با آمدن فصل تابستان یکی از خوراکی هایی که بسیار طرفدار دارد بستنی است. بستنی حاوی کلسیم، فسفر و ویتامین هاست که نقش بسزایی در درمان بسیاری از بیماری ها دارد. اما آیا بستنی باعث کاهش دردهای قاعدگی می شود؟

بستنی حاوی ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B و مقداری ویتامین D است. علاوه بر آن شامل کلسیم، منیزیم و پتاسیم نیز هست. فسفر همراه با کلسیم، ساختار استخوانی و دندان ها را تقویت می کند، در حالی که ویتامین ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.


سعی کنید در روز مقدار کمی بستنی بخورید!

بستنی های آماده در مقایسه با بستنی های تهیه شده در منزل شکر و چربی بیشتری دارند، بنابراین سعی کنید بستنی را در منزل درست کنید.اما پرسشی که اینجا مطرح این است که آیا خوردن بستنی باعث کاهش دردهای پریود می شود؟ در پاسخ باید گفت: بله! بستنی به دلیل داشتن کلسیم فراوان باعث کاهش دردهای قاعدگی می شود. همچنین بستنی به دلیل داشتن شکر باعث افزایش سروتونین شما در این ایام می گردد و همین امر باعث می شود که میل شما به خوردن شیرینی جات کاهش یابد. بستنی همچنین برای انقباض عضلات مفید است. در دوران یائسگی نیز به شما پیشنهاد می کنیم برای تامین کلسیم مورد نیاز در روز بستنی بخورید. اما همان طور که اشاره کردیم برای جلوگیری از اضافه وزن، بهتر است بستنی را در منزل تهیه کنید.

مرتبط: راهکارهای کاهش درد پریود یا نشانه های PMS ؛ ارائه شده توسط متخصص زنان

به کودکان بستنی بدهید!

با توجه به تغییر ارزش غذایی مواد منجمد، در هر 100 گرم بستنی 120 تا 180 میلی گرم کلسیم وجود دارد. یک لیوان شیر حاوی 100 تا 115 گرم کلسیم است که در مقایسه با بستنی کمتر است. خانواده ها می توانند در روزهای گرم سال به جای شیر به کودکان بستنی بدهید. بستنی یک جایگزین قوی برای وعده ناهار است و باعث کاهش میل به شیرینی جات در نتیجه باعث کاهش وزن می گردد ،باعث تنظیم قند خون می شود و به دلیل سرد بودن باعث فعالیت بیشتر اندام های بدن می گردد.

طرز تهیه بستنی در منزل

  • 4 عدد موز
  • 1-2 قاشق عسل
  • یک لیوان ماست چکیده
  • 7-8 بادام یا فندق یا گردو

موزها را به مدت یک روز و یا در صورت عدم وقت کافی 4-5 ساعت داخل فریزر قرار دهید.سپس پس از خارج کردن موزها آن را با ماست ،عسل و آجیل ها به خوبی مخلوط کنید.شما همچنین می توانید برای تزئین از میوه های دیگری استفاده کنید و بستنی را میل کنید.

در ادامه بخوانید:

آیا افسردگی قبل از قاعدگی یک اختلال است؟ با نشانه ها و دلایل آن آشنا شوید!

۴ چیز درباره ی عادت ماهانه (پریود) که از آن بی خبر هستید!