به روزرسانی‌های سیستم عامل یک شیطان ضروری هستند، مانند مالیات‌ها و MOTهای خودرو: آن‌ها می‌توانند یک کار واقعا طاقت فرسا باشند اما برای زندگی شاد و مسالمت آمیز واجب هستند. ممکن است شما به بروزرسانی‌های ویندوز اهمیتی ندهید، اما آن‌ها از سیستم شما محافظت می‌کنند، اشکالات نامطبوع را از بین می‌برند و عموماً سیستم عامل را تا حد امکان روان نگه می‌دارند. با این حال، انجام دادن این آپدیت‌ها مانند نام‌شان راحت نیستند. حل مشکل گیر کردن آپدیت ویندوز چگونه است؟

مرتبط:

10 روش سریع برای افزایش عملکرد ویندوز 10 

چگونه می توانیم شماره مجازی داشته باشیم؟ 

در نسخه‌های اخیر ویندوز، مایکروسافت سعی کرده تا این روند را تا حد امکان بدون دردسر انجام دهد، اما با وجود تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری بسیار، همیشه این احتمال وجود دارد که مشکل غیر منتظره‌ای رخ دهد. اما اگر این مشکل رخ داد، وحشت نکنید – ما شما را تحت پوشش قرار داده‌ایم. در ادامه روش رفع مشکل رایج بروزرسانی‌های ویندوز را یاد بگیرید.


با گیر کردن آپدیت ویندوز چه باید کرد؟

  1. اطمینان حاصل کنید که به روزرسانی‌ها واقعاً گیر کرده‌اند.
  2. سیستم را یکبار خاموش و روشن کنید.
  3. ابزار Windows Update را بررسی کنید.
  4. برنامه عیب یابی مایکروسافت را اجرا کنید.
  5. ویندوز را در حالت ایمن راه اندازی کنید.
  6. خودتان حافظه نهان Windows Update را حذف کنید.
  7. اسکن کامل ویروس انجام دهید.
  8.  full Windows reset

۱- اطمینان حاصل کنید که به روزرسانی‌ها واقعاً گیر کرده‌اند.

مشکل آپدیت ویندوز

پیش از اینکه به حل مشکل گیر کردن آپدیت ویندوز بپردازیم باید اطمینان حاصل کنیم که اصلا واقعا آپدیت گیر کرده یا نه. اولین نکته این است که دخالت در بروزرسانی‌هایی که در واقع گیر نکرده‌اند می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود.

اگر زمان و حوصله داشتید، توصیه می‌کنیم چند ساعت صبر کنید، مخصوصاً با سیستم‌های کندتر – بروید و چمن را کوتاه کنید یا فیلم تماشا کنید.

در ادامه بخوانید » چگونه جلوی داغ شدن لپ تاپ را بگیریم؟ 

۲- سیستم را یکبار خاموش و روشن کنید.

آپدیت ویندوز

آیا می‌دانید که چرا “باید آن را خاموش و روشن کنید”؟ آیا این کلیشه پشتیبانی فناوری اطلاعات است؟ خیر! زیرا اغلب جواب می‌دهد. هیچ ورد جادویی در این پروسه وجود ندارد. این کار به سادگی حافظه موقت رایانه شما (از جمله هر پرونده یا پردازش متوقف شده) را پاک می‌کند، و اجازه می‌دهد تا ویندوز با یک نفس تازه دوباره شروع به کار کند.

مرتبط: روش هایی سریع برای خالی کردن فضای ویندوز 10 

اگر به روزرسانی‌ها در حالی که هنوز به Windows دسترسی دارید، در پس زمینه گیر کرده‌اند، می‌توانید به طور عادی مجدداً راه اندازی کنید. اگر آن‌ها قبل یا بعد از بارگذاری سیستم عامل گیر کرده باشند، مجبورید دکمه پاور را نگه دارید و Hard Reset را انجام دهید.

۳- ابزار Windows Update را بررسی کنید.

مشکل آپدیت ویندوز

برای حل مشکل گیر کردن آپدیت ویندوز ، Setting را از Start باز کنید و روی Update & Security کلیک کنید. صفحه Windows Update را پیدا کنید. اگر واقعا مشکلی رخ داده باشد و ویندوز از آن با خبر باشد می‌توانید جزئیات را در اینجا مشاهده کنید. گاهی اوقات فقط پیامی دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید در زمان دیگری آپدیت را دوباره امتحان کنید.

در ادامه بخوانید » جلوگیری از هک شدن توسط هکرها با رعایت 20 نکته‌ی ساده 

اگر روی “Advanced options” و سپس روی “View your update history” کلیک کنید، می‌توانید به روزرسانی‌های اخیراً نصب شده موفقیت آمیز را مشاهده کنید و برخی یا همه آن‌ها را حذف کنید – این کار می‌تواند یک  راه حل عالی باشد.

۴- برنامه عیب یابی مایکروسافت را اجرا کنید.

حل مشکل آپدیت ویندوز

مایکروسافت درد شما را احساس می‌کند: می‌داند که روند بروزرسانی هر بار می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، به همین دلیل است که یک برنامه عیب یابی را بطور خاص برای آن تهیه کرده است. در کنترل پنل قدیمی troubleshooting را سرچ کنید. سپس روی گزینه Fix problems with Windows Update کلیک کنید.

مرتبط: چگونه در ویندوز 10 فولدر مخفی در دسکتاپ بسازیم!!! 

۵- ویندوز را در حالت ایمن راه اندازی کنید.

حل مشکل گیر کردن آپدیت ویندوز

Safe Mode مانند راه اندازی مجدد است – فقط برنامه‌ها و کدهای بسیار اساسی که ویندوز برای اجرا به آن‌ها نیاز دارد در حافظه بارگذاری می‌شوند، بنابراین احتمال کمتری برای اجرا پرونده‌های سرکش و مخرب که با بروزرسانی تداخل پیدا می‌کنند، وجود دارد.

در صفحه بعدی گزینه Troubleshoot ،Advanced Options ،Startup Settings و Restart را مشاهده می‌کنید، سپس گزینه Safe Mode را می‌بینید.

در ادامه بخوانید » چگونگی حذف اطلاعات از اینترنت ؛ چطور سابقه‌مان در اینترنت را پاک کنیم؟ 

۶- خودتان حافظه نهان Windows Update را حذف کنید.

حافظه نهان Windows Update

اگر عیب یابی خود ویندوز کار نمی‌کند (مرحله 4)، می‌توانید همان فرآیند را به صورت دستی انجام دهید: سرویس Windows Update را متوقف کرده، فایل‌های موقتی ایجاد شده را حذف کرده و مجدداً Windows Update را شروع کنید.

ابتدا ، وارد حالت Safe Mode شوید (مرحله 5 را ببینید)، سپس در command prompt، به اساسی‌ترین واسط‌های ویندوز دسترسی پیدا کنید: در command prompt، عبارت “net stop wuauserv” را تایپ کرده و Enter را بزنید، سپس با “net stop bits” کار را ادامه دهید و Enter را بفشارید.

در ادامه بخوانید » چگونه می توان لپ تاپ گم شده را ردیابی کرد؟! 

۷- اسکن کامل ویروس انجام دهید.

اسکن کامل ویروس

یکی از دلایل عدم نصب بروزرسانی ویندوز وجود ویروس یا نوعی نرم افزار جاسوسی است که این روند را مسدود می‌کند. برنامه‌های مخرب مانند این‌ها اغلب می‌توانند توسط به روزرسانی‌های امنیتی ویندوز حذف شوند، به همین دلیل آن‌ها سعی می‌کنند نصب آخرین نسخه‌ها را متوقف کنند.

مرتبط: نحوه گرفتن پشتیبان از درایو USB 

سعی کنید یک Full Scan با برنامه آنتی ویروس خود انجام دهید. (آنتی ویروس دارید، درست است؟)

۸- full Windows reset

full Windows reset

آخرین قدم برای حل مشکل گیر کردن آپدیت ویندوز اجرا کردن Full Reset است. بازیابی فایل‌های مهم ویندوز و گزینه‌های سیستم عامل بسیار ساده تر از گذشته شده است. “resetting” ویندوز 10 اساساً به معنی قرار دادن کلیه پرونده‌های سیستم به حالت کارخانه بدون لمس کردن پرونده‌های شخصی شما در طول راه است (اگرچه می‌توانید پاک کنید.)

در ادامه بخوانید » دلایل کند شدن سرعت مرورگر اینترنت شما و راه های بالا بردن سرعتش 

می‌توانید این گزینه را از طریق تب Recovery در صفحه Update & Security در تنظیمات پیدا کنید – توجه داشته باشید که برنامه‌های شخص ثالث نیز حذف می‌شوند، بنابراین نیاز به نصب مجدد دارند.

امیدوارم خواندن این مطلب به شما کمک کرده باشد. اگر نظر یا سوالی دارید می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها در انتهای این مطلب برایم بنویسید.