با معرفی بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا Jenna Ortega با مجله وارونه همراه باشید. بازیگر آمریکایی جنا ماری اورتگا، که به سرعت به یکی از شناخته شده ترین و موفق ترین بازیگران زن سال 2022 تبدیل شده است، در چندین فیلم و برنامه تلویزیونی مهم از جمله دنباله فرانچایز Scream بازی کرده است. بازی‌های او در آخرین پروژه‌هایش نامزد چند جایزه و برنده چند جایزه شده است. اما به نظر می‌رسد که این تازه آغاز شهرت اورتگا است.

بهترین فیلم های درام | 20 فیلم جذاب که حتما باید ببینید! 

بهترین فیلم های امبر هرد

بهترین فیلم ها برای تعطیلات نوروز

این هنرپیشه جوان در دره کواچلا متولد شد و اولین بازیگری خود را در سال 2012 با حضور مهمان در سریال هایی مانند Baby Bug و CSI: NY شروع کرد. او حتی در Iron Man 3 بازی کرد، جایی که نقش کوچکی به عنوان دختر معاون رئیس جمهور دارد. به عنوان یک بازیگر کودک، شهرت او نسبتاً به سرعت افزایش یافت زیرا او در چندین سریال ساده‌تر بازی کرد و حتی در ژانر وحشت به عنوان راهی برای گسترش دامنه فعالیت‌اش پرداخت.

اورتگا چند پروژه جدید در حال تولید دارد، از جمله Finestkind، Scream VI، Miller’s Girl و Winter, Spring, Summer, or Fall. طرفداران از دیدن کارهایی که او در حرکت رو به جلو انجام می دهد هیجان زده هستند.

مرتبط: 15 فیلم و سریال شبیه سریال ونزدی Wednesday 

بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

15. The Little Rascals Save The Day

 The Little Rascals Save The Day از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این فیلم ماجراهای گروهی از بچه های محله را دنبال می کند که سعی می کنند 10000 دلار برای نانوایی مادربزرگ لارسون جمع آوری کنند. متأسفانه، اوضاع برای این گروه خیلی راحت پیش نمی رود، زیرا آنها از راه خود دور می شوند و چندین بار تلاش دوست پسر معلم شان را برای خواستگاری خراب می کنند. آنها همچنین چندین تصمیم اشتباه در مورد کیک و پول می گیرند و باید با یک قلدر که در هر مرحله سعی در اذیت کردن آنها دارد، مقابله کنند و …

این فیلم بر اساس Our Gang، مجموعه فیلم اصلی درباره راسکال‌های کوچک است. مجموعه تلویزیونی انیمیشنی و فیلمی بر اساس راسکال‌های کوچک در سال 1994 ساخته شده است. جنا اورتگا در نقش مری آن، تنها دختر عضو راسکال ها در این فیلم به خوبی نقش آفرینی می کند.


14. Elena of Avalor

 Elena of Avalor از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این مجموعه انیمیشن ماجراهای پرنسس النا کاستیلو فلورس (با صداپیشگی ایمی کاررو)، شاهزاده خانم لاتینی است که برای حل مشکلات متعدد در پادشاهی خود به اطراف می رود. این سریال برای مخاطبان جوانتر ساخته شد، اما صداپیشگان هنوز هم بازی های درخشانی ارائه می دهند.

اورتگا صداپیشگی خواهر کوچکتر النا، پرنسس ایزابل کاستیلو فلورس را بر عهده دارد. او در به تصویر کشیدن ایزابل، که النا اغلب برای حمایت و راهنمایی از او کمک می گیرد، به خوبی عمل می کند. کاررو و اورتگا هر دو کار فوق العاده ای انجام دادند و مراقبت و عشق مشترک دو خواهر را علیرغم داشتن اشتراکات بسیار کمی به تصویر کشیدند.

مرتبط: بهترین انیمیشن های سریالی برای بزرگسالان | از ریک و مورتی تا خانواده سیمپسون ها 


13. Jurassic World Camp Cretaceous

Jurassic World Camp Cretaceous از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این انیمیشن علمی تخیلی توسط زک استنتز ساخته شده و بخشی از مجموعه پارک ژوراسیک است. این داستان گروهی از نوجوانان را دنبال می کند که به آنها فرصت داده می شود تا از اردوگاه دایناسورهای اختصاصی کمپ کرتاسه، واقع در Isla Nublar بازدید کنند. در حالی که Indominus Rec در آنجا غوغا می کند، دایناسورها از محفظه خود رها می شوند و کمپینگ های سرگردان مجبور می شوند با اندک امیدی برای یافتن راه خود از جزیره عبور کنند، چه رسد به زنده ماندن.

آنها اسرار یکدیگر را کشف می کنند و به آرامی از طریق تجربیات خود و موقعیت های مختلف مرگ یا زندگی که در آن قرار می گیرند با هم پیوند می خورند. اما، متأسفانه، آنها به زودی متوجه می شوند که در جزیره تنها بوده اند.

در ادامه بخوانید » 20تا از بهترین فیلم های مافیایی (گانگستری) که حتما باید ببینید! 

اورتگا صداپیشگی بروکلین، یک وبلاگ نویس معروف مسافرتی و یکی از شش شخصیت اصلی سریال را بر عهده دارد. با وجود نقدهای متفاوتی که این سریال دریافت کرد، جنا اورتگا همچنان به خاطر نقشی که در این اثر بازی کرد مورد تحسین قرار گرفت.


12. Yes Day

Yes Day از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این فیلم بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده است که امی کروز روزنتال نوشته است. این فیلم خانواده تورس در “روز بله” را دنبال می کند، که در طی آن والدین نمی توانند در حد منطق به فعالیت های انتخاب شده توسط فرزندان خود نه بگویند. آلیشن، مادر خانواده تورس، از این روز برای برقراری ارتباط با فرزندانش استفاده می کند، زیرا او معمولاً سختگیر است.

علیرغم دریافت نقدهای متفاوت تا منفی از فیلم، که عمدتاً متوجه نویسندگی و نوع طنز به کار رفته در این اثر بود، منتقدان نقش آفرینی بازیگران را تحسین کردند، به ویژه اورتگا در نقش کتی تورس، که نامزد دریافت جایزه ایمیجن به عنوان بهترین بازیگر زن در یک فیلم بلند شد.

اگرچه این پروژه بهترین فیلم او نبود، اما همچنان بخشی از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا محسوب می شود.

در ادامه بخوانید » با 10تا از بهترین فیلم های علمی تخیلی نتفلیکس آشنا شوید!


11. Saving Flora

 Saving Flora از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

نجات فلور درباره یک فیل سیرک است که دیگر قادر به اجرای نمایش نیست. داون، دختر 14 ساله صاحب سیرک، شب قبل از اینکه قرار است او را بکشند، تصمیم می گیرد به فلورا کمک کند تا از سیرک فرار کند.

آنها با هم باید با یک جنگل طولانی و یک رودخانه خروشان روبرو شوند در حالی که سعی می کنند از دو شکارچی غیرقانونی فیل که فلورا را برای عاج هایش می خواهند فرار کنند.

اورتگا بازی بسیار خوبی در نقش داون ارائه کرد و حتی نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم بلند شد. اما، متأسفانه، برنده نشد.

مرتبط: بهترین سریال های تینیجری که قطعا از تماشای آنها لذت می‌برید! 


10. Studio 666

 Studio 666 از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این کمدی-هیبرید گروه Foo Fighters را در نسخه اغراق آمیزشان به نمایش می گذارد. آنها به اصرار مدیرشان جرمی شیل به عمارتی می روند، جایی که امیدوارند بر موانع نویسنده خود غلبه کنند. اما متأسفانه، خواننده اصلی، دیو گرول، توسط روح شیطانی گرگ نوله تسخیر می شود و هرکسی که در عمارت است را می کشد.

بقیه گروه سعی می‌کنند بفهمند چگونه او را از تسخیر آن روح رها کنند، اما در نهایت در تلاش‌هایشان ناموفق هستند زیرا گرول به عنوان تنها بازمانده گروه کنسرتی اجرا می‌کند که نشان می‌دهد هنوز در تسخیر شیطان است.

جنا اورتگا نقش کوچکی در این فیلم دارد، اما این او را از ارائه بازی درخشان باز نمی دارد. او نقش Skye Willow، درامر گروه Greg Nole (Dream Widow) را بازی می کند که جمجمه او با چکش کوبیده می شود. در چند دقیقه ما او را می بینیم. او احساسات و اندوه فراوانی را به شخصیت محکوم به فنا می آورد.

مرتبط: 20 تا از بهترین فیلم های جنایی


9. The Babysitter: Killer Queen

The Babysitter: Killer Queen از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این فیلم کمدی-ترسناک تاریک داستان کول جانسون (با بازی جودا لوئیس) را ادامه می دهد که از دست فرقه شیطانی جان سالم به در برد، اما اکنون هیچکس او را باور نمی کند. سرانجام، والدینش او را به یک مدرسه روانپزشکی می فرستند، که او در کنار بهترین دوستش ملانی و چند دانش آموز دیگر از آن فرار می کند. متأسفانه ملانی و بقیه بخشی از فرقه ای هستند که قبلاً سعی در کشتن او داشتند.

اورتگا نقش فیبی آتول، دانش آموز جدید مدرسه کول را بازی می کند که به او کمک می کند تا از فرقه فرار کند. او نقش آفرینی خوبی در این اثر دارد. با توجه به اینکه فیبی و کول در پایان فیلم با هم بودند، احتمالاً طرفداران اورتگا را در فیلم سوم خواهند دید.


8. Stuck in the Middle

Stuck in the Middle از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این کمدی خانوادگی که در کانال دیزنی پخش می شود، زندگی خانواده دیاز، به ویژه هارلی دیاز، فرزند وسط مبتکر از بین هفت فرزند والدینش را دنبال می کند. در این اثر به ما نشان داده می‌شود که چگونه هارلی از ماجراهای سرگرم‌کننده‌ی فراوان خانواده‌اش جان سالم به در می‌برد و چگونه با «گیر کردن در وسط» با گاهی نادیده گرفته شدن کنار می‌آید. جنا اورتگا در به تصویر کشیدن هارلی کار درخشانی انجام داد، به طوری که در سال 2018 جایزه ایمیجن را برای بهترین بازیگر جوان (که در سال 2019 دوباره نامزد دریافت آن شد) برد.


7. American Carnage

 American Carnage از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این فیلم داستان فرزندان کودکان مهاجر غیرقانونی را دنبال می کند که به آنها حق انتخاب داده می شود: یا از کشور اخراج شوند یا برای چند ماه به عنوان کمک مراقبت از سالمندان خدمت کنند. بچه ها راه دوم را انتخاب می کنند. اما به زودی متوجه می شوند که اوضاع آنطور که به نظر می رسد نیست. اورتگا نقش کامیلا پانک سرکش را بازی می کند.

مرتبط: بهترین فیلم های تینیجری نتفلیکس 


6. Jane The Virgin (2014 – 2019)

Jane The Virgin از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این سریال طنز رام-کام اقتباسی آزاد از Juana la Virgen است. داستان جین گلوریانا ویلانووا (با بازی جینا رودریکز) را دنبال می‌کند که وقتی در معاینه پزشک متخصص زنانش به طور تصادفی لقاح مصنوعی انجام می‌دهد، زندگی او به شکل جالبی در می‌آید.

جین همیشه یک زن جوان سختکوش بوده است که در دوران جوانی اعتقادات مادربزرگش را داشت. او باید با چندین عاشقانه پر حادثه، مادری و حرفه نویسندگی دست و پنجه نرم کند. این سریال در درجه اول طنز است، اما به بررسی مسائل جدی تر، مانند وضعیت سلامتی شخصیت های خاص و وضعیت مهاجرت نیز می پردازد.

سفر جین یکی از سفرهای خود یابی است که باعث می شود در برخی لحظات بخندید و در لحظاتی دیگر گریه کنید. این سریال بین رویدادهای گذشته و حال در حرکت است تا نشان دهد گذشته جین چگونه بر تصمیم‌هایی که در آینده می‌گیرد تأثیر گذاشته است.

اورتگا زمان کمتری روی صفحه نمایش حضور دارد و اغلب به عنوان یکی از نسخه‌های جوان‌تر جین حضور دارد، اما در همان صحنه‌های کم هم می‌درخشد. اجرای او به طور منحصربه‌فردی متعلق به خودش است، حتی با اینکه با شخصیتی که رودریکز زنده کرده است، مطابقت دارد.

این نقش نمونه ای عالی از این است که او چقدر کار خود را جدی می گیرد و یکی از به یاد ماندنی ترین نقش ها در بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا است.


5. Netflix’s You

 Netflix’s You از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این سریال بر اساس کتاب‌هایی است که کارولین کپنس نوشته است و داستان جو گلدبرگ (با بازی پن بادگلی) را دنبال می‌کند. او یک قاتل سریالی و مدیر کتابفروشی است که به طور خطرناکی درگیر وسواس خطرناکی می شود و هر کاری از دستش بر می آید انجام می دهند تا مطمئن شود می تواند بدون هیچ مانعی با زنان مختلفی باشد.

اورتگا در فصل 2 وارد صحنه شد و نقش الی آلوز، همسایه 15 ساله جو را بازی کرد. او زندگی خانگی بسیار مخربی دارد و جو با دیدن این موضوع نسبتاً از او محافظت می کند. در طول فصل 2، جو هر کاری که از دستش بر می‌آید برای کمک به او انجام می‌دهد و برای فرار از خانه به او کمک می کند تا همان مسیری را که جو رفت دنبال نکند.

اورتگا در نقش الی بازی درخشانی ارائه می‌دهد و به رفع تک نت و حوصله سر بر بودن این شخصیت کمک می‌کند. پویایی او با جو کار بزرگی برای کمک به انسان سازی او در طول فصل بسیار تاریک انجام می دهد.


4. Scream (2022)

 Scream (2022) از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

فیلم slasher دنباله مستقیم Scream 4 است و اولین فیلمی است که توسط وس کریون فقید کارگردانی نشده است. این فیلم گروهی از نوجوانان را دنبال می کند که به نوعی با قتل های اصلی مرتبط هستند. این فیلم تعدادی از بازیگران اصلی را بازگرداند و به دلیل احترام به میراث کریون مورد ستایش قرار گرفت. بسیاری از منتقدان آن را بهترین دنباله‌های Scream نامیدند.

تارا و خواهرش سام (دختر بیولوژیکی بیلی لومیس، یکی از قاتلان مسئول قتل‌های وودزبورو) با هم همکاری می‌کنند تا آخرین قاتلان را بکشند و به خونریزی در وودزبورو پایان دهند.

جیغ یکی از بسیاری از فیلم‌های اورتگا است، او حتی برنده جایزه ترسناک ترین اجرا در جوایز فیلم و تلویزیون MTV شد. او در نقش تارا در Scream 6 بازخواهد گشت که قرار است در مارس 2023 اکران شود.

مرتبط: بهترین فیلم های ترسناک | وحشت و دلهره را با تمام وجود حس کنید! 


3. Wednesday

ونزدی از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

سریال ونزدی ماجراهای شخصیت اصلی ونزدی آدامز را دنبال می کند که پس از تلاش برای قتل قلدرهای برادرش، توسط والدینش به آکادمی Nevermore فرستاده می شود. در آنجا، او مستقیماً با قتل‌های مرموز در اطراف مدرسه درگیر می‌شود و تلاش می‌کند تا راز را حل کند.

مرتبط: معرفی سریال Wednesday | با خانواده آدامز همراه شوید! 

در حین انجام این کار، او حقایق جالبی را در مورد مدرسه، منشاء شهر عادی جریکو و خانواده خود کشف می کند. علاوه بر این، او مجبور است از طریق دوستی ها و روابطی که به او تحمیل شده است، حرکت کند، اگرچه او به آرامی آنها و محبت آنها را می پذیرد. بازی اوتگا در این اثر بسیار درخشان است. او نامزد جایزه گلدن گلوب به عنوان بهترین بازیگر زن تلویزیونی (سریال موزیکال/کمدی) شده است، در حالی که ونزدی خود نامزد بهترین سریال تلویزیونی (موزیکال/کمدی) شده است.


2. X

فیلم x از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این فیلم درباره گروهی از بازیگران و کارگردان آماتورشان است که برای فیلمبرداری یک فیلم بزرگسال در انبار یک زوج مسن به تگزاس سفر می کنند. چیزی که این گروه انتظار ندارند این است که این زوج مسن رازهای تاریکی برای خود دارند و آنچه در ادامه می آید یک سری عواقب مرگبار و مرگ تقریباً همه افراد دخیل است.

X مانند یک قطعه سینمای وحشت از دهه 70 بود که گم شد و به قرن بیست و یکم رسید. منتقدان آن را به خاطر ادای احترامش به فیلم‌های اسلشر قدیمی، به ویژه کشتار اره‌ای زنجیره‌ای تگزاس در سال 1974 تحسین کردند.

بازی اورتگا در نقش لورن دی بی گناه و نسبتا ساده، در میان بازیگران برجسته است. لورین می‌خواهد خودش را ثابت کند و از این ایده که بی‌گناه است جدا شود، بنابراین داوطلب می‌شود تا در فیلم بزرگسالی که آنها می‌سازند شرکت کند، که باعث نارضایتی دوست پسرش شد.

اوج فیلم ثابت کرد که اورتگا یکی از بهترین ملکه‌های فریاد نسل خود است، زیرا ضجه ای که در این اثر می زند، تبدیل به افسانه‌ای شد و برای همه متریال تبلیغاتی فیلم استفاده شد. او در کنار بازیگرانی چون میا گوث و بریتنی اسنو به خوبی بازی کرد. نام جنا اورتگا قطعا با فیلم های ترسناک مترادف شده است.


1. The Fallout (2021)

The Fallout  از بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا

این فیلم اولین کارگردانی مگان پارک است و پیامدهای تیراندازی در مدرسه و یکی از دانش‌آموزان دبیرستانی را دنبال می‌کند که از ضربه روحی شدید رنج می‌برد. وادا شروع به انزوا از دوستا ن و خانواده‌اش می‌کند و روش‌های ضعیفی برای مقابله با آسیب‌های روحی‌اش پیش می گیرد، از جمله نوشیدن الکل و اکستازی. وادا مجبور می‌شود مستقیماً با آسیب‌های روحی و احساس درماندگی خود در زمانی که اوضاع به هم می‌ریزد، مقابله کند.

اورتگا در نقش وادا می‌درخشد، نقشی که به‌عنوان یکی از «بالغ‌ترین و چالش‌برانگیزترین نقش‌های عاطفی» در دوران حرفه‌ای او توصیف شده است و ثابت می‌کند که او می‌تواند چیزی بیش از داستان‌سرایی ژانر انجام دهد. فیلم با یک یادداشت بسیار واقعی و ترسناک به پایان می رسد که برای مدتی در ذهن تماشاگران خواهد ماند.

او نامزد بهترین بازیگر زن در جوایز میان فصل انجمن منتقدان هالیوود و بهترین بازیگر زن در یک سریال محدود یا فیلم تلویزیونی در جوایز بین المللی سینمای آنلاین شد. این موضوع آن را به یکی از بهترین پروژه های فیلم ها و برنامه های تلویزیونی جنا اورتگا تبدیل کرد.

امیدواریم که از معرفی بهترین فیلم و سریال های جنا اورتگا لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: بهترین سریال های کمدی قرن 21 ؛ از Modern Family گرفته تا Mindy Project