اولین اقدام ایران برای انتقام سخت

حمله موشکی ایران به پایگاه های هوایی آمریکا ! شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی و به دستور ترامپ در دنیا واکنش های زیادی را ایجاد کرد.بسیاری از افراد و کارشناسان در دنیا آن را آغاز جنگ میان ایران و آمریکا می دانند.مردم ایران و دولتمردان خواهان انتقام سخت از آمریکا هستند.

اما سوالی که در این چند روز بسیار مطرح شده این است که گزینه های ایران برای انتقام سخت چیست ؟و بیش تر پاسخ هایی که به این سوال داده می شد حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی و سربازانش در خاورمیانه است.

حمله موشکی ایران به پایگاه های هوایی آمریکا

حمله موشکی به پایگاه های هوایی آمریکا

سپاه پاسداران ایران در بیانیه ای حمله موشکی به پایگاه های نظامی آمریکا را تایید کرده و به کشورهایی که آمریکا در آن ها پایگاه دارد ، هشدار داده است.در بیانیه سپاه ایران آمده :به دولت های متحد آمریکا که پایگاه های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده اند اخطار داده می شود هر سرزمینی ،به هر ترتیب مبداء اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد ،هدف قرار خواهد گرفت.به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی دانیم.

در پایان این بیانیه آمده است: به مردم آمریکا توصیه می کنیم برای پیشگیری از خسارت های بیش تر ،سربازان آمریکایی را از منطقه فرا خوانده و اجازه ندهند با نفرت افزایی روز افزون رژیم ضد مردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.


همچنین بخوانید :


طبق گفته سپاه پاسداران حمله موشکی به پایگاه هوایی عین الاسد در استان انبار در عراق صورت گرفته است.همچنین یکی از فرماندهان سپاه بیان کرده است: این حمله موشکی صرفا گام نخست بود و ما آمریکایی ها را رها نخواهیم کرد.ترامپ باید به فکر نیروهایش باشد و آن ها را دور از کشورشان به حال خود رها نکند.در ادامه شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش کرده که موشک های شلیک شده توسط ایران به مناطقی از پایگاه هوایی عین الاسد اصابت کرده که محل استقرار نیروهای آمریکایی نبوده است.

پیش از این نیز پنتاگون اعلام کرده بود که این پایگاه و پایگاه های دیگر عراق به علت تحولات و تنش بی سابقه طی چند روز گذشته با حداکثر هشدار امنیتی روبرو بوده اند و تمامی موارد احتیاطی برای حفاظت از این نیروها اعمال شده بود.هم چنین پنتاگون گفته منتظر بامداد و روشن شدن هواست تا میزان دقیق خسارت را بررسی کند.

آیا جنگ ایران و آمریکا در راه است ؟

این اولین اقدام ایران برای انتقام سخت است اما آیا این اقدام باعث افزایش تنش در منطقه می شود ؟ آیا جنگ میان ایران و آمریکا در راه است ؟ پیروز این جنگ کیست ؟ سلاح های ایران و آمریکا برای پیروزی در این جنگ چیست ؟

شما نیز می توانید نظرات خود را در این مورد با ما در اشتراک بگذارید.