تخم مرغ از جمله مواد غذایی است که فواید بسیار زیادی برای سلامت انسان دارد و سالیان سال است که این پرسش پرسیده می شود که تخم مرغ خام یا پخته شده کدامیک مفید تر است ؟ ما پاسخ این پرسش را برای شما در این مطلب جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید :

تخم مرغ مهم ترین منبع پروتئین برای سلامت انسان است ، اما شما ترجیح می دهید تخم مرغ چگونه مصرف کنید خام و یا پخته شده ؟ تخم مرغ که برای بسیاری از بیماری ها مانند سرطان و کم خونی مفید است بهتر است چگونه مصرف شود ؟ 

تخم مرغ خام مضر است

کارشناسان اعتقاد دارند که این گفته که تخم مرغ خام مفید تر است ، اشتباه است .زیرا تخم مرغ خام  باعث ایجاد بیماری های مختلف در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف می شود.

تخم مرغ خام یا پخته شده کدامیک مفید تر

همچنین بخوانید :آیا می دانید با خوردن روزی دوعدد تخم مرغ چه اتفاقاتی در بدن می افتد؟

مضرات خوردن تخم مرغ خام چیست ؟

به گفته کارشناسان، دو خطر عمده در مصرف تخم مرغ خام وجود دارد.اولین مورد این است که تخم مرغ خام از جذب ویتامین B7 در بدن جلوگیری می کند.و دیگر آسیب آن میکروب سالمونلا است.تخم مرغ های خام که باعث به وجود آمدن میکروب های سالمونلا هستند تهدیدی به خصوص برای کسانیکه دارای  سیستم ایمنی ضعیف هستند ، محسوب می شوند.

تخم مرغ خام یا پخته شده کدامیک مفید تر

تخم مرغ خام  یا  پخته شده کدامیک مفید تر است ؟

اگر چه تخم مرغ پخته شده باعث کاهش ارزش های غذایی تخم مرغ می گردد اما همچنان یک آنتی اکسیدان قوی است .تحقیقات نشان داده اند که بین تخم مرغ خام و تخم مرغ پخته شده از نظر ارزش غذایی تفاوت زیادی وجود ندارد.

تخم مرغ خام یا پخته شده کدامیک مفید تر

باید تخم مرغ به طور کامل پخته شود .

به گفته کارشناسان، تخم مرغ باید کاملا پخته شود.یکی از مهم ترین منابع پروتئین که در تخم مرغ وجود دارد آویدین است ،این پروتئین هنگام پختن تخم مرغ با بیوتین کنار یگدیگر قرار می گیرند .شما با پختن تخم مرغ به طور کامل می توانید از فواید این دو پروتئین بهره مند شوید .

در ادامه بخوانید :

۹ ماده مغذی برای داشتن بهاری پر انرژی تر !

ویتامین D در چه مواد غذایی یافت می شود ؟

اگر احساس خستگی و بی حالی دارید آن را جدی بگیرید !