در پادکستی اخیرا منتشر شده، ادعا شده است که فناوری رابط آزمایشی مغز و کامپیوتر قادر به درمان اوتیسم و اسکیزوفرنی توسط ایلان ماسک ، مدیر عامل شرکت نورالینک است. در گذشته، ماسک گفته بود که نورالینک می‌تواند در مشکلات جدی مغزی مانند بیماری آلزایمر و اسکیزوفرنی کمک کند، اما اکنون او یک نمونه جدید و عجیب و غریب را به این لیست اضافه کرده است: اختلال اوتیسم. 


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید:


ایلان ماسک در پادکست “هوش مصنوعی” گفت: نورالینک! من فکر می‌کنم در ابتدا بسیاری از بیماری‌های مرتبط با مغز را درمان می‌کند.”

وی گفت: “بنابراین این مشکل می‌تواند چیزی مانند اوتیسم، اسکیزوفرنی، یا از دست دادن حافظه باشد. تصور کنید زمانی که پدر و مادر شما نمی‌توانند نام شما را به خاطر بیاورند…

همان‌طور که Business Insider گزارش می‌دهد (“سازمان بهداشت جهانی اسکیزوفرنی را یک “اختلال روانی شدید” توصیف می‌کند.”)، اوتیسم یک اختلال رشد تلقی می‌شود، نه بیماری مغزی که می‌تواند، یا لزوماً باید “درمان شود”. اما از آنجا که ماسک مفصل توضیح نداد، مشخص نیست که آیا او اشتباه متوجه شده که اوتیسم چیست یا اینکه صرفا در جستجوی لیستی از شرایط شناخته شده برای دفاع از توانایی‌های آینده Neuralink است. 

در حالی که اسکیزوفرنی می‌تواند یک وضعیت روانی ناتوان کننده باشد، اوتیسم بیشتر با احساس هویت پیوند دارد. 

مقاله‌ای در ماه ژوئیه در مورد طراحی تراشه مغز، چاپ شد، و ماسک با هیجان اعلام کرد که این شرکت آزمایش روی میمون‌ها را آغاز کرده است. ماسک گفت که این فناوری برای درمان شرایط عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون قابل استفاده است. وی همچنین به فریدمن گفت که می‌توان از آن برای حل “آسیب جدی به مغز یا نخاع” استفاده کرد. اما هدف نهایی او ادغام آگاهی انسان با هوش مصنوعی است. 

امیدواریم که درمان اوتیسم و اسکیزوفرنی و دیگر بیماری‌هایی از این دست توسط ایلان ماسک عملی شود. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.