با حقایقی درباره ی مصرف بیش از حد یا هنگ اور ماری جوانا ، گل، علف یا وید با ما همراه باشید. اگرچه ماری جوانا، ماده ای نسبتا بی خطر است، اما گاهی مصرف بیش از حد آن عوارض جانبی به دنبال دارد. مصرف بیش از حد weed می تواند در روزهای بعد احساس بدی به شما بدهد، که اصطلاحا به آن “وید هنگ اور” می گویند. شرایطی که ظاهراً با خستگی، عدم اشتها، تحریک پذیری و کج خلفی و به طور کلی با احساس گیجی همراه است.



Dustin Sulak یک متخصص کانابیس پزشکی در ماین تأیید می کند که این وضعیت در ارتباط با مصرف بالا رخ می دهد. بنابراین کسانی که حتی کمی از میزان مصرف همیشگی فراتر می روند، صبح روز بعد حال خوشی نخواهند داشت. افراد زیادی در دنیا چه به منظور تفریح چه برای بهره بردن از فواید پزشکی آن، از کانابیس استفاده می کنند و برخی به اشتباه به دیدگاه “هرچه بیشتر بهتر” نزدیک می شوند.

دکتر Sulak می گوید: در حقیقت اکثر افراد، برای رهایی از علائم درد یا… به دوز کمی از کانابیس احتیاج دارند، حتی کمتر از میزانی که برای های (high) شدن نیاز است. بنابراین، اگر برای درمان یک مسئله ی پزشکی از ماری جوانا استفاده می کنید، لزوماً برای به دست آوردن این مزایا نیازی به های (high) شدن ندارید.

در زمان مصرف گل یا وید، گیرنده های کانابینوئیدی بدن شما فعال می شوند و در واقع بیش از حد تحریک می شوند. برای خنثی کردن این تحریک بیش از حد، گیرنده ها به داخل سلول ها کشیده شده و غیرفعال می شوند. اما آنها فقط نسبت به THC که استنشاق می کنید غیرفعال نمیشوند، بلکه این بدان معنی است که ترکیبات اندوکانابینوئید که به طور طبیعی در بدن شما وجود دارند، قادر به اتصال به آن گیرنده ها نیستند.



در شرایط عادی، بدن شما می تواند این مسئله را متعادل کند، و هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود. “با استفاده از دوز بالا، چیزی که صبح روز بعد با آن روبرو هستیم احساس کمبود است.” این احساس با عوارض دیگر وید یا علف مثل دهیدراته شدن بدن همراه می شود و روزتان را خراب می کند.

اما پس از هنگ اور شدن در اثر مصرف وید چه باید بکنید؟

اولین کاری که باید انجام دهید هیدراته کردن بدن تان است، یعنی باید مقدار زیادی آب بنوشید. پس از آن باید صبر کنید تا اثرات ناخوشایند هنگ اور از بین بروند. اگر به طور مدام این گل یا ماری جوانا مصرف می کنید، بهتر است حداقل میزان مصرفی تان را ثابت و کنترل کنید.

دکتر Sulak می گوید: اگر هنگ اور وید را تجربه می کنید، به این معناست که به روش درستی آن را مصرف نمی کنید. بنابراین وی به کسانی که تازه شروع به مصرف کرده اند توصیه می کند که قبل از بالا بردن دوز مصرفی، برای سه روز میزان مصرف را تا جایی پایین بیاورند که کمترین میزان اثرات را ایجاد کند. و برای کسانی که مدت زیادی است ماری جوانا مصرف می کنند و می خواهند میزان مصرف خود را کاهش دهند پیشنهاد می کند: دو روز قبل از یافتن حداقل دوز خود، از مصرف وید اجتناب کنید. دکتر Sulak توضیح می دهد که هر دو پروتکل به بدن شما کمک می کنند عوارض جانبی منفی ماری جوانا را تحمل کند و شما را نسبت به اثرات مثبت حساس تر کند.

مجله ی وارونه به هیچ وجه فعالیت غیرقانونی را تشویق نمی کند و به خوانندگان یادآوری می کند که مصرف ماری جوانا حتی برای مصارف پزشکی، همچنان طبق قانون، تخلف محسوب می شود.

در ادامه بخوانید: