تحصیل در خارج از کشور !هزینه های تحصیل در کشورهای مختلف جهان متفاوت است و ما در این مقاله گران ترین و ارزان ترین کشورها برای تحصیل خارج از کشور را برای شما جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

تحصیل در خارج از کشور

گران ترین کشور جهان برای تحصیل با مقدار 38 هزار دلار در سال آمریکا و ارزان ترین کشور جهان برای تحصیل و نروژ با 200 دلار در سال ارزانترین کشور است. پس از آمریکا کشورهای  کانادا با 34 هزار دلار در سال، سوئیس با 27 هزار دلار  و استرالیا با 25 هزار و 500 دلار در لیست گران ترین کشورهای جهان برای تحصیل قرار دارند.

براساس مطالعات انجام شده، هزینه سالانه دانشگاه های دولتی در ایالات متحده 23 هزار دلار است، هزینه های دانشجویی برای اقامت و هزینه زندگی از 15 هزار دلار شروع می شود. حداقل هزینه تحصیل در کانادا 20 هزار دلار و هزینه زندگی و اقامت 14 هزار دلار است.حداقل هزینه تحصیلی در استرالیا از 12 هزار دلار آغاز و هزینه زندگی و اقامت 13 هزار و 500 دلار است، حداقل هزینه تحصیل در سوئیس 7 هزار دلار و هزینه زندگی و اقامت از 20 هزار دلار آغاز می گردد.

تحصیل در خارج از کشور

هزینه تحصیل در قزاقستان سالانه 4 هزار و 500 دلار است.

بر اساس مطالعات انجام شده یکی از ارزان ترین کشور جهان برای تحصیل با مبلغ 4 هزار و 500 دلار کشور قزاقستان است. در قزاقستان، هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه دولتی از 500 دلار شروع می شود، اما هزینه های اقامت و زندگی یک دانشجو 4 هزار دلار است. بعد از قزاقستان، بوسنی و هرزگوین با مبلغ با 6 هزار دلار، گرجستان و اوکراین با 7 هزار و 500 دلار و روسیه با 8 هزار دلار قرار دارند.

هزینه سالانه دانشگاه در بوسنی و هرزگوین، گرجستان و اوکراین از 2500 دلار آغاز می شود. و دانش آموزانی که در حال تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در این کشورها هستند، باید مبلغ 5000 دلار سالانه برای هزینه های مسکن و زندگی صرف کنند.

هزینه دانشگاه سالانه در نروژ از 200 دلار شروع می شود.

با توجه به نتایج مطالعات بر اساس هزینه های تحصیل، ایالات متحده با 23 هزار دلار گرانترین و نروژ با 200 دلار ارزانترین کشور است. نروژ از ارزانترین کشورها از لحاظ اقامت و زندگی است و 13 هزار و 200 دلار هزینه دارد.

هزینه تحصیل به مبلغ 250 دلار در فرانسه، 500 دلار در قزاقستان، 550 دلار در آلمان و 800 دلار در ایتالیا است. از سوی دیگر تحصیل در کشورهای آسیایی مانند هندوستان سالانه با 16 هزار و 500 دلار، ژاپن 13 هزار و 500 دلار، چین 12 هزار و 500 دلار، تایوان 10 هزار و 500 دلار و مالزی 10 هزار دلار آغاز می شود.

تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر از تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه است.

تحصیل در کشور ترکیه علاوه بر داشتن مالیات، هزینه زندگی، هزینه حمل و نقل و… بسیار بالاتر از کشورهای اروپایی است. تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و … به دلیل بالا بودن مالیات بسیار گران است. اما تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار اکونومی است. علاوه بر این، کشورهای اروپای شرقی همچون اوکراین، مجارستان و لهستان نیز اخیرا تقاضای بالا برای تحصیل را دارند و دلیل این امر ارزان بودن تحصیل در این کشور هاست.

در ادامه بخوانید :