ارتباط سلفی و بیماری های روانشناختی!

زیاد سلفی گرفتن نشانه چیست؟ بر طبق تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا، افرادی که به طور دائم از خود عکس سلفی می گیرند دارای مشکل روانشناختی هستند! این افراد مبتلا به بیماری سلفی هستند و سلفی مانند یک بیماری عفونی در حال گسترش است.

تحقیقات مختلف نشان می دهند کسانی که دائما در حال سلفی گرفتن هستند دارای اختلالات روانشناختی هستند که در این مطلب آنها را بررسی می کنیم. مشاهده شده است افرادی که به طور مداوم از خود سلفی می گیرند حتی عکس های خود را در صفحات مجازی نیز به اشتراک نمی گذارند!


همچنین بخوانید: محققان هشدار می دهند که مضرات سلفی گرفتن و پست کردن آن را جدی بگیریم!


بیماری سلفی

زیاد سلفی گرفتن نشانه چیست؟

افرادی که زیاد از خود سلفی می گیرند، معمولا شخصیت مرزی دارند. این افراد در طول روز حداقل 3 بار سلفی می گیرند و حداقل 3 عدد از عکس های خود را در صفحات مجازی به اشتراک می گذارند. زمانی که این بیماری پیشرفت می کند به یک بیماری مزمن تبدیل می شود که در آن فرد حداقل 6 بار از خود سلفی می گیرند و آن را به اشتراک می گذارند.

یکی دیگر از جزئیات مهم در این مطالعه توسط انجمن روانشناسان آمریکایی وجود دارد؛ این است که برای این بیماری هنوز درمانی وجود ندارد.

کسانی که به این بیماری مبتلا هستند دلیل خود برای این کار را جلب توجه می دانند. این افراد از نظری عاطفی دچار مشکل هستند و دغدغه این را دارند که از طرف دیگران تایید شوند. البته بیشتر این افراد خود شیفته نیز هستند.

این افراد از آن جایی که نیاز به تشویق و تحسین دارند، تمایل دارند که با گرفتن عکس های متعدد و پست کردن آنها در شبکه های اجتماعی این نیازشان را برطرف کنند. شاید تعجب کنید ولی کسانی که بیماری سلفی دارند در واقع اعتماد به نفس بسیار پایینی دارند. اما واقعیت این موضوع این است که آنها روش اشتباهی را برای افزایش اعتماد به نفس انتخاب کرده اند.

سعی کنید اعتماد به نفس کودکانتان را از کودکی افزایش دهید. تا آنها در بزرگسالی دچار مشکلات روانشناختی نشوند.

ممکن است به خواندن این مطالب علاقه مند باشید