم ، به کارگردانی استاد اینگمار برگمان ، درباره اپیدمی طاعون یک شوالیه است که از جنگ به خانه باز می گردد.عزرائیل آمده است تا جان شوالیه را بگیرد اما شوالیه او را به چالش می کشد.اگر او در بازی شطرنج پیروز شود ، زنده می ماند.

بازیگران :ماکس فین سیدو،نیلس پوپ ،بنگت ایکروت

سال ساخت :1957

IMDB:8.2