بهترین موس‌های کامپیوتر

در این مطلب راهنمای خرید بهترین موس‌های کامپیوتر را ارائه خواهیم کرد. ماوس را باید لوازم جانبی لازم هر سیستم کامپیوتری از جمله لپ‌تاپ، رایانه شخصی و برخی دیگر دانست. بدون ماوس تجربه کاربری با این نوع دستگاه‌ها بسیار دشوار خواهد بود و افراد نخواهند توانست به راحتی از دستگاه‌های مورداشاره استفاده کنند.

شرکت‌های بسیاری هستند که به تولید بهترین موس‌های کامپیوتر می‌پردازند که از جمله باید به ریزر، لاجیتک و برخی دیگر اشاره کرد و هر یک سابقه درخشانی در تولید این لوازم جانبی کامپیوتری دارند.


همچنین بخوایند: نحوه گرفتن پشتیبان از کامپیوتر ؛ از فایل های خود محافظت کنید!


ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین موس‌های کامپیوتر آشنا سازیم. مدل‌هایی که یقینا می‌توانند کاربردی و باکیفیت باشند. همچنین تجربه کاربری با آنها نیز لذت‌بخش است.

1-لاجیتک G300s

بهترین موس‌های کامپیوتر

قیمت: 35 دلار

در لیست بهترین موس‌های کامپیوتر موس «G300s» شرکت «لاجیتک» (Logitech) مناسب‌ترین قیمت را دارد و یک موس مخصوص بازی است. بدنه‌ی این موس به گونه‌ای ساخته شده‌ که امکان استفاده از آن با هر دو دست وجود دارد و گیمرهای چپ‌دست هم می‌توانند از یک موس خوش‌ساخت بهره‌مند شوند. این طراحی خاص باعث می‌شود گیمرهای حرفه‌ای بتوانند با موس G300s در بازه‌های طولانی و بدون خستگی مچ دست به انجام بازی‌های کامپیوتری بپردازند. این موس قادر است در حداکثر دقت 2500 نقطه بر اینچ (DPI) کار کند؛ البته می‌توان در زمان دلخواه با فشردن یک دکمه، بین دقت‌های مختلف موس جابه‌جا شد و حتی رزولوشن 250dpi را انتخاب کرد.

روی بدنه‌ی موس G300S، نُه عدد کلید قابل‌برنامه‌ریزی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان کارهای خاصی را درون محیط سیستم‌عامل یا بازی‌های کامپیوتری انجام داد. قابل‌برنامه‌ریزی‌بودن کلیدها به این معناست که می‌توان از طریق برنامه‌ی اختصاصی لاجیتک تعیین کرد که هر کلید چه کاری باید انجام دهد. مورد قابل‌تنظیم دیگر، نورپردازی بدنه‌ی موس است. شما می‌توانید از طریق درایور، رنگی را که می‌خواهید روی بدنه‌ی موس به نمایش درآید، تعیین کنید. ماوس G300s لاجیتک دارای مقداری حافظه‌ی داخلی برای ذخیره‌کردن تنظیمات است.

این حافظه‌ی داخلی موس به گیمرها اجازه می‌دهد تنظیمات‌ دلخواهشان را روی آن ذخیره کرده و در هر مکان و زمانی، به‌سرعت این تنظیمات را فراخوانی کنند و حسی مشابه حس بودن در خانه را داشته ‌باشند. رابط اتصال موس به کامپیوتر، پورت USB است و با اغلب نسخه‌های سیستم‌‌عامل ویندوز سازگاری دارد. G300s را برای بازی ساخته‌اند و بازی را برای بازی‌کردن و بازی‌کردن را برای گیمر! خودتان محاسبه کنید که آیا G300s برای شما ساخته شده ‌است یا خیر.


همچنین بخوانید:  ویندوز 10 در گوشی های اندروید !!! کامپیوتر هایی در جیب های شما !!!


2-ریزر DEATHADDER ESSENTIAL RZ01

قیمت: 75 دلار

DeathAdder Essential Ergonomic 2013 یکی از موس های شرکت «ریزر» (Razer) است و جزو بهترین موس‌های کامپیوتر است. این موس دارای مشخصاتی است که آن را برای افراد دوستدار بازی‌های کامپیوتری مناسب می‌کند. درون این موس از یک سنسور لیزری استفاده شده که دقت آن 6400DPI است و می‌توان دقت آن را در زمان دلخواه کم و زیاد کرد. سنسور لیزری استفاده‌شده در موس با نام 4G Sensor شناخته می‌شود که در آن از فناوری انحصاری ریزر استفاده شده است و سرعت زیادی دارد. روی ماوس DeathAdder Essential Ergonomic 2013 پنج عدد کلید کاملا مستقل وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای کارهای خاصی برنامه‌ریزی کرد.

با استفاده از برنامه‌ی Razer Synapse می‌توان تمام تنظیمات ماوس را در اختیار گرفت و آن را به شیوه‌ی دلخواه شخصی‌سازی کرد. طراحی ماوس به‌گونه‌ای است که تنها افراد راست‌دست می‌توانند از آن استفاده کنند. در قسمت‌های کناری ماوس از قسمت‌هایی استفاده شده که چسبندگی ماوس با دست را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود دست کاربر در حین استفاده خسته نشود. نوع اتصال موس به شکل کابلی است و روکشی از جنس کتان بافته‌شده دارد. روکش‌داربودن کابل باعث می‌شود طول عمر آن زیاد شده و بر اثر فعالیت، دچار گره‌خوردگی نشود. انتهای کابل ماوس، به کانکتور USB ختم می‌شود که برای برقراری اتصال بهتر، روی آن از یک لایه آبکاری طلا استفاده شده ‌است.

بی شک این محصول ریزر گزینه برجسته برای تجربه کاربری روزانه و همچنین گیمینگ است.


همچنین بخوانید: بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2019 برای گیمرهای حرفه‌ای


3-لاجیتک G602 

بهترین موس‌های کامپیوتر

قیمت: 60 دلار

کمپانی لاجیتک که در دنیا به یکی از سازندگان با کیفیت‌ لوازم جانبی کامپیوتر مشهور است به تازگی جدیدترین ماوس مخصوص بازی خود را به نام G602 به بازار عرضه کرد و اعلام نمود که عمر مفید این ماوس تا 20 میلیون کلیک می‌باشد. این ماوس که از تکنولوژی بی‌سیم بهره می‌برد دارای دو عدد باتری پرقدرت است که می‌توانند تا 250 ساعت بازی و استفاده مداوم را پشتیبانی کنند. قطعا استفاده از ماوس بی‌سیم به کم کردن شلختگی‌های ناشی از وجود کابل‌های زیاد کمک بزرگی می‌کند، به همین دلیل است که این نوع ماوس‌ها توانسته‌اند به مرور زمان جای خود را تا اندازه‌ای در میان گیمرها هم باز کنند. عملکرد ماوس، مسئله‌ای تقریبا جدی برای گیمرها محسوب می‌گردد، چنانکه بسیاری از علاقه‌مندان و طرفداران بازی برای کسب اطمینان، ماوس‌های سیمی را برای اجرای بازی کامپیوتری خود بر می‌گزینند.

اما ماوس بی‌سیم و مخصوص بازی G602 به صورت موثر عمر باتری را هدف قرار داده است و با ارایه عملکردی در مدت زمان بیش از ده روز، آن هم بدون توقف، برای اجرای بدون تاخیر بازی‌ها در نظر گرفته شده است. G602 برای دستیابی به مدت زمان حیرت‌انگیز عملکرد 250 ساعته، آن هم تنها با استفاده مداوم از دو باتری استاندارد AA در حالت Performance (بازی) و 1440 ساعت در حالت Endurance (استفاده روزمره) وعده داده شده است. همچنین این ماوس می‌تواند به منظور کاهش وزن، تنها با یک باتری کارکند، اما به همان اندازه نیز زمان شارژدهی هم کاهش می‌یابد. ماوس G602 لاجیتک اولین ماوس بی‌سیمی است که از تکنولوژی سنسور دلتا زیرو (Delta Zero) شرکت لاجیتک بهره‌ می‌برد. این ماوس قادر است حداکثر دقت 2500 نقطه در هر اینچ (2500dpi) را ارایه دهد.

برای بهره بردن از دقیق‌ترین عملکرد G602، شما می‌توانید با دکمه‌هایی که مخصوص این کار هستند دقت یا dpi را پایین آورید و یا با پایین نگه داشتن دکمه فرمان، به صورت موقت دقت حسگر لیزری این ماوس را تا 250dpi پایین آورید سپس دکمه را رها نمایید تا ماوس دوباره عملکرد خود را در هر سرعتی که بوده ادامه دهد. کمپانی لاجیتک برای ماوس G602، اتصال بی‌سیم 2.4 گیگاهرتز را از طریق یک گیرنده نانو USB در نظر گرفته است که به شما بردی در حدود 3 متر و دقت تاخیر 2 میلیون ثانیه را ارایه می‌دهد. همچنین به منظور حمل آسان‌تر، این ماوس دارای قابلیت جمع شدن به درون بدنه‌ی خود نیز می‌باشد. ماوس لاجیتک G602 از دستگیره‌های ضد لغزش و میکروسوئیچ‌های مکانیکی با طول عمر ارزیابی شده‌ی 20 میلیون کلیک بهره می‌برد. دستورهای مکرر بازی‌ها می‌توانند به 11 دکمه کنترل قابل برنامه‌ریزی این ماوس از طریق نرم‌افزار لاجیتک اختصاص داده شوند.


همچنین بخوانید: بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای اجرای جدیدترین بازی‌ها


4-لاجیتک G305

قیمت: 45 دلار

ماوس بی سیم مخصوص بازی لاجیتک G305 به معنای نقطه بر اینچ (Dot Per Inches) است. برای واضح‌تر شدن این مفهوم، بیایید با این مثال ساده شروع کنیم؛ اگر دی پی ای موس 1600 باشد و شما ماوس خود را یک اینچ (2.54 سانتی‌متر) حرکت دهید، نشانگر 1600 پیکسل حرکت خواهد کرد. هرچه DPI ماوس بالاتر باشد، حساس‌تر است؛ به این معنا که کوچک‌ترین حرکت موجب می‌شود تا نشانگر ماوس به میزان زیادی در صفحه نمایش حرکت کند. ماوس بی سیم مخصوص بازی لاجیتک G305  دی پی آی واحدی برای اندازه‌گیری میزان حساسیت حرکت نشانگر ماوس در صفحه نمایش است. هرچه DPI ماوس بالاتر باشد، حرکت نشانگر بر روی صفحه نمایش در مسافت بیشتری خواهد بود. هرچه DPI موس پایین‌تر باشد، در واقع دقت ماوس بالاتر بوده و میزان حرکت نشانگر بر روی صفحه نمایش، در مسافت کمتری است.

دی پی آی بالاتر، همیشه بهتر نیست. در بسیاری مواقع ما نمی‌خواهیم با یک حرکت کوچک ماوس، نشانگر مقدار بسیار زیادی در صفحه نمایش حرکت کند. از طرف دیگر، اگر ماوس از دی پی آی بالایی برخوردار باشد، نشانگر شما قادر به پاسخگویی به هر حرکت کوچکی در صفحه نمایش خواهد بود و در نتیجه، می‌توانید با دقت بیشتری به محتوای صفحه نمایش اشاره کنید. به عنوان مثال، اگر یک گیمر در حال انجام بازی شوتر اول شخص هستید، اگر یک اسلحه بزرگ داشته باشید و هدف شما کوچک باشد، دی پی آی بالای موشواره در این حرکت می‌تواند بسیار به شما کمک کند. به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه، دی پی آی ماوس نمی‌تواند یک عامل تعیین کننده در میزان دقت یک ماوس باشد و تنها به افزایش قیمت آن محصول منجر می‌شود. بسیاری از کاربران در واقع نیازی به DPI ماوس بالاتر ندارند و این امر، موجب بازاریابی سازندگان هوشمند برای فروش بیشتر ماوس‌های خود شده است.


همچنین بخوانید»  راهنمای خرید بهترین مانیتور با مناسب‌ترین قیمت


5-لاجیتک MX Master 2S

بهترین موس‌های کامپیوتر

قیمت: 130 دلار

ماوس «MX Master 2S» محصولی از برند «لاجیتک» (Logitech) در لیست بهترین موس‌های کامپیوتر گران‌ترین است. این محصول درواقع مدل به‌روزشده‌ی MX Master است که تا مدت‌ها به‌عنوان بهترین ماوس لاجیتک شناخته می‌شد. برخورداری از طراحی فوق‌العاده خوب، راحتی بی‌نظیر و عملکرد سریع که در نسخه‌ی قبل هم در حد کمال رعایت شده بودند، حالا با معرفی MX Master 2S باز هم بهتر شده‌اند؛ گویی لاجیتک برای ساختن بهترین ماوس دنیا با خودش هم وارد رقابت شده ‌است. یکی از قابلیت‌های جذابی که به این ماوس اضافه شده، امکان کنترل هم‌زمان دو کامپیوتر با یک ماوس است.

نرم‌افزار جدیدی به نام Logitech Flow مسئولیت انجام این کار را بر عهده دارد و اجازه می‌دهد آیتمی را در یک کامپیوتر کپی (Copy) کرده و در کامپیوتر دیگر پیست (Paste) کنید. ماوس MX Master 2S می‌تواند روی هر سطحی به‌خوبی عمل کند. سنسور دقیقی که روی این ماوس کار گذاشته شده، دقت 4000DPI دارد و می‌تواند حتی روی سطوح شیشه‌ای هم دستورات شما را به کامپیوتر منتقل کند. باتری داخلی ماوس با استفاده از یک کابل micro USB ساده شارژ می‌شود. لاجیتک در MX Master 2S از قابلیت شارژ سریعی رونمایی کرده که با 3 دقیقه شارژ می‌تواند ماوس شما را برای یک روز فعالیت کامل، روشن نگه دارد.

اگر MX Master 2S را به صورت کامل شارژ کنید، می‌توانید روی 70 روز، عملکرد بی‌نقص ماوس‌تان حساب باز کنید. روی ماوس MX Master 2S کلیدی تعبیه شده که سختی اسکرول را تعیین می‌کند. دو حالت سختی برای اسکرول وجود دارد که حالت اول آن مشابه ماوس‌های عادی است و در هر اسکرول می‌توانید جابه‌جاشدن دنده‌های درون غلتک را احساس کنید. حالت دوم کاری می‌کند تا حالت احساس دنده‌ها از بین برود و با حرکت دادن اسکرول شاهد چرخش آزادانه‌ و نامحدود (Infinite Scrolling) غلتک باشید. حالت چرخش آزادنه‌ی غلتک برای حرکت در اسناد بلند و صفحات اینترنتی طولانی، کاربردی خواهد بود. این ماوس می‌تواند با دانگل USB یا فناوری بلوتوث به کامپیوتر وصل شود و توانایی جابه‌جاشدن بین سه کامپیوتر را تنها با فشردن یک دکمه دارد.


همچنین بخوانید: بهترین هدفون ایرپاد موجود در بازار / قیمت + راهنمای خرید


6-لاجیتک Lightspeed G903

قیمت: 100 دلار

کمپانی لاجیتک که در دنیا به یکی از سازندگان با کیفیت‌ لوازم جانبی کامپیوتر مشهور است به تازگی جدیدترین ماوس مخصوص بازی خود را به نام G903 به بازار عرضه کرد و اعلام نمود که عمر مفید این ماوس تا 20 میلیون کلیک می‌باشد. این ماوس که از تکنولوژی بی‌سیم بهره می‌برد؛ قطعا استفاده از ماوس بی‌سیم به کم کردن شلختگی‌های ناشی از وجود کابل‌های زیاد کمک بزرگی می‌کند، به همین دلیل است که این نوع ماوس‌ها توانسته‌اند به مرور زمان جای خود را تا اندازه‌ای در میان گیمرها هم باز کنند. عملکرد ماوس، مسئله‌ای تقریبا جدی برای گیمرها محسوب می‌گردد، چنانکه بسیاری از علاقه‌مندان و طرفداران بازی برای کسب اطمینان، ماوس‌های سیمی را برای اجرای بازی کامپیوتری خود بر می‌گزینند. این ماوس قادر است حداکثر دقت 12000 dpi را ارایه دهد. برای بهره بردن از دقیق‌ترین عملکرد G903 ، شما می‌توانید با دکمه‌هایی که مخصوص این کار هستند دقت یا dpi را پایین آورید. دستورهای مکرر بازی‌ها می‌توانند به 11 دکمه کنترل قابل برنامه‌ریزی این ماوس از طریق نرم‌افزار لاجیتک اختصاص داده شوند.

7-لاجیتک G502 Hero Play Advanced

بهترین موس‌های کامپیوتر

قیمت: 85 دلار
ماوس«G502 Hero» محصولی از شرکت «لاجیتک» است که برای انجام بازی‌های کامپیوتری طراحی‌شده است. ماوس مخصوص بازی G502 Hero Play Advanced از طریق کانکتور USB به کامپیوتر متصل می‌شود و دارای کلیدهای قابل برنامه‌ریزی است. شرکت لاجیتک به همراه این محصول نرم‌افزار مخصوصی ارائه کرده که به کمک آن می‌توان هرکدام از کلیدهای ماوس را برای انجام فعالیت خاصی در نظر گرفت تا سرعت انجام فعالیت‌ها تا حد زیادی افزایش یابد. در قسمت انتهایی ماوس لوگوی شرکت لاجیتک مشاهده می‌شود که دارای نور پس‌زمینه است. رنگ این نور را می‌توان به کمک نرم‌افزار ارائه‌شده تغییر داد. یکی از فاکتورهای بسیار مهم هنگام تهیه‌ی یک ماوس برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای میزان دقت ماوس است که با DPI شناسایی می‌شود. حداکثر دقت ماوس G502 Hero Play Advanced برابر با 16000 نقطه بر اینچ است که دقت بسیار مطلوبی به شمار می‌رود. در قسمت پایینی کلید اسکرول در ماوس لاجیتک مدل G502 یک کلید DPI قابل مشاهده است که وظیفه‌ی تغییر میزان دقت ماوس را برعهده دارد. به کمک این کلید می‌توان با توجه به نوع فعالیت در حال انجام میزان دقت ماوس را انتخاب کرد. این محصول از اکثر سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی می‌کند و با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه محصولی بسیار کاربردی به شمار می‌رود.

در ادامه بخوانید: