با معرفی بهترین کمیک های بتمن همراه ما باشید! بیراه نیست اگه بگیم Batman محبوب ترین شخصیت کمیک بوکی حال و حاضره که فقط حضورش توی یک فیلم، بازی و یا انیمیشن میتونه موفقیت اون رو تضمین کنه. بتمن به عنوان یک ابرقهرمان ویژگی ای داره که اون رو از بقیه جدا میکنه، بتمن یک فرد عادیه! یک انسان مثل همه ما فقط با یکم پول بیشتر و فکر کنم همه ما قبول داریم که پول زیاد بدون تلاش چیزی برامون به ارمغان نمیاره.



متاسفانه توی کشور ما اکثرا بتمن رو با فیلم ها و انیمیشن هایی که از روی اون ساخته شده میشناسن و آنچنان علاقه ای ندارن که سمت کمیک های این شخصیت برن؛ اما خبر ندارن که با اینکار در حقیقت یک سری گنجینه گرانبها رو از دست میدن. در اصل میشه بگیم توی هیچ مدیومی به اندازه کمیک، به داستان های بتمن پرداخته نشده و به همین دلیل هم پره از داستان های نابی که بهترین نویسندگان و طراحان روی اون کار کردن.

در ادامه بهتون ده مورد از بهترین کمیک های بتمن رو معرفی میکنیم.

Batman: The Court of Owls (دادگاه جغدها)

بهترین کمیک های Batman

یکی از ویژگی های بتمن اینه که گاتهام رو مثل کف دستش بلده و میدونه توش چخبره؛ حالا توی اولین داستان از سری جدید نیو 52 میبینیم که اینجوری ها هم نیست و قرن هاست که شهر گاتهام داره توسط تشکیلات مخفی ای به اسم دادگاه جغدها اداره میشه اما بروس وین روحش هم خبر نداره تا زمانی که اون ها سراغش میان!
«دادگاه جغدها» به عنوان اولین آرک داستانی سری نیو 52، اینقدر خوب بود که همه رو به شروع دوباره کمیک های دی سی امیدوار کرد. همه چیز از طراحی ها گرفته تا داستان و دیالوگ ها، همه توی بهترین حالت ممکن هستن تا نبرد خفاش و جغدها رو نشونتون بدن!

Batman: Knightfall (سقوط شوالیه)

بهترین کمیک های بتمن

«سقوط شوالیه» از مهم ترین داستان های بتمن به شمار میره و یکی از مهم ترین منابع الهام کریستوفر نولان برای ساخت فیلم «شوالیه تاریکی برمیخیزد» هم هست. توی این داستان، یکی از مهم ترین دشمنان کلاسیک بتمن، یعنی بین برای اولین بار پا به میدون میزاره و توی همون دفعه اول کمر بروس وین رو میشکنه تا داستان سقوط شوالیه تاریکی شروع بشه! این داستان نشون میده که هرچقدر هم که بروس وین از لحاظ فیزیکی برای قهرمان گاتهام بودن مناسب باشه، بازهم این توانایی های ذهنی و کدهای اخلاقیشه که اون رو به قهرمان مورد نیاز گاتهام تبدیل میکنه.

Batman: The War of Jokes and Riddles (نبرد جوک ها و معماها)بهترین کمیک های Batman

این داستان یکی از جدیدترین کمیک های لیسته و واقعا هم ارزش خوندن رو داره. ریدلر و جوکر دو دشمن قدیمی بتمن هستن و هردو بارها گفتن که آنچنان تمایلی به کشتن بتمن ندارن، بلکه فقط میخوان باهاش سرگرم بشن. حالا توی «نبرد جوک ها و معماها» همونطور که از اسمش معلومه، جوکر و ریدلر با همدیگه وارد جنگ میشن؛ جنگی اونقدر بزرگ که همه خلافکاران شهر گاتهام باید برای خودشون یک طرف رو انتخاب کنن و بهش بپیوندن.

اگه هنوز هم بنظرتون این جنگ آنچنان بزرگ نیست بزارید بهتون بگم این جنگ اینقدر بزرگ میشه که خود بتمن هم مجبور میشه یک طرف رو برای خودش انتخاب کنه و درکنار اون بجنگه! این رو هم اضافه کنم که این داستان طی فلش بک تعریف میشه و طی اون بروس وین داره داستان یکی از بزرگترین تجربه های بتمن تازه کار رو، سال ها بعد از اتفاق افتادنش، برای سلینا کایلی که قصد ازدواج باهاش رو داره، تعریف میکنه.

Batman: Hush (هاش)

بهترین کمیک های بتمن

در «هاش» بتمن متوجه میشه که دشمنان قدیمیش دیگه مثل قبل رفتار نمیکنن و یک جای کارشون میلنگه. کارها همه غیرقابل پیشبینی شدن و احتمالا توسط دستی از بالا هدایت میشن؛ و خب ما میدونیم که اون دست بالاتر کسی نیست جز هاش، یکی از دشمنان نسبتا جدید بتمن که با نقشه هاش سعی داره تا راه بتمن رو سد کنه، و البته خصومت شخصی هم با بروس وین داره. این وسط به روابط بتمن با باقی شخصیت ها هم به خوبی پرداخته میشه که نمیشه به راحتی ازشون گذشت. یک جورایی میشه «هاش» رو نسخه مدرن «هالوین طولانی» دونست که برای کسانی که میخوان سراغ داستان های مدرن تر شوالیه تاریکی برن انتخاب مناسبیه.

Batman: Son of the Demon (فرزند شیطان)

بهترین کمیک های Batman

بهترین داستان های بتمن اون هایی نیستن که توی اون بروس وین با چالش های فیزیکی روبرو میشه، بهترین ها اون هایی هستن که توی اون ها مشکلی ذهن بتمن رو درگیر میکنه. «پسر شیطان» هم از همین دست داستان هاست و بروس وین رو با چالش روابط عاطفی و بعدتر با سختی های پدر شدن روبرو میکنه! توی این داستان ماجراهای بروس وین و یکی از معشوقه های خودش یعنی تالیا، دختر ریش الغول و یکی از بزرگترین دشمنان بتمن رو میبینیم که باعث میشه چند سال بعد دیمن وین، رابین چهارم وارد داستان های بتمن بشه.

Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth (تیمارستان آرکهام: بنایی خطرناک بر زمینی خطرناک)

بهترین کمیک های بتمن

تیمارستان آرکهام مکانی برای نگهداری برخی از خطرناک ترین دیوانه های دنیای دی سیه. به نظرتون چه حسی داره که توی راهروهای اون قدم بزنید و از بین اون همه قاتل روانی عبور کنید؟ «تیمارستان آرکهام» به بهترین شکل ممکن این حس ترسناک رو بهتون منتقل میکنه و یک تجربه بیادموندنی براتون رقم میزنه. توی این داستان تقابل بتمن و جوکر هم یک لول بالاتر میره و با ذهن این دو دوست عزیز هم بیشتر آشنا میشیم. طراحی های متفاوت این کمیک هم دلیل دیگه ای برای خوندنشه که اون رو به داستانی متفاوت تبدیل کرده.

Batman: The Long Halloween (هالووین طولانی)

بهترین کمیک های Batman

یکی از جالب ترین اتحادهای کمیک های بتمن، توی یکی از تاریک ترین کمیک های بتمن! جیم گوردون، بتمن، هاروی دنت! البته هاروی دنتی که هنوز به اون شرور دیوانه دورو تبدیل نشده و به عنوان دادستان در گاتهام مشغول به فعالیته. علاوه بر اینکه اینجا میتونید با ریشه های شخصیت دوچهره بیشتر آشنا بشید، با یک پرونده قتل سریالی هم روبرو هستید. قاتلی که توی هر تعطیلات دست به یک قتل میزنه و حالا همه دست به دست همدیگه دادن تا توی تعطیلات هالوین جلوی اون رو بگیرن، توی یک هالوین واقعا طولانی!

The Killing Joke (جوک کشنده)

بهترین کمیک های بتمن

اوج هنرنمایی شاهزاده جرم و جنایت گاتهام رو توی این داستان میبینیم. جوکر توی این داستان سعی داره بگه که همه ما میتونیم به مامور هرج و مرج تبدیل بشیم، فقط به یک هول کوچک نیازه! نقشه خودش رو هم از جیم گوردون شروع میکنه و بدترین بلای ممکن رو سرش میاره (خیالتون راحت اسپویل نمیکنم).
موش و گربه بازی های بتمن و جوکر توی این کمیک در نهایت جذابیت خودش قرار داره و پایان داستان تا مدت ها توی ذهنتون میمونه، مخصوصا جوک کشنده ای که جوکر در پایان تعریف میکنه تا مدت ها میتونه ذهنتون رو مشغول نگه داره. بعد از خوندن داستان طبیعیه که یکم گیج شده باشید، یه سر به تئوری های طرفداران درباره پایان داستان بزنید تا بفهمید واقعا آخرش چی شد.

Batman: Year One (سال اول)

بهترین کمیک های Batman

همه ما بتمن رو میشناسیم و کاملا باهاش آشنا هستیم،اما چقدر از متحدش زمانی که نه رابینی بود نه بتگرلی خبر دارید؟ توی «سال اول» ماجراهای اوایل کار بروس وین به عنوان بتمن رو میبینیم و همینطور جیم گوردون که تازه به رئیس پلیسی شهر گاتهام رسیده.
داستان های بتمن اکثرا با شخصیت های منفی فوق العاده جذاب و پیچیدشون شناخته میشن، اما «سال اول» بر خلاف داستان های دیگه، از خبیث ثابتی برخوردار نیست و فقط با تمرکز روی بروس وین و جیم گوردون درگیر با جرایم خیابانی سعی داره تا داستان خودش رو روایت کنه و کاملا هم توی کارش موفقه.

The Dark Knight Returns (بازگشت شوالیه تاریکی)

بهترین کمیک های بتمن

یکی از بهترین تقابل های بتمن و سوپرمن رو توی این داستان میتونید ببینید! توی «بازگشت شوالیه تاریکی» نزدیک به یک دهه از بازنشستگی بتمن گذشته و تاریکی شهر رو فراگرفته. توی زمانی که گاتهام بیشتر از همیشه به بتمن نیاز داره، بروس وین پیر دوباره پا به میدون میزاره. بزارید یک مروری کنیم ببینیم این کمیک چه ویزگی های جذابی توی داستانش داره؛ یک بروس وین پیر و سالخورده ولی هنوز روی فرم و سرحال، یک جوکر که به نظر میاد درمان شده و یکی از بیادماننی ترین نبردهای بتمن و سوپرمن، فقط بخشی از نکات هیجان انگیز این داستان هستن. واقعا باید به فرانک میلر برای بوجود آوردن همچین داستان جذابی تبریک گفت. (اگه دنبال یک داستان عظیم بر پایه تقابل بتمن و سوپرمن هستید، سری Injustice رو بهتون پیشنهاد میکنم)


ممنون از اینکه با معرفی بهترین کمیک های بتمن همراه ما بودید. حتما نظرات و پیشنهادات خودتون رو از طریق بخش کامنت ها با ما درمیون بزارید.