تاثیرات مخرب نوشابه بر سلامتی بدن !

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مصرف نوشیدنی های گازدار بصورت روزانه تاثیر منفی بر سلامتی  ما دارد. در این مطلب برای شما بازگو خواهیم کرد که مصرف نوشیدنی های گازدار به خصوص نوشابه چگونه به سلامتی شما لطمه می زند و شما را با تاثیرات مخرب نوشابه بر سلامتی آشنا می کنیم و متقاعدتان خواهیم کرد که مصرف نوشابه را به حد اقل برسانید.زمانیکه شما نوشابه مصرف می کنید اتفاقات ناگواری در بدن شما رخ می دهد که در ادامه شما را با این موارد آشنا می کنیم :

 از بین رفتن ویتامین

تاثیرات مخرب نوشابه بر سلامتی

نوشابه و نوشیدنی های گازدار به دلیل  داشتن اسید و کافئین و ترکیب این دو ماده با یکدیگر در عرض 60 دقیقه شروع به شکستن ویتامین های موجود در بدن می کنند.و به مرور زمان باعث از بین رفتن ویتامین های موجود در بدن می شوند.


همچنین بخوانید:10 نشانه کمبود ویتامین C در بدن که شما را متعجب خواهد کرد!


فرسایش و پوسیدگی دندان

تاثیرات مخرب نوشابه بر سلامتی

یکی دیگر از تاثیرات مخرب نوشابه بر سلامتی فرسایش و پوسیدگی دندان است! نوشابه به دلیل داشتن اسید و شکر باعث فرسایش دندان ها می شود.نوشابه و نوشیدنی های گازدار همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم باعث از بین رفتن ویتامین در بدن می گردد در نتیجه میزان کلسیم بدن را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند و بدین ترتیب باعث فرسایش و پوسیدگی دندان ها می شود.


در ادامه بخوانید : آیا می دانستید پوسیدگی دندان سبب بیماری روماتیسم می شود؟!!


استرس

کافئین موجود در نوشابه سبب مشکلات خواب و در نتیجه سبب استرس می گردد.یک بطری نوشابه حاوی کافئین به میزان یک فنجان قهوه تلخ است.علاوه بر آن نوشابه اعتیاد آور است.یعنی شما با کاهش مصرف آن ممکن است دچار سردرد شوید.

چاقی 

زمانیکه صحبت از اضافه وزن می گردد همیشه یک قاعده کلی وجود دارد، این که شما چگونه به نظر می رسید مهم نیست بلکه احساس شما بسیار اهمیت دارد.در حالیکه اضافه وزن به خودی خود مشکلی ایجاد نمیکند، داشتن اضافه وزن بر مفاصل و پوست شما تاثیر میگذارد و سیستم ایمنی بدن شما را کاهش میدهد.نوشابه نیز به دلیل داشتن شکر سبب چاقی شما می شود.


در ادامه بخوانید : سالاد نیز باعث چاقی شما می شود !!!


مشکلات پوستی

تاثیرات مخرب نوشابه بر سلامتی

مصرف روزانه نوشابه به اندازه سیگار کشیدن تاثیر بسیار منفی بر پوست صورت دارد.نوشابه و نوشیدنی های گازدار سبب مشکلات پوستی می شوند.مصرف نوشابه سبب اگزما ،آکنه و خشکی پوست می شود.

بیماری های عروقی و قلب

نوشابه و نوشیدنی های گازدار سبب افزایش کلسترول بدن می شوند.و همچنین خطر ریسک سکته قلبی را نیز افزایش می دهند.مصرف 1 بطری نوشابه در هر روز باعث حمله قلبی و  فشار خون بالا می شود.علاوه بر آن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.


همچنین بخوانید:8 علامت که نشان می دهد قلب شما به درستی کار نمی کند 


سرطان

بنزین موجود در بطری های پلاستیکی نوشابه سبب سرطان می شود.پزشکان می گویند برای کاهش ریسک ابتلا به سرطان باید در هفته فقط یک بار نوشابه مصرف کرد.