چرا بعضی‌ها دوست دارند تنها باشند؟ چرا بعضی‌ها ترجیح می‌دهند ازدواج نکنند یا با کسی رابطه صمیمانه نداشته باشند؟ برخلاف باور عمومی، تنهایی اغلب یک انتخاب است و معمولا افراد تنها آنطور که ما فکر می‌کنیم از تنهایی‌شان رنج نمی‌برند. پس چرا بعضی‌ها دوست دارند تنها باشند؟


همچنین بخوانید:

مجردها از شنیدن این 20 جمله متنفرند!

چرا مردان از ازدواج فرار می کنند ؟


بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا تعداد افراد 16 به بالا که با کسی رابطه صمیمانه و عاشقانه دارند، در مقایسه با افراد مجرد بسیار کمتر است. از آن جایی که مردم آمریکا به استقلال علاقه زیادی دارند این امر در زندگی آنها نیز تاثیر گذار بوده است.

بهترین قسمت زندگی مجردی دوران بزرگسالی است و بزرگسالان در آمریکا در مقایسه با دیگر کشورها بیش ترمجرد هستند. انسان هایی که زندگی مجردی را انتخاب می کنند تصور می کنند که از زندگی خود بیش تر لذت می برند، به همین دلیل فکر می کنند به کسی برای شاد بودن نیاز ندارند.

از نظر آنها این ایده که انسان هایی که ازدواج کرده اند شادتر، سالم تر و دارای روابط اجتماعی بهتری هستند، بیش از حد اغراق آمیز و بی اساس است. بر اساس تحقیقات انجام شده در انجمن جامعه شناسی بریتانیا بر روی 22000 زن مجرد و متاهل که اهل امریکا، بلغارستان، برزیل و مکزیک بودند، زنانی که متاهل بودند در مقایسه با زنان مجرد بیشتر از زندگی خود ناراضی بودند!

افرادی که زندگی مجردی را انتخاب می کنند اغلب از نظر مردم افرادی افسرده و  بی اعتماد بنفس هستند. افراد متاهل اغلب تمایل به زندگی آرام و درون گرا دارند ولی مجردها تنها تمایل به زندگی برون گرا و ارتباط بیشتر با مردم دارند.


همچنین بخوانید: ویژگی های جذاب زنان و مردان که باعث جذب شدن افراد به آنها می شوند!


افراد مجرد به اصرار دیگران در مورد ازدواجشان بی اعتنا هستند. زیرا اعتقاد دارند در زندگی چیزهای مهم تری از ازدواج وجود دارد. افراد مجرد از تنهایی لذت می برند و اعتقادی به زندگی متاهلی ندارند زیرا به نظر آنها تنها کسی که می تواند آنها را خوشحال کند، خود آنهاست.

انسان های مجرد به عشق و زندگی زناشویی بیشتر اهمیت می دهند و فقط از روی اجبار یا ترس از تنهایی فردی را برای زندگی کردن انتخاب نمی کنند. افراد مجرد توانایی زیادی در سرگرم کردن خود دارند و از اوقات خود به نحو احسن استفاده می کنند البته تمامی این موارد شامل کسانی است که خود تنها بودن را انتخاب کرده اند و عملکرد خوبی در زندگی دارند و در مهارت‌های ارتباط برقرار کردن ضعف ندارند.

افراد مجرد بیشتر به انسان ها کمک می کنند و حس بشر دوستی در آنها بیشتر است. آنها به استقلال و آزادی خود بسیار اهمیت می دهند و تمام وقت خود را صرف علایق خود می کنند. افرادی که ترجیح می دهند به تنهایی زندگی  کنند، اهمیت بیشتری به رشد شخصیت خود می دهند و همواره دنبال یادگیری هستند.

در ادامه بخوانید : 

آیا تکنولوژی مانع تجربه عشق های واقعی و جذاب قدیمی شده است؟