با تئوری های قسمت اول فصل سوم سریال Westworld همراه ما باشید! بالاخره فصل سوم وست ورلد شروع شده(اینجا میتونید بررسی قسمت اول رو بخونید) و منتظریم که ببینیم این دفعه کشتی مغزمون با غافلگیری هایی که سریال توی آستینش داره به کجا کشیده میشه. توی این فصل بالاخره چنتا از میزبان ها تونستن از پارک فرار کنن و باید دید که قصد دارن توی دنیای انسان ها، با انسان ها جیکار کنن.



یکی از خوبیای وست ورلد اینه که طرفدارای پروپاقرصی داره که دست به سینه نشستن و با دقت دارن سریال رو میبینن تا بتونن زودتر از بقیه یه چیزایی رو بفهمن و با بقیه به اشتراک بزارن. حالا از همین قسمت اول، دوتا تئوری جذاب در اومده که در ادامه اونا رو میگیم، ولی قبل از اون توصیه میکنم حتما بررسی قسمت اول این فصل رو از اینجا بخونید.

کیلب هم یک اندرویده!

تئوری های قسمت اول فصل سوم سریال Westworld

به عنوان جدیدترین شخصیت سریال، نگاه های زیادی به کیلب خیره شده تا بلکه بتونن داستان پشت چهره ی افسردش رو بفهمن. از توی این نگاه ها تئوری های زیادی در اومده که میشه گفت مهم ترین تئوری که احتمال درست بودنش هم از بقیه بیشتره، اینه که کیلب انسان نیست! اولین چیزی که آدم رو درباره کیلب به شک میندازه نحوه ی همراه شدن سریال با اونه. صبح ها از خواب بیدار میشه و دوربین هم از بالا کیلب رو نشون میده، مثل میزبانان و دلورس توی فصل های قبلی. توی طول سریال و جایی که باید سکوت باشه، صدای صحبت کیلب با هوش مصنوعی ای که نقش دوست کشته شدش رو بازی میکنه شنیده میشه که بی شباهت به صحبت های میزبان هایی مثل دلورس با برنارد هم نیست.



یک نکته دیگه اینکه برادران نولان، یعنی جاناتان و کریستوفر، علاقه زیادی به فیلم بلید رانر، ساخته ریدلی اسکات دارن. علاقشون رو هم با اندروید از آب در اومدن چندتا از شخصیت هایی که فکر میکردیم انسانن  بهمون نشون دادن که سرآمدشون هم برنارد و اشلی هستن! حالا اصلا بعید نیست که کیلب اندروید مخفی بعدی داستان باشه.

توی ملاقات کیلب و مادرش هم میبینیم که مادرش بهش میگه که تو پسر من نیستی! توی نگاه اول ممکنه بنظر بیاد که پیرزن بدبخت آلزایمر داره و چیزی یادش نمیاد، اما چی میشه اگه پیرزن بدبختمون هوش و حواسش سر جاش باشه و فهمیده باشه که پسرش با یه اندروید جایگزین شده؟! اندرویدی که خاطرات افراد دیگه ای توی سرش کاشته شده (درود بر بلید رانر!). شاید یه پروژه جدیده انسان ها باشه که از اندروید ها برای کارگری استفاده کنن، دیدیم که کیلب با وجود اینکه توی مصاحبه کاری ظاهر شده بود، اما کاری بهش ندادن و میتونه نشونه این باشه که کیلب قرار نیست از جایگاه فعلیش بالاتر بیاد.

دنیای واقعی هم درواقع یک شبیه سازیه!

تئوری های قسمت اول فصل سوم سریال Westworld

بزرگترین ضدحالی که میتونه برای دلورس پیش بیاد اینه که از یه زندان فرار کنه اما بفهمه بازم یه زندان دیگه مونده! یکی از شواهد برای این تئوری مشکلاتیه که توی دور تا دور زمین توسط رایانه مرکزی شرکت Incite شناسایی شدن. به نظر نمیاد که مشکلات دور تا دور جهان هم اتفاقی باشن، همونطور که مشکلات پارک وست ورلد اتفاقی نبودن. 

یجورایی هم دنیای واقعی از همه نظر زیادی گل و بلبل بنظر میاد و این  یکم مشکوکه. حالا بازم یه اشاره به بلید رانر کنیم که دنیاش از همه نظر داغون شده. یه دنیای شلوغ پلوغ که جنایت بیداد میکنه و این وسط آب و هوای بد هم شده قوز بالا قوز! حالا برگردیم به لس آنجلس؛ به نظرتون خیابون ها یکم زیادی خلوت نیستن! یا آب و هوا زیادی خوب نیست؟! همه اینا میتونه یجور نشونه باشه که این دنیا یا یه چیزی مثل وست ورلد خودمونه، یا یه چیزی مثل ماتریکس!

در ادامه بخوانید » تئوری های قسمت دوم فصل سوم Westworld ؛ اینجا واقعیه یا شبیه سازی؟ 


امبدواریم که از تئوری های قسمت اول فصل سوم سریال Westworld خوشتون اومده باشه. شما هم اگه تئوری ای توی ذهنتونه حتما توی کامنت ها بهمون بگید تا با همدیگه دربارش صحبت کنیم.