خب خب خب! مشکل‌تان را نتوانستید در لیست قبلی پیدا کنید؟ نگران نباشید! ما به فکر شما هستیم. نمی‌خواهم سرتان را درد بیاورم پس این شما و این ادامه راه حل مشکلات iOS 13 …


پیش از مطالعه این مطلب بخوان: 


۴- مشکل اتصال به اپ استور

مشکلات iOS 13

بله مشکلات مختلف شبکه وجود دارد، هم از طریق وای فای و هم از طریق دیتای خط که در سیستم عامل iOS 13 گزارش شده است. سایت پشتیبانی اپل از توییتر این پیام را دریافت کرد: “من از طریق تلفن همراه مشکلی در دسترسی به اپ استور دارم. این اپ در iOS 13, 13.1, 13.1.1 برای من کار نمی‌کنه. برای اینکه کار کنه باید مرتباً اون رو refresh کنم. گوشی‌ام رو ریست تو فکتوری کردم اما اون هم نتیجه‌ای نداشت!” 

مشکلات اتصال می‌تواند شامل هشداری باشد که هنگام تلاش برای اجرای iTunes Store ،App Store یا Apple Books به شما نشان می‌دهد. بعضی اوقات فروشگاه هیچ چیزی را لود نمی‌کند و یا وسط بارگیری معلق می‌ماند. 

راه حل:

اپل نکاتی را در مورد چگونگی حل مسئله اتصال سلولی برای App Store، iTunes Store  و Apple Books منتشر کرد. 

  • تنظیمات و اتصالات شبکه را در دستگاه خود بررسی کنید تا مطمئن شوید به اینترنت متصل هستید. برای اطمینان از بارگیری، از مرورگر خود برای اتصال به هر وب سایت استفاده کنید. اگر نتیجه نداد، سعی کنید دستگاه دیگری را به همان شبکه وصل کنید. اگر هیچ یک از دستگاه‌های شما قادر به دسترسی به اینترنت نیستند، روتر Wi-Fi خود را روشن و خاموش کنید تا مجدداً تنظیم شود. اگر هنوز نمی توانید به شبکه Wi-Fi خود متصل شوید ، از ارائه دهنده اینترنت خود کمک بخواهید. 
  • اگر از سرویس خط برای اتصال به اینترنت در دستگاه خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که داده‌های تلفن همراه را برای iTunes Store ،App Store و Apple Books از طریق Settings > Cellular > Cellular Data روشن کرده‌اید. صفحه Apple System Status را بررسی کنید تا ببینید که آیا سرویس‌های منطقه‌ای وجود دارد یا خیر.
  • اگر نمی‌توانید با Apple ID خود وارد سیستم شوید، رمزعبور Apple ID خود را دوباره تنظیم کنید. اگر اخیراً شناسه یا گذرواژه Apple خود را تغییر داده‌اید، ممکن است مجبور شوید از سیستم خارج و دوباره به سیستم وارد شوید.
  • نرم افزار خود را به آخرین نسخه‌های iOS به روز کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تاریخ و ساعت دستگاه در منطقه زمانی شما به درستی تنظیم شده است. به Settings > General > Date & Time بروید و به تنظیم خودکار تغییر دهید.

۵- مشکل کی‌بورد شخص ثالث

مشکلات آی او اس 13

اپل هشدار امنیتی ویژه‌ای درباره برنامه‌های کی‌بورد شخص ثالث در iOS 13 صادر کرد. شما می‌توانید صفحه کلید‌های شخص ثالث مانند Gboard یا SwiftKey یا سایرین را به عنوان برنامه‌های مستقل اجرا کنید. اشکال در iOS 13 ممکن است باعث شود این برنامه‌ها حتی بدون تأیید شما دسترسی کامل به همه چیز داشته باشند.

این اشکال فقط شامل صفحه کلیدهایی که دسترسی کامل دارند، می‌شود. به این معنی که صفحه کلید داخلی اپل یا سایر برنامه‌های صفحه کلید که به دنبال دسترسی کامل نیستند، تحت تأثیر این مشکل قرار نمی‌گیرند. با دسترسی کامل، توسعه دهندگان صفحه کلید می‌توانند داده‌های شما را با یک ضربه بقاپند.

ممکن است به برنامه Gboard گوگل اعتماد کنید، اما به یک برنامه شخص ثالث کمتر شناخته شده اعتماد دارید؟

راه حل: 

  • برای رفع مسئله‌ای که روی صفحه کلیدهای شخص ثالث در iPhone ،iPad یا iPod touch شما تأثیر می‌گذارد، به iOS 13.1.1 یا iPadOS 13.1.1 به روز کنید.
  • با وارد شدن به Settings > General > Keyboard > Keyboards بررسی کنید که آیا دسترسی‌ای بدون آگاهی یا رضایت شما داده شده است و آیا اجازه دسترسی کامل به آن‌ها داده شده است یا نه.
  • تا زمانی که اپل مشکل را برطرف کند، صفحه کلیدهای شخص ثالث را که به آن‌ها اعتماد کامل ندارید حذف کنید.

مشکل بعدی چیست؟ 

سرجایتان بمانید. با وجود مشکلات، کاربران iOS 13 باید به iOS 13.1.2 به روزرسانی کرده و حتماً هرگونه به روزرسانی آتی نسخه‌های اپل را نصب کنند. وعده‌هایی که برای حل مشکلات داده شده است نیاز به زمان برای اتفاق افتادن دارد و خب طبیعی هم است. همه ما می‌دانیم که هیچ چیز بی‌نقص نیست مخصوصا اگر در اولین روزهای پس از تولد باشد. درست است؟ 

حالا بگید ببینم که شما با چه مشکلات دیگری روبه‌رو هستید؟ شاید بتوانیم راه‌حل آن‌ها را با یکدیگر پیدا کنیم. بنابراین اگر نظر یا سوالی دارید خوشحال می‌شوم در بخش دیدگاه‌ها برایم بنویسید. راستی قسمت اول حل مشکلات iOS 13 را در وارونه خوانده‌اید؟!