حاشیه های شبکه ی نتفلیکس هم چنان ادامه دارد. بعد از حواشی طولانی در باره ی فیلم برد باکس حالا نتفلیکس ناچار به حذف صحنه ی خودکشی هانا در سریال “سیزده دلیل برای اینکه” شد.

حذف صحنه ی خودکشی هانا

حاشیه ها از فیلم برد باکس که باعث شده بود بسیاری از نوجوان ها و کودکان با چشم هایی بسته وارد خیابان ها شوند ,حالا به سریال سیزده دلیل برای این که کشیده شد و شبکه ی نتفلیکس بنا به دلایلی ناچار به حذف صحنه ی خودکشی هانا در سریال “سیزده دلیل برای اینکه” شده است!



سریال “سیزده دلیل برای اینکه” قصه ی نوجوونیه که بعد از خودکشی نوارهایی رو از خودش به جا می ذاره و در اون دلایل خود کشی خودش رو توضیح می ده. در قسمت پایانی فصل اول این سریال هانا بیکر نقش اصلی این سریال، با تیغ در وان حمام اقدام به خودکشی می کند. حالا شبکه ی نتفلیکس آن را حذف کرده است.

حذف صحنه ی خودکشی هانا

چرا نتفلیکس ناچار به حذف  صحنه ی خودکشی هانا در سریال “سیزده دلیل برای اینکه” شده است؟

برایان یورکی سازنده ی این اثر در توییتر خود منتشر کرده که هدف از نشان دادن صحنه ی خود کشی در واقع جلوگیری از کشیده شدن نوجوان ها و جوانان به این مسیره. ولی آن ها نگرانی های کارشناسان سلامت را درک کرده و اقدام به حذف آن صحنه کرده اند. این کار توسط بسیاری از فعالان اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است. این در حالی است که هشدار پخش صحنه های خشونت آمیز در ابتدای فیلم داده می شود.

حذف صحنه ی خودکشی هانا

نتفلیکس حتی در این مسیر یک سایت حمایتی برای کسانی که با این بحران مواجه هستند نیز راه اندازی کرد. نتفلیکس از نوجوان ها و جوانان در خواست کرده راجع به موضوعاتی که تبدیل به تابو شده صحبت کنند تا قدم های جدیدی برای حل این بحران ها برداشته شود. نظر شما در این باره چیست؟

در ادامه بخوانید: