توی این مطلب قراره نگاهی داشته باشیم به تئوری های قسمت هفتم فصل سوم Westworld تا ببینیم پیشبینی های طرفداران این سریال درباره پایان داستان چیه. قبل از اینکه بریم سراغ تئوری ها خدمتتون بگم که میتونید نقد و بررسی قسمت های قبلی رو از اینجا و تئوری های قسمت های قبلی رو هم از اینجا دنبال کنید.


مقایسه ویچر با گیم آف ترونز ؛ پنج موردی که ویچر در آن ها بهتر عمل کرده!

بهترین سریال های شبیه Westworld ؛ تکنولوژی، غرب وحشی، پیچیدگی مغز آب کن! 

سوالی درباره سریال مانی هیست ؛ سارقین چرا نقاب سالوادور دالی دارن؟

پنج دلیل برای اینکه باید مستند سریالی Tiger King را ببینید ؛ ببرها در خانه چه کار میکنند!


تئوری های قسمت هفتم فصل سوم Westworld

نابودی هسته ای!

تئوری های قسمت هفتم فصل سوم Westworld رو با یک تئوری خونین شروع میکنیم. میدونیم که بزرگترین ترس سراک نابودی بشریته و تمام فصل هم کارش همین بوده که از این اتفاق جلوگیری کنه. توی این دوره زمونه پیشرفته هم دیگه چی نابود کننده تر از سلاح هسته ای؟!

یک مدرک برای اثبات این تئوری صحنه پایانی فصل دومه؛ صحنه ویلیام! ازش میشه تفسیرهای زیادی کرد ولی یک تفسیر که ما توی تئوریمون بهش استناد کردیم اینه که اندرویدها بعد از نابودی بشر کنترل رو به دست گرفتن و دارن فرمانروایی میکنن. مدرک برای تایید تاییدیه تئوریمون اینه که میزبان ها قابلیت زنده موندن و فرار از انفجار ها رو دارن، بازم تایید تایدیه ی تاییدیمون کلون دلورس در بدن شارلوت هیله که تونست از انفجار خودرو جون سالم بدر ببره، پس دور از انتظار نیست که راهی باشه تا اندرویدهامون از انفجار اتمی هم جون سالم بدر ببرن.

یک نکته دیگه هم که مهر تاییدی بر کل این تئوریه، علاقه دلورس به همون وست ورلد و غرب وحشیه که بی قانونی داشت حکم فرمایی میکرد. حتما توی فیلم های آخرالزمانی دیدید که تنها قانون، بی قانونیه (اگر ندیدید بیاید از توی لیست بهترین فیلم های آخرالزمانی چندتا دونه ببینید). پس راه برگشت به اون دوره میتونه ایجاد یک آخرالزمان باشه.

بازهم یک نکته دیگه درباره این تئوری داریم و اون هم پوستر اصلی این فصله (بالا گذاشتمش) که میزبانی رو توی زمینی خشک و تخریب شده نشون میده که قطعا بعد از یک فاجعه بزرگه. درباره این میزبان هم میتونیم با توجه به تکه های لباسی که روی بدنش وجود داره مطمئن باشیم که دلورسه. پس شاید تئوری انفجار هسته ای و ایجاد آخرالزمان در نگاه اول دور از ذهن باشه، ولی بعد از کمی فکر کردن میبینیم که امکان به حقیقت پیوستنش وجود داره!

تئوری های قسمت هفتم فصل سوم Westworld

هیچکس هنوز از انگیزه واقعیش حرفی نزده!

تا اینجا که فصل سوم وست ورلد خیلی سرراست بوده، دلورس داره قتل عام های پارک و انتقامش از انسان ها رو ادامه میده و این وسط انگار کمی هم داره به زندگی انسان ها اهمیت میده. دلورس یک انسان هم کنار خودش داره که از ماهیت زندان گونه زندگی خودش آگاه شده و داره به دلورس برای نابود کردن زندان کمک میکنه. اینجا میو رو هم داریم که طبق گفته خودش همه کارهاش برای حفظ امنیت دخترشه.

حالا یک بررسی روی همه اینها داشته باشم

دلورس همیشه خدا صحبت هاش مرموز و انگار داره معما میگه، بجز مواقعی که میخواد کسی رو بکشه!

کیلب به نسبت کسی که تازه داره ماهیت واقعی دنیای خودش رو کشف میکنه، خیلی کم سوال میپرسه و کنجکاوه؛ در کل فقط غلام حلقه به گوش دلورسه.

میو هم تنها حرفش اینه که میخوام دخترم جاش امن باشه!

حالا همه اینها که کنار هم قرار بگیرن، میشه گفت که همه این شخصیت ها دارن جوری وانمود میکنن که رحبعام و سراک نتونن به اهداف و انگیزه های واقعیشون پی ببرن.

تئوری های قسمت هفتم فصل سوم Westworld

کل خط داستانی کیلب وارونه روایت میشه!

آخرین تئوری از تئوری های قسمت هفتم فصل سوم Westworld! یک تئوری که میتونه مثل غافلگیری های قسمت های پایانی دو فصل قبلی، با افشا شدنش کل قسمت های قبل از خودش رو هم تغییر بده! توی این تئوری گفته میشه که داستانی که ما از کیلب دیدیم به صورت وارونه بوده و تازه از قسمت بعدی قراره شروعش رو ببینیم.

اول از همه برگردیم به قسمت اول فصل و اولین ملاقات دلورس و کیلب، جایی که این حس منتقل میشه که این دو نفر همدیگه رو میشناسن! این رو هم بهتره بدونید که ما تا الان چیزهای زیادی رو که بین دلورس و کیلب اتفاق افتادن از دست دادیم. برای مثال بریم به قسمت هفتم این فصل، جایی که کیلب و دلورس در حال صحبت درباره قتل عام وست ورلد هستن، ولی یک نکته ای اینجا وجود داره و اون هم اینکه انگار کیلب از قبل موضوع رو میدونه. ولی کی دربارش فهمیده؟ توی قسمت هشت! اگه بخوایم طبق این تئوری پیش بریم، توی قسمت آینده تازه داستان کیلب شروع میشه و طی گفتوگو با دلورس قضیه رو میفهمه.

وقتی هم که سراک به شرکت دلوس رسید، دایره ای که میزان آشوب ها رو نشون میده تقریبا دوباره داشت عادی میشد، ولی توی قسمت هفت وضع دایره خیلی خراب بود؛ انگار که اطلاعات و پروفایل ها به تازگی نشت پیدا کردن و مردم هنوز توی شوک هستن.

وقتی توی قسمت هفتم کیلب و دلورس پیش سالومان رفتن، از دلورس به عنوان متغیر جدیدی یاد شد که تنها اطلاعات موجود از اون اینه که قبلا میزبانی در وست ورلد بوده،اما تو قسمت های قبلی و موقع فرار کیلب و دلورس از مهمانی، دیدیم که صد درصد اطلاعات دلورس موجوده.


فیلم سیصد. دروغ به تعداد سیصد!!!


این مورد درباره سایر موارد و نسخه های دلورس هم صدق میکنه. امنیت بخش هم یک مقدار برای زمانی که انسان ها و اندرویدها توی یک جنگ کامل به سر میبرن ضعیف تر از حدی بود که انتظار میرفت، میشه گفت که هنوز جنگ رسما شروع نشده!

این تئوری یک نکته جالب هم داره. توی این قسمت و طی نبرد دلورس و میو، دست دلورس منفجر شد. با قبول کردن تئوری روایت وارونه کیلب، میشه مشکلی که دلورس درون بدن هیل با دست خودش داشت رو توجیه کرد! چون از قبل خاطراتی داره که توی اون، دستش قطع شده. اگه میخواید ایراد بگیرید که دلورس قبل از اومدنش به دنیای واقعی، این کپی ها رو همراه خودش داشته، میتونیم این رو در نظر بگیریم که برای راحت تر جوش خوردن کپی ها با دنیای واقعی، دلورس خاطراتشون رو هم آپدیت کرده.

لیام هم قبل از اینکه بمیره به کیلب گفت که اون بدترینشونه. ولی فقط به این خاطر که رفیقش رو کشته؟ با منطق جور در نمیاد، چون دور و برش رو آدم های قاتل واقعی گرفتن. پس دلیلش میتونه این باشه که اون زمان کیلب انقلاب بزرگش رو همراه با دلورس و سالومان آغاز کرده.


سریال the last kingdom آنچه در فصل سوم گذشت!!!


توی قسمت های اول کمی عجیب بود که دلورس این همه قدرت های فوق العاده درباره هک کردن ماشین ها و گرفتن اتاق و اینجور حرف ها داشته باشه، اما اگه این تئوری رو دنبال کنیم میفهمیم که توی قسمت های اول فصل هم سالومان داشته به دلورس کمک میکرده و براشون تبدیل به یک متحد مفید شده.

ولی نکته ای که هست اینجا هم حفره ای وجود داره و اون هم اینه که توی قسمت اول شاید دلورس کیلب رو بشناسه، ولی کیلب اون رو نمیشناسه! یعنی یک جایی این وسط بلایی سر حافظه کیلب اومده. باید منتظر بمونیم ببینیم چی میشه.


یادتون نره شما هم تئوری های خودتون درباره این قسمت و قسمت آخر باهامون توی کامنت ها درمیون بزارید تا با همدیگه دربارشون صحبت کنیم.