بیماری های شایع در مردان

در این گزارش به بیماری های شایع در مردان اشاره شده است.بیماری های شایع در مردان منجر به بروز علائم خاصی میشود.

بیماری های شایع در مردان، برای این جنس مرد نسبت به جنس زن خطرناک تر است.



بیماری قلبی

 
درد سینه و احساس فشار در سینه از نشانه های شایع مشکلات قلبی هستند. ولی درد فک، گردن و شانه، بی حسی و بیهوشی، و کند شدن تنفس از نشانه های کمتر دیده شده بیماری های قلبی هستند.

به خصوص وقتی در حین انجام فعالیت دیده شوند. مراقب باشید. اینها نشانه های بیماری های قلبی در مردان هستند که باید جدی گرفته شوند.

یرقان

نشانه های یرقان، زرد شدن رنگ پوست و سفیدی چشم ها است. علت یرقان میزان بالای بیلی روبین خون است. کبد افراد سالم بیلی روبین را تجزیه میکند تا مقدارش در خون ثابت بماند.

دلایل زیادی برای یرقان وجود دارد ولی یکی از مهم ترین دلایل سرطان پانکراس است.

ویروس پاپیلومای انسانی

ویروس پاپیلومای انسانی موجب سرطان بیضه و زگیل ناحیه تناسلی در زنان میشود. نشانه های این بیماری زگیل در ناحیه تناسلی یا پوست اطراف آن است.

۵٠٪؜ از مردان مبتلا به این بیماری نمیدانند که مبتلا هستند و همین عامل همسرشان را به خطر می اندازد. امروزه برای جلوگیری از این بیماری واکسن تعبیه شده است.



کبودی بیش از حد

اگر مدام هر جای بدنتان کبود میشود به خصوص قسمت هایی که معمولا ضربه نمیخورند مانند انگشتان و دست ها ، به پزشک مراجعه کنید.

یکی از دلایل کبودی بی علت و زیاد لوسمی است. مردان بیش از زنان باید این بیماری را جدی بگیرند.

وجود توده های گره مانند در بیضه

بر اساس گزارشات منتشر شده در مجله اورولوژی ، وجود گره در بیضه از نشانه های سرطان بیضه است. از دیگر نشانه های این بیماری سنگین شدن کیسه بیضه و تورم بیضه است.

این بیماری گاهی دردناک و گاهی بی درد است. در صورت حس کردن دردی عجیب و گنگ در کیسه بیضه یا بیضه بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. سرطان بیضه قابل درمان است.



مشکلات دفع ادرار

اگر دائما مشکل تخلیه ادرار دارید، در ادرار یا مدفوع خون میبینید، یا اگر مشکل نعوظ دارید ممکن است به سرطان پروستات مبتلا باشید. حتما به پزشک مراجعه کنید.

خارش مزمن

اگر خارش مزمن دارید ممکن است بیماری شما چیزی به سادگی خشکی پوست باشد. ولی گاهی مشکل جدی تر از این هاست.

خارش شدید و مزمن ممکن است نشانه ی سرطان مغز استخوان، سرطان غدد لنفاوی، و یا حتی دیابت باشد.

مشکلات خواب



اگر خیلی میخوابید یا اصلا نمیخوابید یا در به خواب رفتن مشکل دارید به پرشک مراجعه کنید. مشکلات خواب نشانه ای مهم از بیماری هایی هستند که از آنها خبر ندارید.

مشکلات خواب نشانه ای افسردگی یا ایست خفیف تنفسی هستند. ایست خفیف تنفسی بیماری است که موجب خر و پف بلند و طولانی و گرفتگی تنفس در حین خواب می شود.

این بیماری خطر حمله ی قلبی، سکته، افزایش وزن و دیابت نوع ١ و ٢ را افزایش میدهد. پزشکان قادر یه معالجه این بیماری هستند پس سریعا درمان را آغاز کنید.