این روز ها همه تب و تاب جوانی دارند!

اما ما انسان ها فراموش کردیایم که جلوگیری از پیری تنها به قرص و کرم و جراحی نیست!!! جلوگیری از پیری راه و روش خودش را دارد!!! شما هم مثله خیلی های دیگر می خواهید جوان بمانید؟؟؟

با ساده ترین روش های جلوگیری از پیری آشنا هستید ؟؟؟ با وارونه باشید تا ساده ترین راه های جلوگیری از پیری را به شما معرفی کنیم!!!


بهترین اپلیکیش های ورزشی برای کسانیکه واقعا نتیجه می خواهند!

ورزش کردن با ماسک در فضای باز امکان پذیر است؟ 


همزمان با پیر شدن حجم توده های عضلانی هم کاهش پیدا می کند!

ریسک ابتلا به بیماری های قلبی بالا می رود! فراموشی آغاز می شود ! و نقش سیستم ایمنی هر زو کمرنگ تر از دیروز می شود! پیری موجب می شود توان انسان ها برای تمرین کمتر شود! امکان صدمه و بیماری افراد مسن در حین ورزش بسیار بیشتر از جوان تر هاست!!!

ورزش مداوم می تواند روند این پروسه دردناک را کند کند!!! اما این دستاورد دانش بشر در گذشته است! بر اساس آخرین تحقیقاتی که در مجله ی مایس چاپ شده ، ورزش می تواند این پروسه را به جهت عکس حرکت دهد!

راحت تر بگویم … ورزش موجب بازیابی سلول های ماهیچه ای و جوان تر شدن شما می شود!!!

بر اساس یافته های این تحقیق ورزش های هوازی مانند پریدن ، شنا ، دوچرخه سواری و … می تواند به افراد مسن کمک کند به جوانی شان باز گردند!!!

شاید در آینده بتوانیم با نتیجه ی چنین تحقیقاتی داروهایی تولید کنیم که موجب توقف روند پیری سلول ها شوند!

محققان همیشه می دانستند که ورزش موجب سلامتی است!!!

اینطور بگویم بهتر است : ورزش سال های بی مریضی عمر افراد را افزایش می دهد!!! اما یافته های تحقیقات اخیر خیلی با این یافته ها متفاوت است…

این تحققات می گوید افراد پیر می توانند با ورزش مسیر عکس پیری را بپیمایند! یعنی جوان شوند! نتایج این تحقیق نشان می دهند سلول های پیر با ورزش می توانند مانند سلول های جوان رفتار کنند!

برای به دست آوردن چنین نتیجه ای دانشمندان از دو موش ؛ یکی پیر و دیگری جوان استفاده کردند!!! به مدت 3 هفته این موش ها را روی چرخی گردان دواندند! سپس با استفاده از یک سری تست های مشخص تعیین کردند که واکنش سلول های ماهیچه ای چگونه بوده است!!

موش های دونده بر روی این چرخ ها در مرحله ی بعدی با موش های حبس شده در سول که حرکتی نداشتند مقایسه شدند!!! در طول یک هفته ، موش جوان و گیر هر دو در حدود 4.9 کیلومتر را دویده بودند!

ورزش مداوم در انسان ها هم مانند دویدن مداوم موش ها عمل میکند! البته منظور از ورزش ، نوع هوازی اش است!!! مثلا پرش ، شنا ، دویدن، دوچرخه سواری!! پس ورزش های مقاومتی و وزنه زدن را فاکتور بگیرید!!!

جلوگیری از پیری

پس از 3 هفنه موش های دونده را به قفس های فاقد چرخ هدایت کردند!

سپس ماهیچه ها بررسی شد تا میزان آسیب  اندازه گیری شود!!! محققان، سلول های ماهیچه ای موش پیر را به سایر موش ها پیوند زدند تاببینند سلول های آسیب دیده درمان می شوند یا خیر!!!

خب نتیجه اش هم این بود! در مقایسه با اهداکنندگان جوان عضله ، عضله های پیر در درمان ، نقش کمرنگ تری داشتند!!! اما نکته این جاست که سلول های ماهیچه ای موش های پیر به خوبی سلول های موش های جوان فعالیت داشتند!!!

این سلول های ماهیچه ای پیر از سلول های ماهیچه ای جوانی که فعالیت نداشتند هم خیلی بهتر بودند!!!

در نهایت مححقان به این نتیجه رسیدند که موش های پیری که ورزش می کردند دچار تغییر و تحولی در سلول های ماهیچه ای شان شدند! یعنی عملکردشان ارتقا پیدا کرد!!! و حتی سلول های ماهیچه ای آسیب دیده شروع به ترمیم کردند!!!

این را هم بگوییم که ورزش در موش های پیر موجب تولید دوباره سلول های ماهیچه ای نشد!

بلکه همان سلول های پیر را جوان کرد!!! این تاثیر  بنجامین باتنی همانی است که موجب می شود سلول های پیر مثل یک معجزه مانند سلول های جوان رفتار کنند!!!

ناگفته نماند!!! تاثیر ورزش تنها تا یک هفته روی این موش ها ماندگار بود!!! یعنی این ورزش مداوم است که موجب جوان سازی سلول ها می شود! نه ورزش متناوب !!!

بگذارید راحت تر بگویم !!! تاثیر ورزش های هوازی چیزی بیشتر از سلامتی و جلوگیری پیری زود رس و بیماری است!!!

جلوگیری از پیری

ورزش به طور مستقیم بافت های عضلانی تان را تحت تاثیر قرار می دهد!!!! جوانی را در نظر بگیرید که در اثر حادثه ای ماهیچه های عضالانی اش را از دست داده ! ورزش موجب می شوذ این عضلات به سلامت قبلشان باز گردند!

تاثیر ورزش در پیری درست مانند همین داستان است! عضلات آسیب دیده در پروسه پیری با ورزش ترمیم می شوند و دوباره به حالت اولیه ی خود باز می گردند!

جالب این جاست که تاثیر ترمیمی ورزش در موش های پیر بیشتر از موش های جوان بوده! یعنی ورزش در موش های پیر عضلات آسیب دیده را بیشتر درمان کرده !

با اینکه عضلات آسیب دیده هم در موش های جوان بوده ، هم در موش های پیر !!!! پس اگز پیر باشید ورزش شما را جوان می کند!!! درست همان معجون جوانی که برای پیدا کردنش یک عمر به این در و آن در می زدید!!!

از دیدگاه علمی هم می توان این قضیه را بررسی کرد!

پیری موجب می شود پروتئینی به نام سایکلین دی 1 در ماهیچه ها کم شود!!! اما ورزش های هوازی سطح این پروتئین را بالا می برد! به همان سطحی می رسانند که در بدن جوان تر ها موجود است!!!

خبر های خوشی هم دارم !!! اگر بنا بر این باشد که افزایش سطح این پروتئین جوانی تان را تضمین کند ، چرا با دارو اینکار را نکنیم!!!

محققان به دنبال تولید دارویی با سطح بالایی از این پروتئین هستند تا در راه جوانی کمکتان کنند!!!! جوانی دیگر آرزویی محال نیست!!!