همیشه داشتن جوش و آکنه به معنا این نیست که پوست شما دارای مشکل است !!

آیا شما نیز همواره از به وجود آمدن جوش و آکنه در صورت خود ناراحت هستید ؟ و هر کاری برای از بین بردن آنها انجام می دهید ؟ اما قبل از بین بردن آنها با حقایق جالب در مورد آنها آشنا شوید ؟

جوش و آکنه

1-وجود جوش و آکنه رابطه مستقیمی با DNA  ما دارد.یعنی اگر پدر ومادر شما در جوانی دچار جوش و آکنه بوده اند ریسک ابتلا شما به جوش و آکنه چند برابر افزایش می یابد.

2-متخصصان پوست بر اساس تحقیقات انجام شده به این نتیجه دست یافتند که کسانی که دچار مشکلات جوش و آکنه هستند از دیگران دیرتر دچار پیری می شوند !

3-بر اساس تحقیق بر روی DNA کسانیکه دارای آکنه هستند با کسانیکه  دارای آکنه نیستند ،کسانی به آکنه دچار هستند تلومر های موجود در کروموزوم های آن ها ناحیه بیشتری را اشغال کرده اند.

4-تلومر چیست ؟قطعات پایانی موجود در کروموزوم تلومر نامیده می شود.تلومرها از پیر شدن سلول های پوست جلوگیری می کنند.در هر سلول تلومرها با تقسیم سلولی بخشی از خود را از دست می دهند.با کم شدن تلومرها در سلول عمر سلول ها افزایش می یابد.و به همین دلیل پوست هایی که دچار آکنه هستند دیرتر پیر می شوند.

جوش و آکنه

5-کسانی که دچار آکنه نیستند ، به  دلیل  کم داشتن تلومر های موجود در سلول سریعتر دچار پیری پوست می شوند.

6-این تحقیقات در حال حاضر فقط بر روی بانوان انجام شده است و همچنین در تحقیقات پیش رو بر روی مردان نیز ،هدف تحقیق بر روی ژن های آن ها است.

 

در ادامه بخوانید: چگونه با راههای طبیعی و آسان در منزل از دست آکنه و جوش رها شویم ؟