هوش مصنوعی چینی میتواند کرونا ویروس را در عرض چند ثانیه و با 96 % درستی تشخیص دهد!!!!

یکی از خبر های جالب و البته مهم این روزها، تشخیص کرونا با هوش مصنوعی است. برای تشخیص کرونا به کیت های ویژه ی سازمان بهداشت و درمان جهانی نیاز است و این کیت ها هم هزینه بر هستند و هم تعدادشان خیلی کم است.

اما غول تکنولوژیکی چینی برای تشخیص کرونا با هوش مصنوعی استفاده میکند. اگر جزییات این تکنولوژی برایتان جالب است با ما همراه باشید!!!



غول تکنولوژیکی چینی، کمپانی علی بابا، به تازگی هوش مصنوعی اختراع کرده که کرونا ویروس را در عرض چند ثانیه و با ضریب 96 % درستی تشخیص می دهد!

هر چه تشخیص سریع تر باشد، درمان راحت تر خواهد بود!! 

علی بابا، مانند آمازون، میکروسافت، شرکت های بازی کامپیوتری و شبکه های سازمان بهداشت و دارو همگی به دنبال چنین هوش مصنوعی بودند و اینک این شرکت چینی موفق به ساخت چنین هوش مصنوعی شده است!

تشخیص کرونا ویروس

بر اساس گزارشات پایگاه خبری آسیایی ها ، علی بابا و تکنولوژی هوش مصنوعی اش می تواند کرونا ویروس را در عرض چند ثانیه و با ضریب 96ذ % درستی از سایر بیماری ها از جمله پنومونیا تشخیص دهد.

این تشخیص با استفاده از سی تی اسکن سینه ی بیمار امکان پذیر است!

انسان برای بررسی سی تی اسکن قفس سینه که دارای 300 اسلاید است و برای تشخیص بیماری به 15 دقیقه زمین نیاز دارد و این در حالی است که این هوش مصنوعی چنین بررسی و تشخیصی را در عرض 20 ثانیه انجام می دهد.

این سیستم بر روی عکس های 5000 بیمار کرونایی امتحان شده و تشخیص درست داده است . بر همین اساس در حال حاضر از این هوش مصنوعی در بیمارستان های چین بهره برداری می شود. حداقل 100 مرکز درمانی از این هوش مصنوعی استفاده می کنند.

سیستم هوشمند تشخیص کرونا

اما این تکنولوژی تنها تکنولوزی در دسترس برای تشخیص کرونا نیست. کمپانی پینگ ، که رقیب علی بابا در تکنولوزی است هم، چنین هوش مصنوعی را اختراع کرده!!! مدیر کمپانی پینگ ، جوف کاوو، در بیانیه ای اعلام کرده:

از زمان بهره برداری از سیستم هوشمند خوانش عکس های بیماران مشکوک، 1500 مرکز بهداشتی از آن بهره برداری کرده اند!!!

بیش از 5000 بیمار به صورت رایگان از سرویس های خوانش عکس این تکنولوژی استفاده کرده اند. این سیستم می تواند عکس های بیماران را در 15 ثانیه آنالیز کند. ضریب دقت این سیستم 90 % است.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد کرونا ویروس از سایت های زیر دیدن فرمایید!!

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses

https://www.ecdc.europa.eu/en/novel-coronavirus/facts

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/about/share-facts-stop-fear.html