در اواخر سال 1972، یک هیپی نیویورکی به نام David Mancuso به صفحه فروشی جاماییکایی در بروکلین رفت و اجرای ساکسیفون Manu Dibango به نام Soul Makossa را خرید. و آن را به آپارتمان محل اقامت خود، در منهتن برد و تمام آخر هفته ها آن را برای دوستان خود، دوستان آنها و… پخش کرد.

در آن زمان این آپارتمان پایین Broadway که به نام the Loft شناخته می شود، به پاتوقی معروف تبدیل شد؛ درواقع الگویی برای دیگران نیز به حساب می آمد.

در دهه 60، کلوپ هایی مانند Peppermint Lounge و Regine’s و Arthur (کسی که اغلب Terry Noel به عنوان اولین DJ که توانست بدون توقف اجرا کند، می شناسد) باعث ایجاد شوقی برای دیسکوهایی با الگوی فرانسوی  به نام discotheque بودند.

در زمان حضور the Loft، دیسکوتک به دیسکو مبدل شده بود. همچنین محل فروش صفحه ها که بسیار مورد علاقه Mancuso بود نیز به مجتمع موسیقایی که به نام دیسکو هم شناخته می شود، تبدیل شد. 

آهنگ Soul Makossa اولین و آخرین موزیکی بود که در the Loft مشهوریتی تمام نشدنی داشت. این درک موسیقایی به تنهایی می تواند Mancuso- که در 14 نوامبر 2016 در 72 سالگی درگذشت- را از نظر تاریخی مهم شمارد. 

Ray Caviano، یکی از رقصندگان A&R میگوید: “به یاد دارم در دورانی که در میامی در دیسکوی T.K. Records فعالیت می کردم، David دو آهنگ برای رقص به من معرفی کرد: T-Connection’s ‘Do What You Wanna Do’ و Ralph McDonald’s ‘Calypso Breakdown’“. دومین مورد به اساس موسیقی بسیار پرفروش Saturday Night Fever تبدیل شد. Caviano اضافه می کند: “کمی قبل از ملحق شدنم به T.K، در معرفی پروژه ای که رویش کار می کردم، David بسیار به من کمک کرد.”

اما اینها حتی نزدیک به کارهایی که Mancuso انجام داده است و محلی که the Loft بود ، نمی باشد.  the Loft پایه ی دیسکو و هرگونه سبک رقص دی.جی محور بود. 

Mancuso در نیویورک متولد و در یتیم خانه بزرگ شد. the Loft بیشتر از هرچیز محلی ایده آل برای فعالیت و پناهگاهی برای جمع شدن افرادی با دغدغه مشترک موسیقی بود. 

در ادامه بخوانید :» پخش آثاری از مهرجویی، تقوایی، کیمیایی و مجیدی از تلویزیون