کارشناسان توصیه ای برای زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند، را ارائه داده اند. بیایید با یکدیگر نگاهی به این توصیه ها بیاندازیم.

کارشناسان اخیرا نسبت به ناباروری هشدار می دهند، به خصوص پس از اولین سال ازدواج، آزمایش های لازم باید برای تشخیص بارداری انجام شود. زوج های سالم نباید نگران باشند که در اولین سال ازدواج هنوز نتوانستند صاحب فرزند شوند. اگر زوج های جوان یک سال پس از ازدواج رابطه جنسی بدون جلوگیری انجام می دهند و همچنان باردار نمی شوند باید به پزشک مراجعه کنند.

ناباروری چیست؟

ناباروری در صورتی ایجاد می گردد که DNA زوجین در رابطه جنسی با یکدیگر همخوانی نداشته باشد. همچنین کارشناسان در این مورد می گویند که حداقل 12 دوره مختلف تخمگذاری زنان باید آزمایش شود، و بیان می کنند که زن و شوهر نباید ناامید شوند. کارشناسان در مورد این پرسش که آیا برای مشخص شدن ناباروری باید یک سال منتظر بود یا خیر می گوید: این زمان بر اساس قوانین سازمان جهانی بهداشت مشخص شده است. پس از این مرحله، مرد باید با اورولوژیست  و زن باید با متخصص زنان مشورت کند.

توصیه ای برای زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند

یکی از اشتباهات رایج در مورد ناباروری این است که زوجین بعد از یک سال عدم بارداری به روش های زیادی دست می زنند یکی از این روش های لقاح مصنوعی یا IVF است. بهترین زمان برای انجام IVF سنین 37 -40 سالگی است. زیرا در این سنین قدرت باروری مردان وزنان کاهش می یابد. یکی دیگر از دلایل ناباروری، داشتن رابطه جنسی جلوگیری شده به مدت طولانی شده است. توصیه ای برای زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند این است که در صورت عدم بارداری در مدت زمان یک سال نا امید نشده و به پزشک مراجعه کنند اما روش IVF روش مناسبی برای آن ها نیست.

در ادامه بخوانید :

شایع ترین دروغ ها در روابط زناشویی !

۵ کار که زوج ها باید در هر ماه حتما برای حفظ رابطه زناشویی انجام دهند !

مدیریت مالی در زندگی زناشویی چگونه است ؟