8 قانون طلایی برای جلوگیری از آسیب های ورزشی در تابستان !با پایان دوره زمستان که طولانی و اغلب دور از ورزش است، بسیاری از ما به ورزش بازگشته ایم تا از با استفاده از انرژی تابستان از اضافه وزن ناشی از زمستان  خلاص شویم.ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد جلوگیری از آسیب های ورزشی در تابستان را برای شما جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

جلوگیری از آسیب های ورزشی در تابستان

با بهبود شرایط آب و هوایی و شروع ورزش های تابستانی، چه سالن های ورزشی و چه تجهیزات ورزشی که توسط شهرداری ها در اماکن عمومی وجود دارند ،مملو از جمعیت هستند.به یاد داشته باشید که  ورزش ما را زنده، پر انرژی و جوان نگه می دارد، اما اگر به بدن مان توجه نکنیم، متاسفانه، ما می توانیم دوره تابستان را به یک کابوس تبدیل کنیم. نکات ساده ای  برای پیشگیری از آسیب های ورزشی  در تابستان وجود دارد که با توجه به آن ها می توانیم تابستانی سالم را سپری کنیم :

8 قانون طلایی برای جلوگیری از آسیب های ورزشی در تابستان !

– ساده ترین ورزش در تابستان، پیاده روی طولانی در کنار ساحل یا پارک است.اگر چه این پیاده روی ها معصوم به نظر می رسند ،اگر کفش های ورزشی مناسب نداشته باشید و یا یکباره به میزان و سرعت پیاده روی اضافه کنید ،شما دچار مشکلات عضلانی و درد در مچ پا خواهید شد.انتخاب کفش های مناسب برای پیاده روی و افزایش سرعت و فاصله روزانه می تواند شما را از این گونه آسیب ها دور کند.


همچنین بخوانید :


اضافه وزن زمستانی یکی از بزرگترین کابوس های ما برای رفتن به تعطیلات است.بنابراین، هر دو رژیم غذایی سنگین و ورزش هایی با شدت بالا ، باعث به وجود آمدن مشکلات قلبی خواهد شد.اضافه وزن یک مشکل است ،اما کم آبی بدن ، هم از لحاظ آسیب دیدگی های عضلانی و هم از لحاظ مشکلات قلبی دارای ریسک بسیار بالایی است.کنترل مصرف روزانه آب می تواند ریسک این موضوع را کاهش دهد.

-اگر عضلات دست و یا پاهایتان به مدت طولانی بی حرکت بوده اند در معرض آسیب دیدگی های عضلانی قرار خواهند گرفت.تمرینات کششی 2 تا 3 دقیقه ای قبل از شروع ورزش، ما را از این خطر دور می کند.

-ورزش های تیمی ، به خصوص ورزش هایی مانند فوتبال که در هفته به مدت یک بار انجام می شود ، دارای بالاترین ریسک آسیب دیدگی های ورزشی است.واضح ترین دلیل این امر مناسب نبودن زمین های ورزشی و همچنین فشار بیش از حد به بدن است.پیاده روی های متوسط و تمرینات کششی برای 2-3 روز در هفته شما را از این صدمات محافظت می کند.

-اگر در تابستان تمرینات وزنه و قدرتی را آغاز کردیم، باید در هر روز آن را انجام دهیم و گروه های مختلف عضلانی را در هر تمرین به چالش بکشیم.

– اگر ما در طول ورزش احساس خستگی یا فشار بیش از حد کردیم ، بهتر است برای جلوگیری از آسیب های ورزشی مدتی به بدنمان استراحت دهیم.

– اگرچه ورزش های دریایی جذاب هستند، اما متاسفانه جدی ترین آسیب دیدگی ها  در این ورزش ها است.اگر به اندازه کافی به تکنیک هایتان اعتماد ندارید ، بهتر است از شنا کردن در مسافت های طولانی و اگر دچار مشکلات قلبی هستید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.

ورزش های آبی

-در نهایت، همانطور که گرم شدن بدن در هنگام شروع ورزش، مهم است، تمرینات سرد کننده 2 دقیقه ای و کشش بعد از ورزش نیز بسیار اهمیت دارد و ما را برای روز بعد آماده می کند.