به فکر تمام کردن یک رابطه هستید؟ بهتر است ابتدا این 10 سوال را از خود بپرسید! روابط از هر نوعی که باشند (حرفه ای، کار، خانواده، اجتماعی) می تواند دچار مشکل شود. اگر به فکر تمام کردن یک رابطه دارید و یا در ماندن و رفتن در یک رابطه شک دارید بعد از پرسیدن این 10 سوال از خود، بهتر تصمیم خواهید گرفت.

1- آیا این شخص را به عنوان یک دوست عالی به دیگران معرفی می کنید؟

از خود بپرسید که اگر شغلی به نام “دوست خوب” وجود داشت، دوست شما برای آن مناسب بود؟ افراد نه فقط بخاطر مهارت ها بلکه بخاطر شخصیت شان در کاری استخدام می شوند. به این فکر کنید که دوستت تان چه نقات قوتی برای قبول شدن و چه کمبود هایی برای رد شدن دارد. ببینید که کدام کفه ی ترازو سنگینی می کند.

2- آیا هنگام حضور این شخص احساس عالی بودن دارید؟

هر کس روزهای خوب و بد دارد و دوستی هم برای روزهای خوشی ها و هم برای مشکلات است. اما آیا بعد از جدا شدن از دوست تان همیشه احساس بدی دارید؟ آیا او نگاه بدی نسبت به زندگی دارد؟ آیا همیشه از مشکلات می گوید؟ یا علی رغم مشکلات انسان مثبت و شادی است؟

3- اگر در یک جزیره گیر کنید، دوست دارید او همراه تان باشد؟

اگر در یک جزیره ی بی نام نشان گیر کنید، کدام دوست تان را برای همراهی انتخاب می کنید؟ آیا شخصی که درباره ی آن فکر می کنید انتخاب خوبی برای همراهی است؟


همچنین بخوانید: بخشش کلید داشتن ازدواج موفق نیست ، بلکه آن را بدتر می کند!!!


4- ترس شما از پایان دادن این رابطه چیست؟

زمان آن رسیده است که با خود رو راست باشید و از خود بپرسید : چرا از اینکه این دوستی یا رابطه را تمام کنید می ترسید؟ آیا نگران این هستید که دیگران پشت سر شما حرف خواهند زد؟ آیا نگران این هستید که دوست های مشترکتان دیگر شما را به مهمانی هایشان دعوت نخواهد کرد؟ آیا از اینکه تصویرتان پیش دیگران لکه دار شود می ترسید؟

5-آیا در حضور این شخص می توانید نسبت به افکار و احساسات تان کاملا شفاف باشید؟

اگر در کنار این شخص همواره درگیر ویرایش کردن افکار یا احساسات تان هستید، زیرا از قضاوت او می ترسید، بهتر است تجدید نظری داشته باشید. رابطه ای که به شما احساس پذیرش کامل می دهد، جایی که شما مجبور نباشید در پشت یک نقاب پنهان شوید، ارتباط سالمی است.

6- آیا می توانید موفقیت ها و دستاورد های خود را بدون کوچک شماردن آنها با او به اشتراک بگذارید؟

آیا زمانی که درحال صحبت درباره ی دستاوردها و موفقیت هایتان هستید، سعی می کنید آنها را بی اهمیت و کوچک جلوه دهید؟ بعضی از افراد واقعا حسود هستند و تمایل دارند موفقیت های دوستان شان را ناچیز بشمارند. اما شما به کسانی نیاز دارید که در راه پیشرفت تشویق تان می کنند و در انتها دست تان را به عنوان برنده با افتخار بالا می برند. دوستان خوب به طور طبیعی به شما کمک می کنند تا به نقاط قوت خود توجه کنید.

7- آیا او کمک می کند سطح اعتماد به نفس تان بالا برود؟

حتی موفق ترین افراد در مواقعی نسبت به خود دچار شک و تردید می شوند. افراد زیادی هستند که از اینکه دوستشان چطور اعتماد به نفس آنها را پایین می آورد و آنها را خورد می کنند عذاب می کشند. گفتن نقاط ضعف توسط دوست چیز خوبی است اما شکستن اعتماد به نفس چیز دیگری است.


همچنین بخوانید: چطور با اعتماد به نفس باشم؟ برای با اعتماد به نفس بودن این 12 کار را انجام ندهید! 


8- آیا این شخص فقط یک گیرنده است؟

این یک حقیقت تلخ است که بعضی افراد در هر رابطه ای که باشند فقط به فکر خودشان و گرفتن منافع خود هستند و در واقع فقط گیرنده اند. شما نمی توانید آنها را تغییر دهید، آنها به هیچ عنوان به فکر شما نیستند و نخواهند بود.

9- او چه چیزی به زندگی من اضافه می کند؟

اگر شما به تمام کردن یک رابطه یا دوستی فکر می کنید پس به جایی رسیده اید که رابطه شرایط خیلی خوب ندارد. اگر شخصی به شما عقل و خرد و یا عشق بی قید شرط عرضه کرد، دوستی اش غنی خواهد بود. دوستی که هیچ چیزی برای ارائه دادن به شما ندارد فقط وقت شما را تلف خواهد کرد. 

10- نقش شما در زندگی او چیست؟

هیچ رابطه ای تمام و کمال نیست و همه ی ما نقطه های کوری در ارتباطات مان داریم. اما در این رابطه شما چه نقشی را در زندگی او بازی می کنید؟ آیا می توانید وقتی حالتان خوب نیست بدون هیچ دلیلی با او تماس بگیرید و از حمایت او بهرمند شوید؟ آیا او کسی است که سعی می کند شما را با ترس ها و وحشت هایتان رو به رو کند تا آنها را حل کنید؟ یا شما حلالی برای مشکلات او به شمار می روید؟

در ادامه بخوانید:  15 کاری که نباید بعد از جدایی و بهم زدن انجام دهید!