درمان آفتاب سوختگی ! آفتاب سوختگی یکی از مشکلات فصل تابستان است که ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به بافت پوست بزند.از این رو ما در این مقاله 10 درمان برای آفتاب سوختگی را که واقعا موثرند را برای شما جمع آوری کرده ایم .که با استفاده از آن ها می توانید در سریع ترین زمان پوست تان را التیام بخشید.با یکدیگر با این 10 روش آشنا می شویم :


شیر

درمان آفتاب سوختگی

مر طوب کردن محل سوختگی با استفاده از شیر برای درمان آفتاب سوختگی واقعا موثر است.این به دلیل pH ، چربی و درجه حرارت سرد شیر است .برای این منظور کافی است حوله ای را به شیر آغشته کرده و در مناطقی که دچار سوختگی شده اند قرار دهید.شیر به ایجاد یک لایه پروتئینی بر روی پوست شما کمک می کند که باعث کاهش گرما ، درد و حساسیت می شود.


استفاده از وازلین

درمان آفتاب سوختگی

هنگامی که دچار آفتاب سوختگی شده اید ، مهم است که پوست خود را به خوبی مرطوب  نگه دارید ، زیرا باعث بهبود درد و تسریع روند بهبودی می شود.یک ترفند عالی قرار دادن وازلین در یخچال برای مدتی است تا خنک شود.وازلین خنک  باعث تسکین آفتاب سوختگی شما می شود و  به ترمیم  پوست شما کمک می کند و روند درمان را بهبود می بخشد.


جو دوسر

درمان آفتاب سوختگی

یکی از بدترین عوارض ناشی از آفتاب سوختگی ، اشتیاق غیرقابل درمان برای خارش پوست  است. حمام  با آب ولرم فقط یکی از بسیار درمان های آفتاب سوختگی است که می تواند خارش را فروکش کرده و سوختگی را تسکین دهد.همچنین می توانید یک فنجان جو دوسر را کمی خیس کرده و در حمام به تمام نقاطی که دچار سوختگی شده اند ، به آرامی ماساژ دهید.سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه بدن خود را خیس کنید.”جو دوسر یک ماده آرام بخش است ، به این معنی که به مرطوب شدن پوست کمک می کند ، و ترکیبات ضد التهابی دارد .شما آنقدر از تسکین خارش لذت خواهید برد که احتمالاً می خواهید این حمام جو دوسر را چند بار در روز تکرار کنید.


همچنین بخوانید :


 

کرم موضعی خود را ایجاد کنید

آفتاب سوختگی

 

برای ایجاد کرم موضعی ، یک آسپیرین را در یک قاشق غذاخوری آب خنک حل کنید و خمیر درست کنید سپس به ناحیه مورد نظر بمالید.اجازه دهید خمیر به مدت 5 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده باقی بماند وسپس بشویید.در حالی که منتظر جذب آن هستید ، می توانید یکی از آن آسپیرین ها را نیز برای کاهش درد و التهاب خود مصرف کنید.


ماست 

درمان آفتاب سوختگی

اگر ژل آلوئه ورا مفید نبود ، نا امید نشوید.مواد آشپزخانه زیادی وجود دارد که می توانند به عنوان جایگزین های بسیار مؤثر برای داروهای آفتاب سوختگی کار کنند.به عنوان مثال ، ماست یونانی در صورت استفاده موضعی ، خنک کننده و هیدراتاسیون فوری را برای پوست سوخته فراهم می کند.علاوه بر این ، خواص ضد باکتری ماست به شما کمک می کند تا عفونت ها را در مناطقی که نمی توانید از خراشیدن آن ها جلوگیری کنید ،از بین ببرد.


سرکه سیب

آفتاب سوختگی

سرکه سیب هنگامی که برای درمان بثورات و سوختگی استفاده می شود ، یک ماده خانگی معجزه آسا است.این امر به این دلیل است که می توان از سرکه سیب به عنوان یک مایع ضد قارچ و ضد عفونی کننده  برای سم زدایی از پوست استفاده کرد.به سادگی یک قاشق چای خوری سرکه سیب را روی آفتاب سوختگی خود بریزید.این کار نه تنها باعث رفع ناحیه مشکل می شود بلکه با بازگرداندن pH سطح بدن شما را مجدداً هیدراته می کند.


چای کیسه ای 

چای کیسه ای

چای به عنوان یک درمان قدیمی با خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی شناخته شده عمل می کند و به پوست شما کمک می کند تا سریعتر بهبود یابد و احساس بهتری داشته باشید.به این ترتیب ، می توانید چای بابونه یا چای سیاه را دم کرده ، آن را کاملاً خنک کنید ، سپس از کیسه های چای یا یک کمپرس حوله استفاده کنید تا آن را در محل سوختگی خود قرار دهید.


کپسول ویتامین E

ویتامین ای

آفتاب سوختگی ها دردناک هستند زیرا پرتوهای UV باعث ایجاد رادیکال های آزاد در بدن شما می شوند.برای جلوگیری از دزدیدن الکترون ها از مولکول های سالم  توسط رادیکال های آزاد، ویتامین E یکی از بهترین داروهای آفتاب سوختگی است که می تواند الکترون ها را برای آنها فراهم کند ، بنابراین مانع از تخریب مولکول های سالم شما می شود.شما می توانید ویتامین E را به صورت خوراکی مصرف کنید ، اما اعتقاد بر این است که موثرتر  است که مستقیماً  آن را روی بدن استفاده کنید.


عسل

عسل

والدین پیشنهاد می کنند سوختگی شما را با استفاده از عسل ارگانیک به عنوان یک دارو طبیعی درمان کنند.مطالعات نشان می دهد که ممکن است، عسل  در سرعت بخشیدن به بهبود ، کاهش عفونت و به حداقل رساندن درد ، بهتر از برخی از کرم های آنتی بیوتیکی عمل کند .


خیار

خیار

خیار ضد التهاب است (از این رو  آنها را روی چشم های پف کرده خود میگذاریم) ، آنها حاوی آنتی اکسیدان طبیعی هستند و خاصیت ضد درد (تسکین دهنده درد) دارند.برای استفاده از این مزایا ، دو خیار خنک را  مخلوط کرده تا خمیری خام به دست آید.خیار رنده شده را بر روی محل سوختگی بمالید تا سریعتر تسکین  و بهبود یابد.