ترمیم آثار عباس کیارستمی ، کمپانی فرانسوی «MK2» قرار است 20 فیلم از ساخته‌های عباس کیارستمی را با بالاترین کیفیت ترمیم کند !!!

به گزارش ایسنا ، بر اساس توافقی که بین کانون پروش فکری کودکان و نوجوان ایران و کمپانی «MK2»  به امضاء رسیده است، این شرکت قرار است ترمیم آثار عباس کیارستمی را بر عهده بگیرد، این شرکت فرانسوی 20 فیلم از آثار عباس کیارستمی از جمله «خانه دوست کجاست»، «زندگی و دیگر هیچ» و «مسافر» اولین ساخته بلند سینمایی این کارگردان نامدار ایرانی را با کیفیت 4K ترمیم و مرمت می‌کند.

«زندگی و دیگر هیچ» بخشی از سه گانه معروف «کوکر» است که شامل دو فیلم دیگر «خانه دوست کجاست؟» و «زیر درختان زیتون» نیز می‌شود که حق نمایش آن‌ها پیش از این توسط «MK2» خریداری رشده است.

در میان 20 فیلمی که قرار است ترمیم شود، آثار کمترشناخته‌ شده‌ و همچنین 14 فیلم کوتاه و نیمه بلند از کیارستمی نیز دیده می‌شود و اولین ساخته وی با عنوان «نان و کوچه» نیز یکی از این فیلم‌هاست.

کمپانی «Mk2» در حال حاضر تقریبا حق تمامی فیلم‌های  عباس کیارستمی را در اختیار دارد که از آن جمله می‌توان به «مثل یک عاشق»، «کپی برابر اصل»، «طعم گیلاس» (برنده نخل طلای سال 1997)، «شیرین» و … اشاره کرد.

«مارین کارمیتز» رئیس این کمپانی فرانسوی گفت: ما از دیرباز رابطه بسیار نزدیکی با عباس کیارستمی داشته‌ایم و از سال 1999، تهیه‌کنندگی و توزیع فیلم‌های او را برعهده داشته‌ایم. کتابخانه این کمپانی در حال حاضر شامل 400 اثر از بزرگان سینمای جهان از جمله «چارلی چاپلین»، «فرانسوا تروفو»، «کریستوف کیشلوفسکی»، «دیوید لینچ»، «کلود شابرول»، «آلن رنه»، «زاویه دولان»، «الیور آسایاس»، «آنیس وردا»، «ژاک دمی» و کیارستمی است.ما از طریق مرمت این فیلم‌ها، میراث سینمای جهان را جاودانه می‌کنیم.!

در ادامه بخوانید : لیست کامل برندگان جشنواره کن ۲۰۱۷ !!! نخل طلا به سوئدی ها رسید !