تغذیه قبل از ورزش یا بعد از آن ؟ ورزش کردن یکی از اصول سلامتی ما انسان هاست .اعتقادات و باورهای مختلفی در مورد نوع ورزش ،رژیم غذایی و…. وجود دارد .ما در این مطلب می خواهیم پاسخ این پرسش را برای شما بازگو کنیم.پرسش این است که آیا قبل از ورزش باید گرسنه و یا کاملا سیر باشیم ؟

ورزش کردن و روزه داری

 

 

در پاسخ به این پرسش باید گفت که متخصصان اعتقاد دارند که مصرف یک وعده غذایی قبل از انجام تمرینات ورزشی باعث بالا رفتن راندمان و در نتیجه افزایش سوخت و ساز بدن می گردد. و دقیقا بالعکس انجام تمرینات ورزشی در حالت گرسنه باعث عضله سوزی می گردد.


همچنین بخوانید :

نباید ها قبل از ورزش ؛ اشتباه رایجی که می تواند اثر ورزشی که کردید را نابود کند!

پس از ورزش چه باید بخوریم ؟


هدف از تغذیه قبل از ورزش  چیست ؟

• جلوگیری از هیپوگلیسمی .به عبارت دیگر علائم مانند سرگیجه خفیف، انرژی کم، خستگی و سیاه بودن  زیر چشم ارتباط مستقیمی با قند خون پایین دارد.
•گرسنگی را از بین می برد و تجمع مایع در معده را کاهش می دهد.
 باعث انرژی عضلات می گردد.
• شما می دانید که بدن شما آماده ورزش است و  به راحتی ورزش می کنید.

قبل از تمرین باید چه بخوریم ؟

تغذیه قبل از ورزش در هر فرد متفاوت است و به عواملی مانند میزان ورزش ،شدت ورزش و… بستگی دارد.
اگر زمان تمرینات ورزشی تان بیش از یک ساعت است باید از مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مانند موز ،گرانولا ،و … استفاده کنید.

قبل از انجام تمرینات صبحگاهی حتما صبحانه بخورید 

آیا شما جزو  افرادی هستید که قبل از خوردن صبحانه به  انجام تمرینات ورزشی می پردازید ؟ کارشناسان معتقدند که خوردن یک وعده غذایی  قبل از انجام تمرینات ورزشی باعث بالا رفتن راندمان ورزشی و در نتیجه افزایش چربی سوزی می گردد.همچنین در تحقیقات دیگری مشخص شده است که افرادی که قبل از انجام تمرینات ورزشی صبحانه می خوردند در مقایسه با افرادی که فقط آب می خوردند مدت زمان بیشتری را می توانند ورزش کنند.این به خاطر انتشار گلیکوژن ها است که به تنظیم قند خون در طول شب و شروع زودرس خستگی در تمرین با سطح قند خون کم کمک می کند.اگر بعد از وعده شام چیزی مصرف نشود باید حتما برای متعادل کردن قند خون صبحانه میل کنید.میانگین مصرف قبل از تمرین ممکن است بسته به روز و زمان متفاوت باشد.اگر شما صبح زود به انجام تمرینات ورزشی می پردازید و زمان کافی برای خوردن صبحانه را ندارید می توانید میزان قند خونتان را با خوردن یک لیوان آب میوه تازه متعادل کنید.