جلوگیری از مصدومیت های ورزش اسکی !متاسفانه حوادث و مصدومیت ها با آغاز فصل اسکی شروع می شود.این حوادث و آسیب ها برای اسکی سواران با تجربه و مبتدی ،مشترک است.ما دراین مطلب 12 راه برای جلوگیری از مصدومیت های اسکی را برای شما جمع آوری کرده ایم ، با ما همراه باشید :

جلوگیری از مصدومیت های ورزش اسکی

شایعترین علل حوادث ناشی از تکنیک اسکی و یا کمبود تجهیزات است.بیش ترین بخش هایی که مورد آسیب قرار می گیرند ،زانو ،مچ پا ،شانه و مچ دست است.هر ساله با شروع شدن فصل اسکی ، طرفداران این ورزش گران قیمت از آن استقبال می کنند.اما اگر این ورزش دوست داشتنی را به درستی انجام ندهیم ،متاسفانه دارای عواقب بسیار جدی می گردد.

گاهی اوقات لذت بردن و خارج شدن از محدویت ها ,لذت بخش است اما این نکته را فراموش نکنید که اولین هدف ما حفظ سلامتی است.زیرا مصدومیت های اسکی ممکن است از تورم تا شکستگی ها جدی باشد.


همچنین بخوانید :

بهترین پیست های اسکی در ترکیه

اندازه گیری تمرین های اسکی و اسنوبورد با اپل واچ سری 3 میسر شد !!


12 راه برای جلوگیری از حوادث و مصدومیت های ورزش اسکی

1)قبل از هر چیز ما باید فیزیک قوی داشته باشیم ، قوی کردن عضلات پا قبل از شروع فصل اسکی ،هم باعث می شود تعادل بهتری در پیست اسکی داشته باشیم و هم ما را از آسیب های جدی و همچنین حوادث احتمالی محافظت می کند.

2)ما باید عضلات خود را قبل از شروع اسکی گرم کنیم ،گرم بودن عضلات ما باعث می شود مقدار آسیب وارده به آن ها بسیار کاهش یابد.

3)باید به بی آبی بدن توجه کنیم .بی آبی ظرفیت فیزیکی را کاهش می دهد و سبب دهیدراته شدن بدن می گردد.به همین دلیل هم قبل از شروع اسکی و هم در طول انجام آن نوشیدن آب را فراموش نکنید.

4)اگر شما مبتدی هستید ، بهتر است اول ورزش را از پیست های آسان شروع کنید.و سپس به پیست های حرفه ای تر بروید.

5)نحوه استفاده از تله سیژ را یاد بگیرید. زیرا براساس آمار منتشر شده بیش ترین آسیب های وارد شده هنگام سوار شدن و پیاده شدن از تله سیژ بوده است.

6)ا ستحکام تجهیزات مورد استفاده یکی دیگر از عوامل مهم در پیشگیری از وقوع حوادث است.اگر تجهیزات مورد استفاده متعلق به شما باشد و یا آن ها را اجاره کرده اید حتما از امن بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

7)اطمینان حاصل کنید که در پیست اسکی در صورت آسیب دیدن شما فردی هست که به شما کمک کند.اولین مداخله در صورت آسیب دیدگی از اهمیت بالایی برخوردار است.پس دقت کنید که در زمان اسکی در پیست تنها نباشید.

8)نحوه برخاستن هنگام افتادن در زمان اسکی به اندازه حفظ تعادل اهمیت دارد.افتادن با اطمینان بسیار بهتر از افتادن بدون اطمینان است.

9)ما باید محدودیت ها و نواقص را بدانیم ،و با توجه به آن بهترین پیست اسکی را انتخاب کنیم.زیرا این امر هم به ایمنی ما و ایمنی دیگر اسکی بازان کمک می کند.ممکن است کمی ریسک لذت بخش باشد اما نباید سلامتی خود را تحت خطر بیاندازیم.

اگر در صورت رعایت موارد فوق دچار آسیب دیدگی شدیم ،چه کاری را باید انجام دهیم ؟

10)اگر فرد آسیب دیده دچار خونریزی نشود ، باید تا رسیدن نیروهای کمکی او را تکان ندهیم.گاهی اوقات شکستگی ها و یا آسیب های رباطی می توانند با حرکت کردن دچار مشکلات جدی تری شوند.

11)در کوتاه ترین زمان ممکن باید با تیم حرفه ای تماس بگیرید.در حال حاضر تمام نیروهای امداد در پیست ها و هتل ها وجود دارد.به همین دلیل قبل از شروع اسکی حتما شماره نیروهای امداد را در گوشی تان ثبت کنید.

12)فرد آسیب دیده نباید تحت تشنگی و بی آبی قرار گیرد.کم آبی بدن هم باعث کم شدن تحمل بدن و هم باعث تنش در عضلات می گردد.