بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده | شاهکارهایی ناشناخته

صنعت مانگا، صنعتیه که شاهکار کم نداره و در طول پنجاه سال‌ گذشته تعداد این شاهکارها به شدت زیاد بودن. در ادامه با مجله وارونه همراه باشید تا بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده رو به شما معرفی کنم. این لیست‌ها اصلا بر اساس محبوبیت نیستند و صرفا کیفیت و افتخارات به دست اومده‌ی مانگاها در نظر گرفته میشن‌.

مرتبط: بهترین مانگاهای تاریخ بر اساس رتبه‌بندی مای انیمه لیست 


بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده


BERSERK

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

به احترام فوت استاد کنتارو میورا، برزرک رو در صدر لیست بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده قرار دادم چون نمیشه به عظمت این اثر ذره‌ای شک داشت. هرچند که مرگ این مانگاکای بزرگ باعث شد این مانگا بیشتر سر زبون ها بیوفته.
داستان مانگای برزرک حول محور شخصیتی به نام گاتس می‌چرخه و این اثر به سه بخش تقسیم شده: گذشته‌ی گاتس،عصر طلایی و شمشیرزن سیاه که هر سه بخش به شدت زیبا کنار هم گذاشته شدن و تاثیر عمیقی بر تمام ژانر دارک فانتزی و صنعت مانگا گذاشتن اما بخش عصر طلاییه که مرکز و دلیل اصلی درخشش مانگای برزرکه پس به خلاصه‌ی اون می‌پردازیم.

در دنیایی که جنگ‌ها ناتمومن و هزاران نوع هیولا از دل تاریکی برمیخیزن، گاتس یک مزدور تنهاست که زندگیش بعد از مواجهه با یک گروه از خلافکاران به رهبری گریفیث تغییر می‌کنه…اون بالاخره بعد از گذروندن یک زندگی به شدت سخت جایی برای پیدا کردن دوست و داشتن یک زندگی واقعی پیدا می‌کنه و گریفیث رو می‌بینه که پله‌های موفقیت رو یکی یکی بالا میره اما تمام اینها قراره عوض بشن…
برزرک با تم به شدت بزرگسالانه‌ای که داره و دنیاسازی محشرش، اثریه که در ذهن صنعت مانگا حک شده و آثار موفق دیگه‌ای که ازش الهام گرفتن هم کم نیستن.

مرتبط: پایان برزرک چه خواهد شد؟ کنتارو میورا در 54 سالگی فوت کرد!


VAGABOND

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

بی‌خانمان، شاهکاری ماندگار از تاکهیکو اینوئه که داستان واقعی میاموتو‌ موساشی، سامورایی افسانه‌ای رو به زیبایی تمام به تصویر می‌کشه.
موساشی به دنبال‌ رسیدن به مهارت بی‌نقص در شمشیرزنی هر کاری می‌کنه و هر کسی که سر راهش قرار بگیره رو از بین می‌بره و در این سفر ما تکامل شخصیتی موساشی و کسانی که در راهش ملاقات می‌کنه رو می‌بینیم.
یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این مانگا، آرت‌استایل خارق‌العاده‌شه که به زیبایی خشونت و حتی تغییرات شخصیت‌ها رو در چند پنل به تصویر می‌کشه و به عقیده‌ی بعضی‌ها بهترین طراحی تاریخ مانگا مختص به مانگای وگابانده.
وگاباند با ۳۲۷ چپتر جوایز بسیاری برده و جالبه بدونین این تنها اثر اینوئه نیست که قراره در این لیست ببینید و دو اثر دیگه‌ی این نابغه‌ی داستان‌گویی هم در این لیست هستند. مطلب مرتبط: بهترین انیمه های سامورایی


MONSTER

مانگای مانستر یکی از بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده و احتمالا بهترین مانگای ژانر جنایی و شاهکاری در شخصیت‌پردازی‌ هستش.


مانستر داستان کنزو تنما، یک دکتر اعجوبه در آلمان رو میگه که در یک شب سرنوشت‌ساز با به خطر انداختن شهرتش ، یک پسر بچه‌ی زخمی رو نجات میده و چند وقت بعد از این اتفاق، زنجیره‌ای از قتل‌ها شروع می‌کنن به رخ دادن.
مانستر با ۱۶۳ چپتر، داستانی محشر رو میگه که پر از پیچش و شخصیت‌های بی‌نظیره و در قله‌ی تمام این شخصیت‌ها، یوهان لایبرت قرار داره که یکی از بهترین شخصیت‌های منفی تاریخ صنعت مانگاست.
نائوکی اوراساوا که سلطان واقع‌گرایی در آثارشه با مهارت تمام، نخ‌ها رو در مانستر به هم تنیده و مخاطب به مرور از پشت پرده‌ی تمام اتفاقات سر در میاره و این نبوغ اوراساوا در داستان‌سراییه که باعث شده مانستر تنها اثرش در این لیست نباشه و به یکی دیگه از آثار اون هم می‌پردازیم.


VINLAND SAGA

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

و باز هم مانگایی که به سفر یک شخصیت و تغییراتش در طول زمان می‌پردازه و این کار رو با مهارت تمام انجام میده‌.
وینلند ساگا داستان تورفین رو روایت می‌کنه، پسر یکی از بزرگترین جنگجویان وایکینگ، اما پدر تورفین خیلی وقته که از جنگ دست کشیده و به تورفین هم یاد داده که هیچوقت دست به نبرد نزنه اما بعد از مرگ پدرش، تورفین تغییر می‌کنه و از یه پسر بی‌گناه نبدیل به آدمی میشه که تنها هدف زندگیش گرفتن انتقام پدرشه.
وینلند ساگا داستانی استثنایی به قلم یوکیمورا ماکوتوئه که افتخاراتش کم نیست و یکی از تنها مانگاهایی در این لیست هست که اقتباسی که لیاقتشو داشته به دست آورده.
وینلند ساگا علاوه بر بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده یکی از بهترین مانگاهای ژانر تاریخی هم هست که فعلا ۱۸۳ چپتر داره و هنوز در حال پخشه و داستان به شدت زیبایی رو روایت می‌کنه که تک تک دیالوگ‌هاش درس زندگی‌ان.

اگه از طرفداران انیمه هستید، می تونید موسیقی متن انیمه VINLAND SAGA رو در مجله وارونه گوش کنید، اگرهم طرفدار سریال هستید می تونید با بهترین سریال های شبیه انیمه VINLAND SAGA آشنا بشید.


KINGDOM

با جرات میتونم بگم اعتیادآورترین مانگا در لیست بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده کینگدام هستش که داستان پرهیجانی رو تعریف می‌کنه که مخاطبو از چپتر اول میخکوب می‌کنه. داستانی پر ازجنگ، پیچش، احساسات و دوستی. تجربه‌ای محشر که اگر یه ترن‌ هوایی پر از اکشن می‌خواین خوراک خودتونه.
کینگدام داستان شین و پیائو رو در چین باستان میگه، شین و پیائو هر دو یتیم‌های جنگن و حالا به عنوان خدمه در خانه‌ی یکی از خانواده‌های پولدار روستا خدمت می‌کنن و فرقی با برده ندارن اما در کنار بردگی، هر دوی این افراد رویاهای بزرگی دارن. تبدیل شدن به بزرگترین جنرال‌های چین و درخشش در بزرگترین جنگ‌ها. و شین و پیائو بی‌اندازه در راه این رویا تلاش می‌کنن تا اینکه یکی از اربابان بالارتبه پیائو رو با خودش به پایتخت میبره و شین تنها باید برای رسیدن به دوستی که چندین سال مثل برادرش بوده تلاش کنه.


و بذارید بهتون بگم تمام این اتفاقات تنها در چپتر اول میوفتن و این مانگا ۶۸۱ چپتر داره و هنوز در حال پخشه و یکی از پرفروش‌ترین مانگاهای هر ساله. کینگدام پارسال بعد از کیمتسو نو یایبا در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین مانگای سال قرار گرفت.


OYASUMI PUN PUN

شب‌بخیر پون پون” داستان اونودرا پون پون رو از بچگی تا بزرگسالی روایت می‌کنه و‌ بذارین بهتون یه چیزی رو بگم…این‌ زندگی ذره‌ای به اونودرا راحت نگرفته…
اونودرا که یه بچه‌ی به شدت گوشه‌گیر و کم‌حرفه از بچگی دعوای پدر و مادرشو دیده و توی مدرسه و‌ اجتماع هم شانس نیاورده.
اویاسومی پون پون به قلم خارق‌العاده‌ی اینیو‌ آسانو به بهترین حالت ممکن زندگی و رفتارهای یک‌ آدم افسرده رو به تصویر می‌کشه. آدمی که زندگی حتی یه بار هم باهاش خوب تا نکرده و تک تک تصمیماتش به یه دیوار بزرگ ختم شدن.
این مانگا اصلا چیزی نیست که به درد همه بخوره، ممکنه درکش نکنین یا حتی از درون بشکنین اما قشری هستن که با این مانگا به خوبی ارتباط برقرار می‌کنن و شاید داستان پون‌پون، داستان زندگی اونا هم باشه. مانگای Goodnight Punpun قطعا یکی از بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده است.


HOUSEKI NO KUNI

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

یکی دیگه از مانگاهای بی‌نظیر این لیست که یه اقتباس بی‌نظیر و در شان خودش داره.
در‌آینده‌ای نزدیک زمین از بین رفته و تنها ساکنانش در حال حاضر ۲۸ نوع جواهر با شکل و شمایل انسانی و استادشون هستند که باید هر چند وقت علیه موجوداتی که از ماه به دنبال شکستن آنها و بردن تکه‌هایشان به آنجا به زمین میان بجنگن.
به هر کدوم این جواهرات وظیفه‌ای توسط استادشون داده شده به جز فوسفوفیلایت که هم شکنندنگی بالایی داره هم از عهده‌ی هیچ کاری بر نمیاد. ما داستان فوس و‌ ماجراجویی‌هاش در این دنیا و تغییراتی که در اون طی زمان ایجاد میشن رو دنبال می‌کنیم.
داستان عجیبیه میدونم اما بهتون قول میدم ارزش تک تک لحظاتی که براش میذارین رو داره. داستان پر از احساسات و روابط خارق‌العاده‌س و علاوه بر اونها دنیاسازی یونیک و زیبایی داره.

اقتباس این مانگا یک فصل دوازده قسمتی داره که توسط استودیو Orange انجام شده و اقتباس بی‌نقصیه که اگه با استودیو Orange آشنایی داشته باشین میدونین مهارت اصلیشون استفاده از تکنیک جلوه‌های سه بعدی رو در این اثر هم به کار بردن. که شاید یکم طول بکشه بهش عادت کنین اما وقتی بهش عادت کنین به زیبایی و مهارت کارگردان پی می‌برین(علاوه بر اون موسیقی متن انیمه هم محشره)
مانگا هم در حال پخشه و در حال حاضر ۹۵ چپتر داره. آرت‌استایل مانگا هم مثل داستان خاصه و بهتون اطمینان میدم اگه به این مانگا فرصت بدین میتونه به یکی از مورد علاقه‌هاتون تبدیل شه.


مطلب پیشنهادی: مانگای جدید سوئی ایشیدا Choujin X ؛ بازگشت مانگاکای توکیوغول


20th century boys

و باز هم نائوکی اوروساوا و یک داستان دلهره‌آور جنایی که به شدت به واقعیت نزدیکه…
کنجی الان در ۳۰ سالگیشه و در حال مراقبت از خواهر‌زاده‌شه تا وقتی که خواهرش که گم شده برگرده اما حالا بعد از شروع شدن زنجیره‌ای از قتل‌ها و آدم‌ربایی‌ها و ظهور انسان مرموزی به نام “دوست”، کنجی شروع به یاداوری گذشته‌ش در مقطع ابتدایی می‌کنه وقتی که با دوستانش به خوش‌گذرونی می‌گذروند… شاید این خاطرات مسیر دنیا رو تغییر بدن…
نائوکی اوراساوا در این مانگا ژانر راز‌آلود رو به اوج خودش رسونده و مخاطب تا آخرین لحظه‌ در بی‌خبری کامل میمونه حتی با اینکه جواب درست روبروش قرار داره.
این مانگا دو بخش داره که بخش دومش به اسم 21st century boys ادامه‌ی این اثره.


INNOCENT

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

در قرن هجدهم و در بهبهه‌ی انقلاب فرانسه که پایه‌گذار فرانسه‌ی مدرن بود، ما داستان هنری چارلز سنسون رو دنبال می‌کنیم که رئیس نسل هشتم این خانواده‌ است و حالا باید وظیفه‌ی جلاد بودن که در این خانواده نسل به نسل می‌چرخد را به دست بگیرد اما یک خانواده از جلادها هرچند دارای مقام بالایی هست اما هیچوقت‌ محبوبیتی به دست نمیاره. خانواده‌ی سنسون‌ها مایه‌ی تنفر همه‌ی مردم فرانسه هستن و به همین دلیل هنری هم نمیخواد این وظیفه رو به ارث ببره.


طراحی مانگای “بی‌گناه” فرای‌ تک تک‌ مانگاهاییه که دیدین. هر پنل مثل یه اثر هنریه و جزئیاتش باورنکردنیه. واقع‌گرایی در شخصیت‌ها و ارتباطشون با هم و همینطور اتمسفر بزرگسالانه‌ی داستان، تمام این عناصر‌ باعث شدن بی‌گناه یه اثر لذت‌بخش و عمیق باشه که اگه مانگایی میخواین که خیلی به فرهنگ‌ شرق نزدیک نباشه به دلتون بشینه.


Homunculus

دیدن ارواح، تله‌کینزیس، تله‌پاتی، پیشگویی و چندین‌ قدرت دیگه، از نتایج قوی شدن حس ششم است اما حس ششم چجوری قوی‌تر میشه؟ این سوال یک جواب ساده داره “سوراخ کردن جمجمه با مته”
هومونکولوس که یکی دیگه از بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده هستش، داستان سوسومو ناکوشیه، یک مرد در حال حاضر بی‌خانمان که در ماشینش سکونت داره تا اینکه یه شب مرد مرموزی بهش یه پیشنهاد میده… ۷۰۰ هزار ین در ازای یک سوراخ در جمجمه.
هومونکولوس داستانی جذاب با تمی عجیب اما واقع‌گرایانه با کستی از شخصیت‌های به شدت جالب داره که حتی با اینکه هدفش قشر بزرگساله اما به شدت میتونه برای جوان‌ها هم سرگرم‌کننده باشه.


!BLAME

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

کیلی مرد کم‌حرفیه که در هزارتویی از سازه‌های آهنی بی‌پایان قدم میزنه و به نظر میاد که هیچ هدفی نداره. اون در این راه با آدم‌های مختلفی آشنا میشه و با تفنگش به کشتن سایبورگ‌ها و موجودات دیگه می‌پردازه.
بِلِیم یک دنیای عجیب رو در بهترین حالت با یک شخصیت اصلی محشر در مروز توجه خودش به تصویر میکشه و مخاطب رو در بی.اطلاعی‌کامل نگه میداره تا زمان درستش فرا برسه و در اکثر اوقات صرفا میذاره مخاطب از سازه‌هایی که این دنیای خارق‌العاده رو ساختن لذت ببره. اگر دنبال یه ماجراجویی پر رمز و راز کوتاه هستین این مانگای ۶۶ چپتره رو از دست ندین.
*فان فکت: این مانگا، مانگای موردعلاقه و شماره یک پیودی‌پای، یوتیوبر معروفه.


DEAD DEAD DEMON’S DEDEDEDESTRUCTION

(اسم عجیبیه، میدونم) DDD یکی دیگه از شاهکارای اینیو آسانوی افسانه‌ایه… کسی که شاید بهترین مانگاکای عصر نوی مانگاها باشه.
داستان ۳ سال بعد از حمله‌ی بیگانه‌ها به توکیو جریان داره‌ بعد نبرد اصلی انسان‌ها با بیگانه‌ها، حالا یک سفینه‌ی مادر روی یکی از محله‌ها باقی مونده و خیلی خبر خاصی از نبرد با بیگانه‌ها نیست و مردم عادی صرفا خبر نبرد ارتش با بیگانه‌هایی که از سفینه به بیرون میان رو با اخبار تلویزیونی یا اینترنت دنبال می‌کنن ما هم در این داستان، اوران و کویوما رو دنبال می‌کنیم، دوتا دختر دبیرستانی و اگر اینیو آسانو رو بشناسین اونوقت میدونین اتفاقات احساسی‌ای که این دوتا شخصیت قراره از سر بگذرونن قرار نیست معمولی باشن.

اینیو آسانو طراحیشو در DDD به بهترین حالت ممکن رسونده. پنل‌های دوصفحه‌ای که می‌کشه خارق‌العاده‌ن و جزئیاتی که این بشر بهشون دقت می‌کنه بی‌نظیرن. آثار آسانو عمدتا درام‌های به شدت احساسی‌ان که مخاطب رو از درون خرد می‌کنن پس اگه دنبال همچین چیزی هستین این مانگای در حال پخش که تا الان ۸۶ چپتر داره رو از دست ندین.


BECK

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

یوکیو تاناکا ۱۴ سال عمرش رو به حوصله‌سربرترین شکل ممکن گذرونده و در کل آدمی نبوده که چیز خاصی درون خودش داشته باشه اما زندگیش وقتی تغییر می‌کنه که با ریوسکه مینامی آشنا میشه. ریوسکه رهبر یه گروه راکه و یوکیو هم به عنوان گیتاریست عضو گروه اون‌ها میشه… گروهی به اسم “بِک”
بِک همه چی داره، از رومنس گرفته تا هیجان و احساسات. شخصیت‌ها در واقعی‌ترین حالت ممکنن و مشکلاتی هم که باهاش روبرو میشن هم به شدت به واقعیت نزدیکن. مانگا حتی با اینکه بدون‌ صداست اما در کنسرت‌ها به بهترین حالت ممکن تصورات مخاطب رو به کار میبره و خواننده رو در اون موقعیت قرار میده‌. بِک یه سواری پر از احساسه که میتونه انگیزه‌ای که برای هر کاری میخواین رو به شما تزریق کنه پس اگه یه داستان جوون‌پسند با چاشنی موزیک می‌خواین، بِک راست کار خودتونه.


NANA

نانا‌ کوماتسو به توکیو میاد تا زندگی خسته‌کننده‌ی قبلیش و عشق شکست‌خورده‌ش رو فراموش کنه. در همین زمان نانا اوساکو هم در راه توکیوئه تا بتونه با موسیقی راک شهرتی برای خودش دست‌ و پا کنه. هرچند این دو نفر تفاوت‌های زیادی دارن اما خیلی خوب با هم کنار میان و در دنیای جدیدی که در توکیو یافتن به هم کمک میکنن. دنیایی پر از سکس و موسیقی و فشن و پارتی‌های شبانه.
نانا از مانگاهاییه ناقص موندنش هنوز که هنوزه خیلیا رو غمگین کرده‌‌. ده ساله که این مانگای بی‌نظیر که همه چیش از شخصیت‌های قابل درکش تا طراحی لباس‌های متفاوتش بی‌نظیره، چپتر جدیدی نداشته.
هرچند اگر دنبال یک مانگای درام هستید حتما این مانگا که ۸۶ چپتر داره رو امتحان کنین که پشیمون نمیشین علی‌الخصوص اگر جنسیت مونث دارین چون این مانگا با شخصیت‌های اصلی مونثش احتمال داره به موضوعاتی بپردازه که باب میل شمان.


GREAT TEACHER ONIZUKA

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

اونیزوکای ۲۲ ساله یه موتورسوار و مرد اهل اوباش بوده که این گذشته رو رها کرده و حالا یه معلمه. فردی که رذل‌ترین و منحرف‌ترین فرد ممکن بوده حالا میخواد تبدیل به بهترین معلم ممکن بشه اما این راه آسون نیست و موانعی سر راهشن…از معاون مدرسه گرفته تا دشمنان سابقش که از زمان گنگستر بودنش به دنبالش میان اما اکثر اوقات حماقت خودشه که کار دستش‌ میده.
مرکز درخشش GTO شخصیت اصلیشه…اونیزوکا با رفتار بی‌نظیرش هر بار که در راس توجه باشه لذت رو به همراه خودش میاره و جالب‌ترین بخش اینه که ما تکامل خاصی در اون نمیبینیم بلکه این اونیزوکاست که عمدتا تکامل بقیه شخصیت‌ها رو به ارمغان میاره.
این اثر همه چیز داره‌… از نقد سیستم آموزشی ژاپن تا درس‌ زندگی… پرداختن به استرس، زورگویی، فشار والدین، حس گناه و خیلی موضوعات دیگه‌ان که خوندن این اثر یا دیدن انیمه‌ش رو برای یه دانش‌آموز جوان ضروری ‌میکنن…چه بسا شما هم از این ۲۰۰ چپتر نکته‌ای یاد گرفتین که شاید راه زندگیتونو تغییر بده.


THE CLIMBER

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

موری به تازگی به مدرسه‌ی جدیدش نقل مکان کرده اما اونقدر گوشه‌گیره که زنگ دوم رو به وقت‌گذرونی روی پشت بوم مدرسه میگذرونه تا اینکه یکی از بجه‌ها به خاطر این کارش مجبورش میکنه از دیوار مدرسه بالا بره… موری هم قبول میکنه حتی با اینکه میدونه یه حرکت اشتباه میتونه باعث مرگش بشه. موری میره بالا و بالا و بالاتر تا اینکه به یه مانع میرسه و وقتی اون رو هم رد میکنه… حس زنده بودن بهش دست میده‌ و این شروع علاقمندی موری به صخره‌نوردیه.
کلایمر میتونه متفاوت‌ترین اثر ژانر ورزشی‌ای باشه که میخونین. احساساتی که در داستان استفاده میشن و نحوی که شخصیت اصلی قابل فهمه این اثر رو به شدت زیبا می‌کنه پس اگر به یه مانگای ورزشی متفاوت با به آرت استایل اسیدی علاقه دارین میتونین این مانگای ۱۷۰ چپتره رو بخونین.


REAL

دومبن اثر تاکهیکو اینوئه در این لیست و شاید باورتون نشه ولی هنوز به آخرین اثر اینوئه تو این لیست نرسیدیم.
ریل داستان سه جوان دبیرستانی رو میگه که یک وجهه‌ی مشترک دارن… “بسکتبال”
نومیا تومومی، یه دانش‌آموز اخراجی، توگاوا کیوهارو، دونده ی سابق که حالا معلوله و بستکبال با ویلچر بازی می‌کنه و تاکاهاشی هیسونوبو که کاپیتان محبوب تیم بسکتبال دبیرستان بود که بعد از یک تصادف حالا معلوله و به بستکبال با ویلچر روی میاره.
ریل یک سفر احساسی به زندگی این سه نفره که هر کدوم به نوبه‌ی خودشون حساسیت‌هایی دارن و به یه نحوی با سختی‌های زندگیشون کنار میان و این زیبایی این مانگاست چون به عنوان یه مانگای ورزشی به زیبایی تمام به احساسات شخصیت‌هاش می‌پردازه و مخاطب رو هم کاملا با احساسات شخصیت‌هاش همراه می‌کنه.
پس اگه شما هم علاقه به بسکتبال دارین یا دنبال چیزی هستین که اشکتونو در بیاره میتونین این مانگا رو که در حال حاضر ۹۲ چپتر داره و در حال پخشه رو شروع کنین.


BLADE OF THE IMMORTAL

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

مانجی یک سامورایی از زمان ژاپن فئودالیه که نفرین به زندگی ابدی شده و برای آزادی از این نفرین باید جان هزار نفر از دشمنانش رو بگیره اما تغییر اصلی زندگی او زمانی اتفاق میفته که با دختر جوانی که برای گرفتن انتقام قاتلین پدر و مادرش کمک اون رو طلب می‌کنه آشنا میشه.
تیغه‌ی جاویدان داستانی سراسر اکشن با طراحی‌ای بسیار زیباس که در عجیب بودن در حین وابستگی به واقع‌گرایی کم نمیذاره و همین عنصر اون رو تبدیل به یک مانگای به شدت جذاب کرده که برای هر سنی میتونه جالب باشه.
این مانگا با ۲۱۹ چپتر یک داستان به شدت خونین رو به بهترین حالت روایت می‌کنه.


STEEL BALL RUN

قطعا با “ماجراجویی عجیب جوجو” آشنایی دارین پس با پارت هفتم این سری آشناتون می‌کنم. استیل بال ران به نوعی ریبوت کل اثره چون زمان داستان رو به کل عوض میکنه و حالا داستان در غرب وحشی…سال ۱۸۹۰ رخ میده با تمرکز روی جانی جوستار.
استندها هنوز در داستان هستن اما تکامل داستان‌گویی هیروهیکو آراکی داستان و لذتش رو چندین برابر کرده‌‌. شخصیت‌های خارق‌العاده و روح و هیجان همیشگی سری جوجو در پارت هفتم در اوج خودش قرار میگیره‌ و به همین خاطره که این‌ پارت به عنوان بهترین بخش از سری جوجو شناخته میشه.


GANTZ

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

کِی کورونو دانش‌آموز اول دبیرستانه و یه زندگی عادی داره الان هم تو راه خونه‌ست و منتظر متروئه تا بیاد اما یه بی‌خانمانو میبینه که میفته روی ریل. کِی هم بدون اهمیت دادن، مجله خوندنشو ادامه میده اما یکی از همکلاسیاش به کمگ مردی که افتاده میدوئه… سعی میکنه اونو بیاره بالا اما نمیتونه،کِی رو صدا میکنه و کِی هم حالا که کل مردم توی مترو دارن نگاهش میکنن نمیتونه پیشنهاد کمک کردن رو رد کنه. میره پایین و برای بالا بردن اون مرد کمک میکنه…مرد بی‌خانمان به بالا میره اما در همون لحظه صدای بلندگو میاد، قطار در حال اومدنه… کِی و دوستش راهی جز دویدن نمیبینن چون بالا رفتن فایده نداره. میدوئن و میدوئن اما در نهایت… قطار اونا رو می‌کشه. شاید هم نمی‌کشه.
کِی و ماسارو حالا خودشونو در یک اتاق میبینن که یه گوی سیاه وسطشه و چند نفر دیگه هم اونجان. تمام کسایی که اینجان امروز در شرف مردن بودن و حالا گوی به اونها ماموریت جنگیدن با بیگانه‌های روی زمین رو بهشون میده، هیولاهایی شدیدا ترسناک و غول‌پیکر که رحم در وجودشون نیست.
گَنتز یکی از فاخرترین مانگاهای دلهره‌آوره که یا عاشقش میشین یا ازش متنفر میشین. طراحی بی‌نظیر و دیزاین‌ فوق‌العاده عجیب هیولاها… تمام اینها ترس رو به مخاطب تزریق میکنه و این زیبایی ۳۸۳ چپتر گنتزه.


CLAYMORE

در دنیایی که هیولاهایی به نام یوما بین مردم پنهان میشوند و از آنها تغذیه می‌کنند تنها امید بشریت گونه‌ی جدیدی از شکارچیان هستند‌ که نصف هیولا و نصف انسانند و با چشمان نقره‌ایشان شناخته میشوند‌. این شکارچیان دارای قدرت فرابشری هستند اما باید با احساسات درونشون مقابله کنن تا انسانیتشون رو از دست ندن وگرنه باید حذف شوند.
کِلِیمور هم از دارک فانتزی‌های کلاسیک خوب صنعت مانگاست…با دنیاسازی عالی و اکشن خیره‌کننده، کلیمور میتونه جایگزین خوبی باشه اگه برسرک رو تموم کردین دنبال یه چیزی “مشابه” برسرکین.


SLAM DUNK

بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده

آخرین اثر تاکهیکو اینوئه‌ی افسانه‌ای توی این لیست…اسلم دانک هم یه کلاسیک دیگه در ژانر ورزشیه که هیجانو با تمام توان به مخاطب تزریق می‌کنه و هر مسابقه‌ی داخل داستان، تمام احساسات خواننده رو درگیر می‌کنه و مو به تن آدم سیخ می‌کنه.
هانامیچی ساکوراگی ذره‌ای مهارت رابطه برقرار کردن با دخترا رو نداره و طی دوره‌ای که در دبیرستان گذرونده ۵۰ دختر ردش کردن تا اینکه با هاروکو آشنا میشه، دختر رویاهاش، و هاروکو کسی میشه که هانامیجی رو با بسکتبال آشنا می‌کنه و ما در نهایت ایجاد شدن رابطه‌ای قوی توسط هانامیچی با تمام اعضای تیم بسکتبال دبیرستان رو میبینیم و چجوری سعی می‌کنن از هر بازی برنده بیرون بیان.
عصاره‌ی ژانر ورزش در این مانگا جریان داره… تلاش برای برد و غم باخت و هیجان طی بازی.
اگر عاشق بسکتبال هستین عاشق این مانگا میشین، اگر هم با بسکتبال رابطه‌ی خوبی ندارین این مانگا در ۲۷۸ چپتر میتونه نظرتونو عوض کنه.


مرتبط: ۵ دلیل برای تماشای انیمه هایکیو Haikyuu!! داستان زمین خوردن و دوباره ایستادن


GOLDEN KAMUY

سوگیموتو یه سربازه که از جنگ روسیه و ژاپن در دوره‌ی مِیجی زنده بیرون اومده و حالا به سوگیموتوی شکست‌ناپذیر معروفه. سوگیموتو حالا به دنبال طلا در مناطق مختلفه تا بتونه بیوه‌ی هم‌رزم سابقش رو نجات بده. در جست و جوی طلا، سوگیموتو شایعاتی از یک گنج عظیم به اسم گولدن کاموی میشنوه و حالا سوگیموتو هدفشو پیدا کرده… جست و جو برای پیدا کردن گولدن کاموی. البته در این راه تنها نیست و باید با تعداد زیادی از مجرمینی که هدف یکسانی با خودش دارن روبرو شه.
گولدن کاموی یکی از بهترین مانگاهای کمدی اکشن در حال پخشه که با ماجراجویی‌های عجیب شخصیت‌هاش به بهترین نحو مخاطبشو جذب می‌کنه پس اگه یه ماجراجویی جذاب میخواین میتونین این مانگا که در حال حاضر ۲۸۱ چپتر داره رو شروع کنین البته این مانگا انیمه هم داره که ۳ فصل ازش پخش شده.


ASHITA NO JOE

در محله‌های زاغه‌‌نشین توکیو، جوانی به اسم جو یابوکی یه زندگی معمولی رو می‌گذرونه تا وقتی که با دانپی تانگه آشنا میشه و اولین برخوردشون با هم به دعوا ختم میشه و دانپی پتانسیل بوکسور شدن رو در جو میبینه و به جو پیشنهاد میده که میتونه اون رو تبدیل به قهرمان جهان کنه.
بهترین بخش آشیتا نو جو سفر شخصیت اصلیشه… تکامل جو به بهترین شکل ممکن با احساسات همراه شده و ما هدف‌دار شدن زندگی یک شخصیت رو به بهترین حالت در ۱۰۸ چپتر میبینیم.


HAJIME NO IPPO

“قوی بودن…چه حسی داره؟” ایپو یه دانش‌آموز دبیرستانی معمولیه که به همراه مادرش توی مغازه‌ی وسایل ماهیگیری کار می‌کنه و به دلیل اینکه سعی می‌کنه همیشه در کارها به مادرش کمک کنه، خیلی نمیتونه دوست پیدا کنه و به همین دلیل یه فرد درونگرای تنهاست و علاوه بر اینها قلدرهای مدرسه هم اونو خیلی اذیت می‌کنن. اما تمام اینها وقتی عوض میشه که ایپو با تاکامورا، یه بوکسور حرفه‌ای، آشنا میشه و از بعد این اتفاق ایپو علاقمند به ورزش بوکس میشه.
هاجیمه نو ایپو یک داستان بی‌نظیر از تولد دوباره‌ی یک انسان ناامید و صعود اون به قله‌های یک ورزشه‌. هاجیمه نو ایپو هرچند یک اثر کلاسیک و طولانیه اما اگه کسی بهش علاقمند بشه عمرا ولش کنه. با حدود ۱۳۰۰ چپتر و یک اقتباس خیلی خوب با ۱۲۷ اپیزود هاجیمه نو ایپو یکی از ماندگارترین آثار ژانر ورزشیه که با هر مبارزه و هر شخصیتی که در داستان معرفی میکنه مخاطب رو بیشتر به خودش جذب می‌کنه.


امیدواریم که از معرفی بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده لذت برده باشید. بیشترشون ترجمه نشدن اما مطمئن باشید اگر این ۲۵ مانگا رو بخونین لذتی رو تجربه می‌کنین که از دیدن ده‌ها انیمه‌ی سطحی نخواهید برد. اگر مانگای دیگه‌ای میشناسین که جاش توی این لیست خالیه حتما در بخش دیدگاه ها با ما در میون بذارید.