تاثیر استرس بر پوست

تاثیر استرس بر پوست بیشمار است! هر روز اتفاقات زیادی در زندگی ما رخ می دهد اتفاقاتی تلخ و  شیرین .ما هر روز در زندگی تحت تاثیر عواملی چون فشار زیاد کاری، اتفاقات نا خوشایند، ترافیک و…. قرار می گیریم که باعث استرس و تنش می شوند. این استرس و تنش بر روی زیبایی پوست ما تاثیر می گذارد. استرس سبب بی خوابی، برهم زدن عادات تغذیه ای، اختلال در هورمون ها و افسردگی می شود.


همچنین بخوانید:

آیا استرس باعث سفید شدن مو می شود؟

هر آنچه که باید درباره تاثیر هورمون‌ها بر پوست بدانید!


تمام این اتفاقات در طول روز بدون آنکه ما متوجه شویم باعث از بین رفتن زیبایی پوست و پیری زودرس پوست می شود. تاثیر استرس بر پوست چگونه است؟ برای اینکه استرس باعث از بین بردن زیبایی پوست ما نشود چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

1-راه های جایگزین برای رسیدن به آرامش 

علاوه بر از بین بردن تاثیرات استرس بر روی جسم باید از تاثیرات استرس بر روی روح و ذهنمان جلوگیری کنیم.

گوش دادن به صداهای  آرامش بخش 

برای از بین بردن استرس علاوه بر گوش دادن به موزیک های آرامش بخش می توانید به صداهایی از قبیل صدای باران، پرنده ها و صداهای موجود در طبیعت گوش فرا دهید. صدای باران را پخش کنید و دراز بکشید. 15 دقیقه برای خود وقت بگذارید. چشمان‌تان را ببندید و عمیق نفس بکشید.

یوگا

یوگا در عین اینکه باعث آرامش روان شما می شود باعث فرم دهی به بدن نیز می شود. شما می توانید این ورزش فوق العاده را هر روز در خانه به مدت 30 دقیقه انجام دهید.


همچنین بخوانید: آسان ترین حرکات یوگا در قرنطینه!


استراحت کافی 

یکی دیگر از راه های رهایی از تاثیر استرس بر پوست استراحت است. استراحت نا کافی باعث بی خوابی و برهم زدن تعادل هورمون های خواب می شود. خواب کمتر از 8 ساعت باعث از بین رفتن تولید کلاژن و پیری پوست می شود. برای داشتن خوابی راحت می توانید از عرقی جات و دمنوش های گیاهی استفاده کنید.

2-تغییر میزان چربی پوست صورت 

بسیاری زمانی که دچار استرس می شوند میزان چربی پوست آن ها تغییر می کند زیاد یا کم می شود. میزان چربی پوست شما در زمان استرس چگونه است؟ در مواقع استرس چربی پوست خود را کنترل کنید و براساس آن به مراقبت از آن بپردازید.

3- برهم زدن عادات غذایی

بسیاری در زمان استرس عادات غذایی شان تغییر می کند مثلا میل به خوردن شیرینی جات در آنها افزایش پیدا می کند.زیرا با افزایش حس نا خوشنودی هورمون سروتونین برای به وجود آوردن حس خوشحالی شروع به فعالیت می کند و به همین دلیل میل به خوردن شیرینی جات افزایش می یابد.

همچنین بخوانید: اضطراب تان عاشق شیرینی است، نه شما!