تمیز کردن آشپزخانه! داشتن آشپزخانه ای تمیز و مرتب ممکن است باعث خسته شدن شما گردد اما آنگونه که فکر می کنید به زمان زیادی احتیاج ندارد.بنابراین چگونه می توانید همیشه آشپزخانه ای مرتب و تمیز داشته باشید ؟ برای این کار تنها کافی است این مقاله را مطالعه کنید :

1-اجازه دهید ظروف خشک شوند

تمیز کردن آشپزخانه

در آشپزخانه تمیز، ظروفی مانند فنجان، بشقاب ها و کارد و چنگال باید بدون لک باشند.به همین چگونگی شستن ظروف دارای اهمیت زیادی است.بعد از شستن ظروف اجازه دهید آن ها خشک شوند و سپس در جای خود بگذارید.شما می توانید قبل از قرار دادن ظرف ها در جای خود ابتدا آن ها را دستمال بکشید.


همچنین بخوانید :


2-درون تمیز کننده ها مقداری سرکه بریزید.

تمیز کردن آشپزخانه

اضافه کردن سرکه سفید به  مواد پاک کننده شیمیایی یک ترفند بسیار محبوب است .سرکه سفید نقش مهمی در تمیز کردن خانه را ایفا می کند.زیرا باعث از بین رفتن آلودگی بدون تلاش زیاد می شود.به همین دلیل دیگر نیازی برای استفاده از مسواک برای تمیز کردن نقاط حساس نیست.اضافه کردن سرکه سفید به مواد تمیز کننده باعث افزایش قدرت آن ها می شود.

3-تمیز کردن فیلترهای هود

تمیز کردن آشپزخانه

معمولا وقتی که آشپزخانه را تمیز می کنید، روی مکان های قابل رویت تمرکز کنید و نواحی را که به راحتی قابل دسترسی نیست را نادیده می گیرید.یکی از این نقاط فیلترهای هود است.این فیلترها  بسیار چرب هستند.برای تمیز کردن آن ها کافی است که آبلیمو ، آبجوش و سرکه سفید را با یکدیگر ترکیب کرده و فیلترها را با آن بشویید.

4-اسفنج ظرف را همیشه ضد عفونی کنید

تمیز کردن آشپزخانه

به درستی تمیز کردن ابزارهای تمیز کردن بدان معنی نیست که بوی خاک و بوی بد در آنها بوجود می آید.به همین ترتیب، شما باید آنها را در فواصل منظم  ضد عفونی کنید.قبل از رفتن به رختخواب در شب، آنها را در یک کاسه شیشه ای با آب و الکل قرار داده و آنها را به مدت یک شب بگذارید.صبح اسفنج ظرفشویی شما تمیز و قابل استفاده است.این کار را در هفته 2 بار تکرار کنید.

5-باز کردن ظرفشویی های مسدود شده

تمیز کردن آشپزخانه

انسداد در لوله های ظرفشویی آشپزخانه شاید یکی از موقعیت های تاسف آوری است که می توانید در خانه داشته باشید.ما چند پیشنهاد برای کسانی که می خواهند به طور طبیعی این مشکل را حل کنند ، داریم.اگر انسداد بیش از حد بالا نباشد، می توانید با استفاده از نمک این مشکل را حل کنید.نمک هم به باز شدن لوله کمک می کند و هم از بو بد جلوگیری می کند.شما برای این کار کافی است نصف لیوان نمک را بر روی لوله بریزید و سپس روی آن آب گرم بریزید.با تکرار این کار می توانید از انسداد لوله ها جلوگیری کنید.