بهترین نرم افزارهای رایگان برای ویرایش عکس های شما بصورت حرفه ای !!!

اگر مشکل در نصب فوتوشاپ دارین، یا سیستمتون قدیمی و توانایی هندل کردن این نرم افزار رو نداره و دنبال یه نرم افزار جایگزین میگردین که کار فوتوشاپ رو باهاش انجام بدید یا نه دنبال نرم افزاری هستید که کار باهاش ساده تر باشه یا حتی دنبال یه نرم افزار ساده برای ویرایش ساده عکس هاتون هستید، بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش عکس 2020 خوراک خودتونه ! 

اکثرا نرم افزارهای رایگان ویرایش عکس تنها امکان استفاده از چند آپشن ساده رو به شما میدن تا مجبورتون کنن برای ادامه و استفاده از امکانات ویژه پول پرداخت کنید یا مجبور باشید واترمارک اون نرم افزار رو روی عکساتون تحمل کنید، اما خبر خوب اینجاست که این نرم افزارهایی که ما به شما معرفی میکنیم هیچ کدوم از این مشکلات رو ندارن و به شما اجازه میدن از همه ویژگی های این نرم افزارها بصورت رایگان بهره ببرید!

ما تو این لیست سعی کردیم تا از نرم افزار های ساده که برای کاربرای معمولی کاربرد داره تا نرم افزار هایی که حرفه ای تر، رو براتون معرفی کنیم تا نیاز همه جور کاربری رو برطرف کرده باشیم.

پس با معرفی بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش عکس 2020 همراه ما باشید.

 

GIMP

gimp
GIMP بهترین نرم افزار برای ویرایش پیشرفته عکس

پلتفرم : Windows, macOS, Linux | پشتیبانی از لایه ها : بله | فرمت خروجی : بیش از 40 فرمت

مزایا / معایب

+ ابزار ویرایش پیشرفته
+ پشتیبانی از کراس پلت فرم
+ نبود تبلیغات آزاردهنده درون برنامه ای
– آموزش درون برنامه ای نامناسب

GIPM یا (the GNU Image Manipulation Program) بهترین نرم افزار رایگان ویرایش عکس هستش، این نرم افزار دارای ابزار حرفه ای ویرایش عکس هست که شما در نرم افزارهای پرمیوم  فقط می بینید. و روزانه ابزار جدیدی هم بهش اضافه می شه!

کیت ابزار ویرایش این نرم افزار به شدت خفن هستش و دارای ابزاری نابی مثل،  layers ،masks،curves، و levels هستش.شما میتونید نقص های عکسهاتون رو به راحتی و با ابزار clone stamp و healing tools برطرف کنید. امکان ایجاد قلم های سفارشی شده، تغییر پرسپکتیو و … هم وجود داره، همچنین ابزار محبوب smart selection tools هم در این نرم افزار تعبیه شده!

بدون شک GIMP بهترین جایگزین برای فوتوشاپ و کاربرای حرفه ای هستش! 

نرم افزار GIMP رو از اینجا بصورت رایگان دانلود کنید.


Ashampoo Photo Optimizer 2019

نرم افزاری با قابلیت ویرایش اتوماتیک عکس

پلتفرم : Windows | پشتیبانی از لایه ها : خیر | فرمت خروجی : JPG, PNG, BMP, TIF

مزایا / معایب

+ بهینه سازی با یک کلیک
+ کنترل های دستی دقیق
+ رابط کاربری ساده و کاربردی
– بهنیه سازی اتوماتیک همیشه درست عمل نمیکنه !

اگه کلی عکس برای ویرایش کردن دارید و حال و حوصله ور رفتن با نرم افزار رو ندارین Ashampoo Photo Optimizer 2019 بهترین گزینه برای شماست. به لطف رابط کاربری ساده و کاربردی شما به راحتی میتونید کار رو جلو ببرید. تبلیغات درون برنامه ای مزاحم هم وجود نداره (گرچه حتما باید تو سایت آشامپو ثبت نام کنید)

وارد کردن عکس ها داخل نرم افزار به شدت ساده و سرعتی هستش، همچنین شما میتونید تغییراتی مثل چرخش عکس ها یا آینه کردن (Mirror)  رو به چندین عکس بصورت همزمان اعمال کنید و یا همه رو باهم با قابلیت بهینه سازی با یک کلیک بهینه کنید! 

قابلیت بهینه سازی رو مناظر به شدت خوب عمل میکنه اما رو سوژه خیلی به کار نیست!

برای اعمال تغییرات دستی هم ابزار های مناسب قرار گرفته اما در این حالت نمی تونید تغییرات رو به چندین عکس بصورت همزمان اعمال کنید! 

خب با توجه به ویژگی ها ، این نرم افزار به شدت برای کاربرهای مبتدی و نیمه حرفه ای مناسب هستش.

نرم افزار Ashampoo Photo Optimizer 2019 رو از اینجا بصورت رایگان دانلود کنید.


Canva

Canva
ویرایش عکس ها و قالب های حرفه ای در مرورگر شما

پلتفرم : (Android, iOS, iPadOS (mobile app و (Windows, macOS, Linux (in browser| پشتیبانی از لایه ها : خیر | فرمت خروجی :  JPG, PNG, PDF

مزایا / معایب

+ قالب های آماده فوق العاده
+ شامل فضای ذخیره سازی ابری رایگان
+ وجود اپ موبایل
– نبود ابزار ویرایش دستی مناسب

CANVA ویرایشگری که در اصل برای موبایل طراحی شده و برای دسکتاپ تنها روی مرورگر کار میکنه و تمرکز و تسلطش روی ویرایش عکس برای شبکه های اجتماعی ، پوستر و … غیره هستش. اگه دنبال ویرایش عکس هاتون برای اینستاگرام ، اسنپ چت و غیره هستین این اپ خوراک خودتونه.

CANVA دارای دو بخش رایگان و پولی هستش اما بخش رایگانش بخوبی برای کاربرای مبتدی تا نیمه حرفه ای جواب میده ، با یه ثبت نام میتونید به یک گیگ فضای ابری و بیش از 8 هزار قالب آماده برای استفاده و ویرایش به همراه دو فولدر برای مرتب کردن فایل هاتون دسترسی داشته باشید.

تو این نرم افزار خبری از براش / Brush و قلم های حرفه ای نیست، اما بخش نسبتا کاملی برای ویرایش دستی عکس ها داره بخصوص اینکه برای نوشتن متن و اضافه کردن لوگو و گرافیک روی عکس فوق العاده اس.

روی هم رفته پیشنهادم اینه این برنامه رو نسخه موبایلش رو نصب کنید چون خیلی به کار تره ، حالشو ببرید!

نرم افزار CANVA رو از اینجا بصورت رایگان برای مرورگر و موبایل خودتون دانلود کنید.


Fotor

FOTOR
با یک کلیک عکستون تبدیل به یه عکس ناب میشه

پلتفرم : (Windows, macOS, Linux (in browser | پشتیبانی از لایه ها : خیر | فرمت خروجی : JPG, PNG, PDF

مزایا / معایب

+ فیلترها با کیفیت و حرفه ای
+ پردازش تصویر دسته ای
+ قابلیت اکسپورت با رزولوشن بالا
– عدم پشتیبانی از پلاگین

FOTOR هم مثل CANVA برای مرورگر ارائه شده اما خب نسخه موبایل نداره! اگه به دنبال نرم افزاری هستید که به سرعت به عکس هاتون رنگ و لعابی بده این نرم افزار خوراک شماست. همچنین ابزاری فوق العاده ری تاچ (clone brush و healing tool) این نرم افزار رو از نسخه های مشابه متمایز میکنه. به اضافه اینکه کلی افکت حرفه ای بصورت رایگان در اختیارتون هست.

سیستم منو ساده و هوشمندانه به شما اجازه میده تا به سادگی از ابزار حرفه ای ویرایش عکس بصورت دستی استفاده کنید و تنظیمات مورد علاقه خودتون رو به عکس ها اعمال کنید.

عملکرد برجسته Fotor و ویژگی هایی که خیلی از ویرایشگرهای عکس رایگان فاقدش هستن ، ابزار پردازش دسته ای که به شما اجازه میده تنظیمات رو همزمان به چندین عکس اعمال کنید این نرم افزار رو تبدیل به یکی از بهترین نرم افزار های ویرایش عکس کرده.

این نرم افزار نیاز کاربرای زیادی رو برطرف میکنه و یه ابزار دم دستی حرفه ای برای همه جور کاربری هستش.

نرم افزار FOTOR رو از اینجا بصورت رایگان برای مرورگر خودتون دانلود کنید.


Photo Pos Pro

Photo Pos Pro
ابزارهای ویرایش عکس پیشرفته بسته بندی شده در یک رابط کاربری ساده

پلتفرم : Windows | پشتیبانی از لایه ها : بله | فرمت خروجی : بیش از 15 فرمت

مزایا / معایب

+ رابط کاربری هوشمند
+ حالت های مبتدی و پیشرفته
– محدودیت اکسپورت در رزولوشن های مختلف
– عدم پشتیبانی از کراس پلتفرم ، تنها برای ویندوز عرضه شده!

نرم افزار Photo Pos Pro به اندازه Paint.net و GIMP شناخته شده نیست، با این حال این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار های ویرایش عکس رایگان حرفه ای که کلی ابزار و آپشن ها خفن رو در اختیارتون قرار میده!

رابط کاربری هوشمند این نرم افزار به شدت از سایر نرم افزار های که معرفی کردیم کاربردی تره، نکته جالب اینکه هر وقت احساس کردید از ابزار بخش حرفه ای سر در نمیارید میتونید سوئیچ کنید رو بخش مبتدی و از ابزارهای اون بخش بهره ببرید.

اما حالت حرفه ای از دو ویژگی مهم  layers و layer masks پشتیبانی میکنه، همچنین ابزار تنظیم curves و levels بصورت دستی هم موجوده.

بزرگترین ضعف این نرم افزار تو محدودیت رزولوشن فایل خروجی هستش که در حالت ماکزیمم 1,024 * 1,024 پیکسل هستش! این رزولوشن برای استفاده های آنلاین مناسبه اما برای استفاده برای پرینت و … مناسب نیست.

روی هم رفته این نرم افزار به شدت کاربردی و برای کاربرای مبتدی تا حرفه ای پیشنهاد میشه.

نرم افزار Photo Pos Pro رو از اینجا بصورت رایگان  دانلود کنید.


Paint.NET

شاید کمی قدیمی به نظر بیاد ، اما هنوز هم یه کار راه انداز قابل اعتماده

پلتفرم : Windows | پشتیبانی از لایه ها : بله | فرمت خروجی : بیش از 10 فرمت

مزایا / معایب

+ پشتیبانی از لایه ها و فیلترها
+ پشتیبانی از پلاگین
– ویژگی ها کمتر نسبت به رقبا
– عدم پشتیبانی از کراس پلتفرم ، تنها برای ویندوز عرضه شده!

همیشه بیشتر بهتر نیست! باور بکنید یا نه این نرم افزار با ظاهر ساده اش یکی از بهترین نرم افزار های ویرایش عکس که به راحتی و به سرعت کارهای ساده ویرایش شما رو راه میندازه و خوراک کسایی که نیاز به ابزار حرفه ای برای ویرایش عکس ندارن.

نزارین ظاهر و اسم این نرم افزار شمارو گول بزنه ! این نرم افزار کپی پیش پا افتاده ای از نرم افزار Paint ویندوز نیست بلکه یه نرم افزار ویرایش عکس کارآمد و درست درمون هستش که نیاز بیشتر شما هارو برطرف میکنه!!!

درسته این نرم افزار برای کارهای حرفه ای طراحی نشده اما تو سال های اخیر ویژگی های جالب زیادی رو به این نرم افزار اضافه کردن که باعث میشه به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های ویرایش عکس رایگان به حسابش بیاریم.

نرم افزار paint.net رو از اینجا بصورت رایگان دانلود کنید.


PhotoScape

تبدیل تصویر خام ، پردازش دسته ای و موارد دیگر

پلتفرم : Windows | پشتیبانی از لایه ها : حیر | فرمت خروجی : JPG, PNG, TIF, BMP, GIF

مزایا / معایب

+ تبدیل تصویر خام
+فیلترها با کیفیت و حرفه ای
– رابط کاربری غیرمعمول
– همراه شده با برنامه Google Drive

PhotoScape به نظر نرم افزار ساده ای میاد ، اما وقتی یه نگاه به منوش میندازید با ابزارهای جالبی مثل raw conversion, photo splitting و merging مواجه می شید که به شدت کاربردی هستن. همچنین قابلیت ساخت GIF هم در این نرم افزار موجود هست که به شدت به کاره مخصوصا برای اینستاگرام.

متاسفانه این نرم افزار رابط کاربری خیلی نامفهوم و غیرعادی داره که کار کردنش باهاش رو کمی سخت میکنه !

روی هم رفته این نرم افزار به درد کاربرای مبتدی میخوره اما به این معنی نیست که نشه خروجی خوب ازش گرفت. فیلترهای نابی که داره به شما این امکان رو میده تا عکساتون رو شارپ تر و جذاب تر بکنید.

نرم افزار PhotoScape رو از اینجا بصورت رایگان دانلود کنید.


Pixlr X

بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش عکس
ویرایشگر عکس نیمه حرفه ای مبتنی بر مرورگر برای کسایی که دنبال ویرایش سریع هستن

پلتفرم : (Windows, macOS, Linux (in browser | پشتیبانی از لایه ها : بله | فرمت خروجی : JPG, PNG

مزایا / معایب

+ استفاده از HTML5 به جای Flash 
+ طراحی شیک
– قدرت کمتر نسبت به نسخه Pixlr Editor
– محدودیت سایز عکس حداکثر 3,840 pixels

Pixlr X جانشین نسخه قبلی خودش یعنی Pixlr Editor هستش. Pixlr Editor یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس آنلاین برای مدت های زیادی بود.

Pixlr X بهبودهایی رو نسبت به نسخه قبلی داشته که مهمترینش پشتیبانی از html5 به جای flash هست، به این معنی که حالا میتونید این نرم افزار رو در اکثر مرورگر های مدرن استفاده بکنید. طراحی این نرم افزار بسیار ساده و شیک هستش ، رابط کاربری هم نابه و برگرفته شده از Photoshop Express هستش، قابلیت انتخاب تم روشن و تیره هم وجود داره.

با این نرم افزار شما میتونید به راحتی عکس هاتون رو ویرایش کنید، چند عکس و با هم ترکیب کنید و یا از فیلترهای حرفه ایش استفاده کنید. پشتیبانی از لایه ها هم ویژگی مهمی که در هیچ نرم افزار آنلاینی گیر نمیارید.

نرم افزار Pixlr X رو از اینجا بصورت رایگان دانلوداستفاده کنید.


Adobe Photoshop Express Editor

بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش عکس
روشی مناسب برای رفع مشکلات روشنایی و قرار گرفتن در معرض نور

پلتفرم : (Windows, macOS, Linux (in browser | پشتیبانی از لایه ها : حیر| فرمت خروجی : فقط JPG

مزایا / معایب

+ فیلترهای پیشرفته
+ طراحی شیک
– برای اجرا به FLASH احتیاج داره
– پشتیبانی فقط از JPG

همونطور که از اسم مشخص هستش، این نسخه اکسپرس یا ضعیف تر نرم افزار محبوب فوتوشاپ هستش. نکته جالب اینکه ابزار و آپشن های نسخه مرورگر بیشتر از نسخه قابل نسبش هست. گرچه فقط از JPG پشتیبانی میکنه اونم با محدودیت سایز 16 مگابایت.

این نسخه مرورگر این نرم افزار هست اما نگران نباشید شرکت ادوبی اپ این محصول رو برای نصب در موبایل های مختلف قرار داده.

انتظار کار حرفه ای از این نرم افزار رو نمیتونید داشته باشید اما به لطف رابط کاریری ساده میتونید تغییرات خوبی رو برای زیباتر کردن عکس هاتون انجام بدید.

نرم افزار Photoshop Express Editor رو از اینجا بصورت رایگان استفاده کنید.


PiZap

بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش عکس
ویرایشگر عکس فان برای ویرایش عکس برای شبگه های اجتماعی

پلتفرم : (Windows, macOS, Linux (in browser | پشتیبانی از لایه ها : حیر| فرمت خروجی :  JPG, PNG

مزایا / معایب

+ قابلیت کار کردن روی عکس های پروفایل یا استوک
+ قالب های آماده برای شبکه های اجتماعی
– برای استفاده از برخی ابزار باید پول بدید
– محدودیت در رزولوشن خروجی 1,310 * 737 pixels

این نرم افزار یکی از بهترین و سریع ترین ابزار ویرایش عکس برای شبکه های مجازی هستش. شما میتونید انتخاب کنید تا روی عکس های هارد کار کنید یا گوگل درایو یا فیسبوک و … . این ویژگی خیلی جذاب و منحصر به فرد هستش.

رابط کاربری این نرم افزار به شدت ساده و کاربردی هستش و روی نمایشگر های تاچ اسکرین بهتر هم عمل میکنه.

نکته جالب بعدی اینکه این نرم افزار اجازه میده عکس ویرایش شده تون رو به سادگی و از طریق این نرم افزار تو شبکه های اجتماعی مختلفی آپلود کنید.

نرم افزار PiZap رو از اینجا بصورت رایگان استفاده کنید.


امیدوارم از معرفی این نرم افزار ها نهایت استفاده رو ببرید مارو هم دعا کنید. اگه شما هم نرم افزار ناب رایگان برای ویرایش عکس سراغ دارید با ما به اشتراک بگذارید.