تمرینات ورزشی و درمان بیماری ها !تمرینات ورزشی می تواند باعث کاهش مشکلات سلامتی گردد مخصوصا زمانیکه شما می دانید دقیقا کدام تمرین ورزشی برای بهبود سلامتی تان مفید است.

تمرینات ورزشی و درمان بیماری ها

محققان اعتقاد دارند که ورزش خود ،پزشک است و می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند.اگر امروز بدن خود را حرکت دهید ،دردهای بدنی تان کاهش می یابد ،خواب با کیفیت ،داروهای طبیعی برای کنترل قند خون به عضلات شما ،قلب و مغز شما می رسد و در نتیجه سالم تر خواهید شد.البته، در برخی موارد جایگزین فارماکولوژی نیست، اما ورزش می تواند  در درمان مانند معجزه باشد.

هدف : خواب بهتر

فعالیت بدنی توانایی شما برای کنترل خلق و خوی تان را افزایش می دهد و باعث کاهش سطح اضطراب می گردد که هر کدام از این عوامل سبب بی خوابی می گردند.برخی از مطالعات در مورد فعالیت مغز نشان می دهد که ورزش ممکن است نیاز فیزیولوژیکی به خواب عمیق را ایجاد کند.به عبارت دیگر شما با نشاط از خواب بلند می شوید و به راحتی به خواب می روید.ورزش همچنین می تواند در طول روز تان تغییر ایجاد کند، و به شما کمک می کند که به لیست کارهای خود بپردازید  به جای اینکه روی میز خود  از خستگی بخوابید.تحقیقات نشان می دهد افرادی که دارای  فعالیت بدنی (150 دقیقه در هفته ورزش تمرین متوسط)  در هفته هستند 35 درصد کمتر  نسبت به افراد بدون فعالیت ورزشی در طول روز احساس خواب آلودگی می کنند.

بهترین ورزش برای خواب :کاردیو شدت بالا

دوچرخه سواری ،دویدون و یا قدم زدن هنگام عصر می تواند خواب با کیفیتی را در شب برای شما به ارمغان آورد.زیرا ورزش هنگام عصر باعث گرم شدن قسمت میانی بدن شما و داشتن آرامش و در نتیجه خوابی عمیق تر خواهد شد.

هدف :مدیریت کلسترول

شما باید مجموعه کلسترول بدنتان را کاهش دهید.اما پزشکان در حال حاضر به دو نوع  کلسترول HDL و LDL  نگاه متفاوتی دارند.وقتی که صحبت از HDL می گردد بهتر است که مقدار آن بالاتر باشد و مقدار LDL پایین تر .با افزایش سن ،سطح استروژن کاهش می یابد و باعث آسیب دیدن قلب می گردد از این رو با انجام تمرینات ورزشی می توانید مقدار و عملکرد صحیح HDL را افزایش دهید .داروهایی نیز وجود دارند که این کار را انجام می دهند اما همیشه ورزش از دارو بهتر است.اگر 1 درصد مقدار HDL شما افزایش یابد ،3 درصد ریسک ابتلا به بیماری ها قلبی کاهش می یابد.

بهترین ورزش برای کلسترول :کاردیو + قدرتی

ترکیب  تمرینات کاردیو و قدرتی می تواند باعث افزایش HDL و کاهش LDL در افرادی با کلسترول بالا گردد.سعی کنید حداکثر 30 دقیقه ورزش متوسط ​​را پنج روز در هفته انجام دهید.حداقل دوجلسه از این تمرینات باید قدرتی باشد.

هدف : کاهش PMS (سندرم پیش قاعدگی )

گرفتگی عضلات ،خستگی ، بی حالی :آخرین کاری می خواهید انجام دهید رفتن به باشگاه ورزشی است .اما لباس های راحت را بپوش و بروید – بهتر خواهید شد.این یک پدیده شناخته شده است که تمرینات ورزشی مواد شیمیایی  خوب را در مغز به نام اندورفین پخش می کند.و اندروفین پخش شده باعث کاهش PMS خواهد شد.

بهترین ورزش برای کاهش PMS :کاردیو یا یوگا

ورزش های کاردیو نقش مهمی در آزاد سازی اندورفین در بدن دارند ، اگر چه بسیاری از تمرینات ورزشی نیز باعث این امر می گردند.اگر می خواهید روحیه خود را تقویت کنید زیر انداز یوگا خود را پهن کنید.زیرا یوگا می تواند تا حدود زیادی باعث کاهش PMS گردد.تمرین ذهن و بدن می تواند  استرس عصبی شما را آرام کند و در نتیجه گرفتگی عضلات تان نیز بهتر خواهد شد.یوگا همچنین باعث کاهش درد و تقویت روحیه می گردد.


در ادامه بخوانید :

با خواص بی نظیر سرکه سیب در درمان بیماری ها آشنا شوید

آیا درمان طبیعی بیماری پانیک اتک (وحشت زدگی) امکان پذیر است؟

آیا ورزش کردن هنگام بیماری کار اشتباهی است؟

۱۵ پیشنهاد ورزشی که در حقیقت باعث آسیب دیدن شما می گردد !


هدف :کاهش کمر درد 

بیش از 80 درصد از بزرگسالان کمر درد را تحربه می کنند.و این یکی از رایج ترین دلایل است که مردم به پزشک مراجعه می کنند.متخصصین اعتقاد دارند که “گاهی اوقات راه حل استراحت نیست”.بدن ما دائما در حال حرکت است و شما می توانید با حرکت دادن بدن بسیاری از دردهای خود را درمان کنید تا اینکه برای درمان بیماری تان از دارو استفاده کنید.

بهترین ورزش برای کمر درد :کاردیو +قدرتی + کششی

برای تسکین درد، شما نیاز به یک تمرین همه جانبه دارید.بررسی تحقیق در مورد بهترین نوع ورزش برای درمان دردکمر  نشان داد که یک رویکرد سه جانبه،باعث بهبود سریعتر در بیماران می گردد.ورزش های کاردیو  موجب بهبود جریان خون به بافت نرم در کمر  و آزاد شدن اندورفین ها می شود.تمرینات قدرتی نیز باعث قوی تر شدن قسمت میانی بدن می گردد و تا 77 درصد باعث کاهش درد می شود.تمرینات کششی با تمرکز بر ستون فقرات و همسترینگ موجب افزایش میزان حرکت وبهبود درد  تا 58 درصد می شود.برای تکمیل روتین خود می توانید ، یک درمانگر فیزیکی را ببینید، که می تواند شما را به تمریناتی که نیاز دارید هدایت کند.

هدف :کاهش افسرگی

بهترین درمان برای افسردگی استفاده از داروهای مناسب همراه با تمرینات ورزشی است.ورزش تا حدود زیادی می تواندا فسردگی را درمان کند. ورزش، میزان  اندورفین ها را افزایش می دهد، استرس ها را کاهش می دهد و سلامت روان را از راه هایی که هنوز قابل تشخیص نیست ، بهبود می بخشد.ما توصیه می کنیم تمام افرادی که در معرض افسردگی قرار دارند حتما ورزش کنند.

بهترین ورزش برای درمان افسردگی :هر چه که می توانید مدیریت کنید.

هر ورزشی که شما به آن علاقه دارید را انجام دهید.مهم نیست نوع ورزش شما چیست ،مهم این است که شما حرکت کنید و فعال باشید.برقصید ،به پیاده روی بروید و….نیاز نیست حتما برای انجام ورزش احساس خوبی داشته باشید.مهم این است که خودتان را مجاب کنید و تحت هر شرایطی ورزش کنید.این خود هدف بزرگی در طول روز است که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.