این سه سوال را در مورد بیزینس یا کسب و کار خود به کار بگیرید.

ترفند شما برای افزایش خلاقیت در کار تان چیست؟ آیا تا بحال به روند پیشرفت و ترفندهایی که شرکت های بزرگ و موفق به کار می بندند فکر کرده اید؟ شما می توانید از ترفندهای شرکت های بزرگی مثل ناسا برای افزایش خلاقیت در کار استفاده کنید. می توانید این ترفندها را در قالب کار خود جا دهید و از آنها برای ایده گرفتن استفاده کنید. 

امسال ناسا پنجاهمین سالگرد مأموریت تاریخی خود یعنی فرود آپولو 11 بر ماه را جشن می گیرد. همزمان ناسا همچنان در حال شیرجه رفتن های عمیق در زمینه تحقیقات برای ماموریت های آینده بدون سرنشین خود به مریخ است. همچنین مقدار قابل توجهی از بودجه خود را برای تحقیق در روی زمین، به ویژه بر اقیانوس ها اختصاص داده است. 

دانشمندان ناسا برای فکر کردن در مورد چنین موضوعات گسترده ای، از فرایند خلاقیت خود کمک می گیرند. نمونه ای از آن استودیویی در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا است. فرایند تحقیق و توسعه استودیو چیزی است که استراتژیست ها نیز می توانند آن را یاد بگیرند.



در ابتدا، تنوع شناختی وجود دارد.

این استودیو توسط یک تیم متفکر و گلچین شده از طراحان، هنرمندان و دانشمندان علوم اجتماعی ساخته شده است. دانیل گودز، یک ویژال استراتژیست و کارگردان استودیو است.

 افزایش خلاقیت در کار

استودیو روشهای خلاقانه ای برای حمایت از دانشمندان پیدا می کند. گودز و تیم وی به دانشمندان کمک می کنند تا سؤالات تحقیق خود را در یک قالب بگنجانند و داستان تحقیق خود را به شکل داستان ملموس و بصری در بیاورند و حتی به برگزاری کنفرانس هایشان کمک می کنند. 

همچنین استودیو از جمعی از مترجمان با استعداد تشکیل شده است. آنها می توانند ایده های کاملاً پیچیده از فیزیکدانان و اخترشناسان را در قالب داستانهای جذاب و الهام بخش درآورند که باعث ایجاد ایده ها و سوالات جدید می شود.



بعد از آن معیارهای مورد استفاده اهمیت پیدا می کند.

آنها با سوالات بسیار خوبی شروع می کنند. لیستی از 3 سؤالی که از آنها در استودیو استفاده می شود برای تعیین مطلوبیت، قابلیت اطمینان و امکان سنجی پروژه بسیار قابل توجه است:

  1. آیا پروژه مشتری ها را به اهدافشان می رساند و حتی از آن فراتر می رود؟
  2. آیا پروژه شما را به عنوان یک طراح رشد می دهد؟
  3. آیا این پروژه ابتکاری، تازه و جدید است؟ آیا مردم می خواهند از آن تقلید کنند یا آن را بدزدند؟

شما ممکن است بخواهید چند کلمه را در سوالات جایگزین کنید. به عنوان مثال در سوال شماره 2، ممکن است بپرسید که چگونه این پروژه به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص بازاریابی، یا کدگذار یا مدیر رشد کنید. 

آنچه من درباره سوال شماره 2 دوست دارم این است که کار مشتری تبدیل به فرصتی برای رشد شخصی و حرفه ای می شود. آنها به رشد درونی و بیرونی توجه کرده اند. سوال شماره 1 ابتدا با نیاز مشتری شروع می کند. و همچنین قسمت دوم سوال شماره 3 بسیار جالب است. 

این استودیو اساساً می خواهد اطمینان حاصل کند که کارشان با انتظارات روشن شروع می شود، مردم را درگیر می کند، از داستان استفاده می کند و با گذشت زمان گذرا نیست. 

شما برای افزایش خلاقیت در کار تان چه می کنید؟ به نظر شما خلاقیت در کار چقدر به افزایش بازده کمک خواهد کرد؟ درباره ی این استودیو ی ناسا چه فکر می کنید؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: