ترک عادت های بد

ترک عادت های بد بسیار مهم است زیرا آنها باعث میشوند اثربخشی تلاش های ما برای پیشرفت کاهش پیدا کنند و سلامت مان را به مخاطره می اندازند. وقت آن رسیده است تا این عادت های بد را کنار بگذارید و مدیریت زندگی تان را به دست بگیرید

۱. کم خوابیدن

این عادت سلامت جسمی و ذهنی شما را به خطر می اندازد، طبق تحقیقات انجام شده هر فرد باید به طور متوسط ۸ ساعت در شب‌ بخوابد. همچنین ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت استراحت یا چرت زدن در بعد از ظهر به رفع خستگی های ذهنی و جسمی تان کمک خواهد کرد. کم خوابی باعث کاهش بهره وری تان خواهد شد و ترک این عادت بد کمک بسیاری به بهتر شدن زندگی تان خواهد کرد.


همچنین بخوانید: ۵ تاثیر بی خوابی بر روی پوست !


۲. با بی فکری پول خرج کردن

اینکه همه ی حقوق تان را در اوایل ماه خرج کنید، مشکلات زیادی برایتان به وجود خواهد آورد. همیشه باید بخشی از درامدتان را به صورت پس انداز نگه دارید. شما نیاز دارید همان پس انداز را هم به چند بخش تقسیم کنید، به طور مثال بخشی از آن را برای موارد بسیار ضروری و بخش دیگر را برای مسافرت های احتمالی کنار بگذارید.

اما همه ی پولتان را خرج نکنید اینکار باعث می شود در موارد ضروری که احتیاج به پول دارید جیب تان خالی بماند و این اصلا به نفع تان نیست. ترک عادت پول خرج کردن های بی فکر و بی مهابا کار سختی است اما شما حتما باید آن را ترک کنید.

در ادامه بخوانید: پس انداز کردن و صرفه جویی در هزینه ها ؛ بهترین ترفندها 

۳‌. به سلامت جسمی بیشتر از سلامت ذهنی اهمیت دادن یا برعکس

اینکه شما همیشه به فکر ورزش، تغذیه ی مناسب و خواب کافی باشید اما به سلامت ذهنی و روحی تان توجهی نکنید، و یا بالعکس همواره به فکر سلامت ذهنی باشید و از سلامت جسم غافل شوید عادت بسیار اشتباه و بدی است. درست است که جسم و ذهن تاثیر متقابلی روی هم می گذارند اما باید به هرکدام به طور انحصاری توجه کرد. فقط در صورت ایجاد هماهنگی در توجه به سلامت جسم و ذهن است که خواهید توانست عملکرد بهتر و سلامت بهتری داشته باشید.

۴. خوشگذرانی فقط در آخر هفته ها

درست است که در طول هفته ممکن است مشغله و کار فراوانی داشته باشید اما اینکه همه ی خوشگذرانی هایتان را برای آخر هفته بگذارید کار درستی نیست. بعضی از افراد در طول هفته فقط و فقط کار می کنند و هیچ فعالیت مفرحی انجام نمیدهند به این بهانه که آخر هفته جبران خواهند کرد.

اینکه مدام این کار را بکنید و روزهای متوالی بدون هیچ خوشگذرانی فقط کار کنید شما را از کارتان خسته خواهد کرد. فعالیت های کوچک مفرح نباید با کارتان تداخل داشته باشند شما می توانید هم کار کنید و هم کارهای کوچکی انجام دهید که خوشحال تان می کنند.

۵. نگرانی مداوم درباره ی نظر دیگران

اینکه شما مدام به فکر این باشید که دیگران درباره ی ظاهر و نحوه ی عملکرد شما و یا نگرش و اعتقادات تان چه فکری می کنند به سلامت شما ضربه وارد خواهد کرد. دیگران ممکن است همیشه نظرشان عوض شود و هر فرد نظر خاصی دارد پس سعی شما برای مطلوب بودن در نظر دیگران عادتی دیوانه کننده است.

در ادامه بخوانید: