معمولا همه برای داشتن زندگی جنسی بهتر به دنبال یادگیری مهارت های جدید هستند، اما باید بدانید برخی از عادت های ناسالمی که دارید باعث کاهش کیفیت روابط جنسی تان خواهد شد. شما به سادگی با ترک این عادات بد می توانید کیفیت رابطه تان را افزایش دهید و زندگی جنسی بهتری داشته باشد.

در ادامه با معرفی عادات بد که برای داشتن زندگی جنسی بهتر باید آنها را ترک کنید در خدمت شما هستیم، با ما همراه باشید.

1. عاشق خوردن غذاهای ناسالم هستید!

 داشتن زندگی جنسی بهتر

با این عادت بد بدن خود را با مقدار زیادی از کربوهیدرات های تصفیه شده، قندهای ساده، و اشباع شده و چربی ترانس پر می کنید. این می تواند جریان خون شما را کاهش دهد و روی عملکرتان در زمان رابطه ی جنسی تاثیر بگذارد. هله هوله ها را کنار بگذارید و مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین و آجیل و دانه ها را مصرف کنید.  پاداش: یک برنامه غذایی سالم انرژی بیشتری برای رابطه جنسی به شما می دهد.

2. خیلی نمک می خورید!

هنگامی که غذاهای شور بخش جدانشدنی از رژیم غذایی تان هستند، احتمال بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا دارید که می تواند میل جنسی تان را کاهش دهد. از مواد غذایی آماده که معمولا مقادیر زیادی سدیم دارند دست بکشید تا خودتان به غذایتان نمک اضافه کنید و متوجه مقدار نمکی که مصرف می کنید باشید. همچنین می توانید با ادویه های دیگر غذایتان را طعم دار کنید.



3. همواره استرس دارید!

 داشتن زندگی جنسی بهتر

فشار و نگرانی پایدار در هر زمینه ای شما را نابود خواهد کرد. هنگامی که بدن تان را مدت زیادی با هورمون استرس غرق می کنید، سلامت خود را به خطر انداخته و ذخایر میل جنسی تان را کاملا خالی می کنید. به منبع استرس و بهترین راه مقابله با آن فکر کنید. همچنین ایده ی خوبی است که روزانه برای مقابله با استرس زمان بگذارید، به پیاده روی یا کلاس یوگا بروید و یا فیلم کمدی مورد علاقه تان را ببنید.

4. به معاقشه اهمیت نمی دهید!

علم ثابت کرده است: سعی در ساختن رابطه ی جنسی از پایه قطعا آن را بهتر می کند. در یک نظرسنجی از تقریبا 7،700 نفر، هم زنان و هم مردان معتقد بودند زمانی که از تحریک های دیگر قبل از رابطه ی جنسی استفاده می کنند، رابطه یشان طولانی تر و رضایت بخش تر می شود.



5. خیلی سرتان شلوغ است!

 داشتن زندگی جنسی بهتر

وقتی زندگی پرتلاطم می شود، رابطه ی جنسی معمولا اولین چیزی است که از لیست “باید انجام دهم” حذف می شود. اما صمیمیت در رابطه شما باید در اولویت باشد. هرگز از برنامه های خود رابطه ی جنسی را حذف نکنید، حتی اگر مجبورید به دفعات کمتر و با کیفیت پایین تری آن را انجام بدهید.

6. به شیوه ی قدیمی پایبند مانده اید!

گاهی اوقات مشکل فقط چسبیدن به یک شیوه ی قدیمی است که به نظر می رسد طلسم شده است! ممکن است رابطه تان را به یک روتین و روال تبدیل کرده باشید و حتی متوجه آن هم نباشید. این روتین را بهم بزنید، رفتارها و وضعیت های جدید را در زمان و مکان های جدید امتحان کنید.



7. حرف تان را نمی زنید!

 داشتن زندگی جنسی بهتر

این عادتی است که حتما باید برای داشتن زندگی جنسی بهتر  آن را بشکنید. اگر چیزی در رابطه ی جنسی تان وجود دارد که شما را ناراحت می کند و یا ایده های جدیدی دارید که دوست دارید امتحان کنید، آنها را بیان کنید.  نگران این هستید که واکنش همسرتان چطور خواهد بود؟ جملات خود را با “من” شروع کنید نه “تو” و حرفهایتان را در قالب احساسات و واکنش های خودتان بیان کنید نه همسرتان.

8. بدن خودتان را دوست ندارید!

احساسات و افکاری که نسبت به بدن تان دارید تاثیر زیادی در اعتماد به نفس تان خواهد داشت. وقتی این احساسات و افکار منفی باشند تصوری که از خودتان دارید خدشه دار می شود و این خدشه به رابطه ی جنسی تان هم وارد خواهد شد. اگر عادت دارید بر نقاط منفی خود تمرکز کنید، برای داشتن زندگی جنسی بهتر این عادت را بشکنید و روی چیزهایی که در خودتان می پسندید تمرکز کنید. از خودتان مراقبت کنید و وقت خود را با افرادی بگذرانید که احساس خوبی به شما می دهند.



9. خیلی الکل می نوشید!

زمانی که مقدار زیادی الکل می نوشید در عملکرد جنسی تان دچار مشکل خواهید شد و این برای مردان بیشتر صدق میکند.

10. کم می خوابید!

 داشتن زندگی جنسی بهتر

اگر به اندازه ی کافی نمی خوابید، میل جنسی تان را از دست خواهید داد. یک مطالعه نشان داد زنانی که بیشتر و بهتر می خوابند رابطه ی جنسی بهتری هم خواهند داشت.

11. حواستان به سایز کمرتان نیست!

سایز کمرتان بیشتر شده است؟ کم کردن چند کیلو می تواند عملکرد جنسی تان را بالا ببرد. مطالعه ای نشان داده است مردانی که شکم دارند بیشتر احتمال دارد که دچار اختلال نعوظ شوند.

12. سیگار می کشید!

 داشتن زندگی جنسی بهتر

لیست آسیب هایی که سیگار می تواند به سلامتی تان وارد کند طولانی است و کاهش میل جنسی یکی از موارد این لیست است. مواد شیمیایی موجود در سیگار می توانند وارد جریان خون شوند و منجر به مشکلات جنسی شوند، مخصوصا برای مردها. برای داشتن زندگی جنسی بهتر درباره ی اینکه چطور می توانید این عادت را ترک کنید با یک متخصص صحبت کنید.

در ادامه بخوانید: