با مرور سوالات و تئوری های قسمت دوم فصل سوم Westworld همراه ما باشید! قبل از هر چیز پیشنهاد میکنم برید بررسی این قسمت رو بخونید. اگر هنوز نخوندید هم میتونید بررسی قسمت به قسمت فصل سوم سریال رو در اینجا ببینید. و البته تئوری های قسمت قبل رو هم میتونید در اینجا ببینید.

توی قسمت دوم وست ورلد اتفاقات زیادی افتاد که پیش زمینه اتفاقات و غافلگیری های آینده رو فراهم کرد؛ میو که بالاخره تونسته از پارک فرار کنه، اما انگار از چاله دراومده و افتاده تو چاه. برنارد هم فهمیده که زورش به دلورس نمیرسه و دنبال یار کمکی میگرده و تا خود وست ورلد میاد. راستی بالاخره دیدیم که پارک یک جای عجیب و غریب توی فضا نیست و یک جزیره فوق پیشرفته روی همین زمین خودمونه. 



برعکس چیزی که بنظر میاد و اینکه وست ورلد داره سرراست میشه، همیشه برای طرفداران نکاتی وجود داره که با استناد به اون ها تئوری های خودشون برای ادامه داستان و غافلگیری ها رو مطرح میکنن و توی فصل اول هم دیدیم که چقدر درست بودن، و مثل همه قسمت های دیگه Westworld، بیشتر از اینکه جواب سوالی رو بگیریم، سوال های بیشتری برامون به وجود اومد.

در ادامه قصد داریم برخی از سوالات رو بگیم و تئوری های دربارشون رو هم یک مروری میکنیم.

تئوری های قسمت دوم فصل سوم Westworld

انگراد سراک کیه؟

جدیدترین شخصیت داستان که قطعا نقش کلیدی ای داره. توی قسمت قبلی فهمیدیم که هوش مصنوعی ای همه کاره ای توی دنیای واقعی وجود داره به اسم رحبعام. رحبعام دو سازنده اصلی داشت، پدر ویلیام و یک نفر دیگه که ناشناختست و توی سایه ها زندگی میکنه. ایشون کسی نیست جز جناب انگراد سراگ که توی این قسمت افتخار آشنایی باهاشون رو داشتیم. توی وبسایت وست ورلد هم توضیحات زیادی ازش پیدا نمیکنید، بجز اینکه «چهره ای پشت سایه، با منابع بسیار گسترده و یکی از سازندگان رحبعام» شما رو نمیدونم ولی منابع بسیار گسترده من رو یاد مهمانان پارک میندازه. یعنی ممکنه از همون افرادی باشه دلورس دنبالشونه.

یک نکته دیگه هم اینجا وجود داره. توی قسمت اول و بین صندلی های هیئت مدیره دلوس یک صندلی خالی وجود داشت که تصور میشد متعلق به ویلیام باشه، اما ممکنه جای سراک باشه! این دسترسی سراک به قابلیت متوقف کردن اندرویدها و علاقش برای پیدا کردن دیتاهای از دست رفته دلوس رو هم توجیه میکنه.

تئوری های قسمت دوم فصل سوم Westworld

حالا با میو چیکار داره؟

اول باید فرض کنیم سراک همون فردیه که میو رو توی شبیه سازی قرار داده. حالا مرور میکنیم که ممکنه چه چیزهایی از میو بخواد. سوال اول اینه که از قدرت های میو توی کنترل میزبان ها خبر داره؟ جواب احتمالی بله هست. چون سراک طی گفت و گویی که با میو داشت اشاره کرد که احتمال می‌داده میزبانی که قراره براشون دردسر درست کنه میو باشه و دلورس غافلگیرشون کرده. پس اگه به این خوبی میو رو میشناسه، حتما از قدرت هاش هم خبر داره.

توی دنیای شبیه سازی شده ای که میو توی اون قرار داشت، دیدیم که هدف این بود که مختصات «تپه فراتر» بدست بیاد. احتمال اینکه سراک دنبال مختصات اونجا باشه تا دیتاهای دلوس از مهمانان پارک ها رو پیدا کنه زیاده، چون اگه یادتون باشه دلورس دیتاها رو به اونجا فرستاد و برای فردی که دنبال پیشبینی و کنترل آیندست این دیتاها خیلی بدردبخور هستن.

سراک از جنگی هم حرف میزد که انگار هنوز شروع نشده توش باختن و میو می‌تونه توی این جنگ نقش برگ برنده رو داشته باشه. حالا باید ببینیم این جنگ همون جنگ دلورسه یا جای دیگه ای اتفاقات دیگه ای داره میوفته.

اما چیزی که مشخصه اینه که هرکس میخواد جلوی دلورس وایسه، باید حداقل یک دونه میو توی وسایل خودش داشته باشه. دیدیم که برنارد برای مقابله با دلورس دنبال میو میگرده و احتمالا هم سراک، میو رو برای مقابله با دلورس میخواد.

دیگه خبری از خط های زمانی متفاوت نیست؟

همه ما وست ورلد رو میشناسیم و میدونیم سازندگانش چه علاقه ای به قاطی کردن حال، آینده و گذشته دارن. برای همچین سریال و همچین سازندگان شیطونی، فصل سوم وست ورلد به نظر کمی سرراست میاد. الان ما هیچ مدرکی نداریم که بگیم اتفاقاتی که برای برنارد، میو و دلورس میوفته توی یک بازه زمانی نزدیک به همدیگست. به نظرم منتظر باشید تا که چهار پنج قسمت بعد ببینید سریال از همون اول داشته درباره بازه های زمانی مختلف خودش بهتون رکب می‌زده.

تئوری های قسمت دوم فصل سوم Westworld

دنیای واقعی شبیه سازیه!

این یکی جزو داغ ترین تئوری های قسمت دوم فصل سوم Westworld ئه. این قسمت داشت بهمون میگفت اون دوران که توی فکر بودی که کی اندرویده و کی انسان دیگه گذشته؛ حالا باید ببینیم کی توی واقعیته و کی شبیه سازی! هفته پیش تئوری شبیه سازی بودن دنیای واقعی که دلورس و بقیه شخصیت ها توی اون هستن مطرح شد، اما این تئوری بعد از قسمت دوم خیلی جدی تر میشه.

ما میبینیم که تا اواسط قسمت دوم اصلا کسی شک نمیکنه که میو توی یک شبیه سازی باشه، پس شبیه سازی ها میتونن از چیزی که ما فکر میکنیم خیلی طبیعی تر باشن، ولی خب این رو هم دیدیم که دنیای مثلا واقعی که داستان الان توش جریان داره نمیتونه آنچنان شبیه سازی های قوی و پیچیده ای رو ساپورت کنه. ولی ممکنه که دنیای بعدی خیلی پیشرفته تر از این حرف ها باشه و براش شبیه سازی دنیای با این حجم از پیچیدگی اصلا کاری نداشته باشه. اصلا شاید دلورس، میو و برنارد هرکدوم توی شبیه سازی های متفاوتی هستن و برای همین فعلا همدیگه رو ندیدن!

تئوری های قسمت دوم فصل سوم Westworld

توی سر برنارد چی میگذره!

این تئوری یکم دور از ذهنه ولی میتونه جالب باشه. خبر داریم که دلورس، بخش خودآگاهی برنارد رو با خودش برداشت و به دنیای واقعی آورد. حالا دلورس میتونسته یک کار هوشمندانه انجام داده باشه؛ قرار دادن برنارد توی یک شبیه سازی! میدونیم که رحبعام خدای پیشبینی توی دنیای واقعیه؛ و دلورس چطور میتونه از اون جلوتر باشه؟ با نه پیشبینی بلکه دونستن حرکات بعدی برنارد! طبق این صحبت ها یا الان برنارد توی شبیه سازیه، یا قبلا بوده. دلورس با این کارش قصد داشته حداقل بدونه برنارد قراره توی دنیای واقعی چه کارهایی انجام بده یا اینکه دشمنانش اول سراغ انجام چه کارهایی میرن.

اینطوری دلورس میتونه بفهمه چه کارهایی برای متوقف کردنش ممکنه انجام بشه؛ برنارد رفت دنبال میو، سراک هم همین کار رو کرد. یجورایی سراک و برنارد مثل آینه همدیگه هستن و دلورس با دیدن حرکات برنارد میتونه حرکات سراک و رحبعام رو هم پیشبینی کنه.

سراک میتونه همون رحبعام باشه!

از سازنده ی رحبعام بودن که بگذریم، سراک تمام ویژگی های جلوه ای از رحبعام بودن رو داره! آینده نگری شگفت انگیز، کنترل داشتن روی همه چیز، و البته دلورس رو هم تهدیدی برای خودش محسوب میکنه. از خیلی وقت پیش هم که میو رو تحت نظر داشته، از انسان ها بعیده که بتونن کارهای فورد رو پیشبینی کنن، ولی یک هوش مصنوعی فوق قدرتمند که به خوداگاهی رسیده میتونه این کار رو انجام بده. اگه چند قسمت بعد فهمیدید که سراک پشت مرگ پدر لیام بوده تعجب نکنید؛ این عادیه که هوش مصنوعی ها دست به کشتن خالقشون بزنن!

تئوری های قسمت دوم فصل سوم Westworld

شارلوت هیل ممکنه واقعا شارلوت هیل باشه!

با توجه به اینکه قسمت بعدی احتمالا هویت واقعی اندروید پشت شارلوت هیل رو میفهمیم، بهتره به این تئوری یک اشاره ای کنیم. حتما یادتون هست که دلوس یک سری دیتا از تمام افرادی که به پارک هاشون میومدن داشت و با استفاده از این دیتاها به راحتی میتونست اندروید خودش رو از اون ها بسازه. حالا این احتمال رو درنظر بگیرید که قبل از اینکه همه دیتاها به «تپه فراتر» فرستاده بشه، دلورس قسمت مربوط به شارلوت هیل رو برای خودش برداشته و بعد از اومدنش به دنیای واقعی، یک شارلوت هیل برای خودش ساخته، با این تفاوت که کنترل این شارلوت دست دلورسه! نقشه هوشمندانه ایه.

در ادامه بخوانید » تئوری های قسمت سوم فصل سوم Westworld ؛ به دنبال هویت واقعی! 


نظرتون درباره تئوری های قسمت دوم فصل سوم Westworld چی بود؟ شما هم اگه تئوری یا نظری درباره ادامه داستان دارید حتما از طریق کامنت ها بهمون بگید.