تمرینات ورزشی برای درمان سر درد! سردردهای مکرر ممکن است کارایی زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.به خصوص اگر همراه با سردرد دچار سرگیجه ،حالت تهوع ،تپش قلب و مشکلات بینایی هستید ، باید به طور منظم از عضلات و عروق خونی خود استفاده کنید.ما در این مقاله 5 تمرین ورزشی که باعث از بین رفتن سردرد شما می گردد را جمع آوری کردیم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

1-خم شدن به جلو

تمرینات ورزشی برای درمان سر درد

-به آرامی نفس بکشید و از مفصل ران به سمت پایین خم شوید فقط دقت کنید که از مفصل ران خم شوید نه از کمر.

-بدون خم کردن زانوهای خود تا جاییکه می توانید خم شوید.با گرفتن پاهایتان می توانید بیش تر خم شوید.

_تنفس را فراموش نکنید.با هر نفس سعی کنید کمی بیشتر خم شوید.و 30 ثانیه صبر کنید.سپس به آرامی به حالت ایستاده قرار بگیرید.

-دوباره به آرامی خم شوید.و حرکت را تکرار کنید.


همچنین بخوانید:


2-حرکت نشستن

تمرینات ورزشی برای درمان سر درد

به حالت چهار زانو بنشینید و سعی کنید کمر خود را صاف نگه دارید و دستان خود را به پاهایتان مانند تصویر بالا برسانید.به آرامی دستان خود را روی زانوی خود فشار دهید تا لگن شما باز شود و عضلات بازو را بچرخانید.20 تا 30 ثانیه مکث کنید.این حرکت گردش خون را در بدنتان افزایش می دهد و به اعصاب داخلی شما کمک می کند.

3-قرار دادن پاها بر روی دیوار

تمرینات ورزشی برای درمان سر درد

-اطمینان حاصل کنید که پاهای شما عمود و موازی با دیوار است.

-بازوها و کف دستان خود را مانند شکل بالا به اطراف باز کنید.

-تنفس را فراموش نکنید و سعی کنید در این حالت احساس راحتی داشته باشید.

-اگر احساس راحتی ندارید ، بهتر از یک زیرانداز استفاده کنید.

-این حالت اضطراب را کاهش می دهد و ذهن شما را آرام می کند.

4-حرکت پل 

تمرینات ورزشی برای درمان سر درد

برای انجام حرکت پل به آرامی بر روی زیرانداز دراز بکشید.همان طور که در شکل می بینید به آرامی پاهای خود را بالا برده و مانند شکل قرار بگیرید .فقظ دقت کنید تمام حرکات را به آرامی انجام دهید.پاهای خود را به اندازه عرض باسن باز کنید.در این حرکت محکم نگه داشتن باسن و شکم دارای اهمیت زیادی است تا به کمر شما آسیب وارد نشود.حرکت پل به ستون فقرات، گردن و شانه ها کمک می کند و عضلات منقبض را در این مناطق آزاد می کند.

5-حرکت سر رو به پایین

تمرینات ورزشی برای درمان سر درد

برای انجام این تمرین ابتدا بایستید.سپس به آرامی به سمت جلو حرکت کنید و دستان خود را بر روی زمین قرار دهید.سر خود را میان دستان قرار داده و به سمت پایین نگاه کنید (مانند تصویر بالا ).سپس به آرامی باسن خود را به سمت خارج هدایت کنید.20 ثانیه صبر کنید و دوباره حرکت را تکرار کنید.در این موقعیت حداقل سه نفس عمیق بکشید. این حرکت باعث کاهش تنش و استرس در پشت و شانه ها می شود و جریان خون را به مغز شما می افزاید.