درمان تعریق بیش از حد در تابستان !به خصوص در فصل تابستان و به دلیل گرم شدن هوا ما دچار تعریق در نواحی زیر بغل ،دست ها ،پاها  و نواحی مختلف بدن می شویم و برای رفع این مشکل از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند ضد تعریق ها و یا اسپری ها استفاده می کنیم .اما گویی چندان در جلوگیری از تعریق بیش از حد موفق نیستیم .

درمان تعریق بیش از حد در تابستان

تعریق بیش از حد بر روی زندگی اجتماعی افراد تاثیر منفی می گذارد !

عرق کردن که بیش تر در تابستان به آن دچار می شویم ،با ثابت نگه داشتن دمای بدن مواد مضر موجود در بدن را دفع می کند.تعداد غدد عرق در بدن انسان حدود 2-3 میلیون است ، و به ترتیب بیش تر در نواحی کف دست ، زیر بغل و پاها وجود دارد.انسان به طور متوسط روزانه 100 سی سی عرق  می کند ، با فعالیت و دمای بیش از حد می توان آن را تا 1.5 لیتر افزایش داد.مشکل تعریق ممکن است در نتیجه افزایش دمای محیط و رطوبت ، فشار و هیجان افزایش یابد.


همچنین بخوانید:


علاوه بر این ، فشار خون یا افت قند ، خونریزی ،  تب ، سکته قلبی ، سکته مغزی و بیماری های تیروئید نیز باعث تعریق می شوند.اما اگر سیستم تعریق بیش از حد شروع به فعالیت کند ،مشکل “هیپرهیدروز” یا تعریق بیش از حد به وجود می آید.برای اینکه مشخص شود تعریق بیش از حد علامت بیماری است ، باید حتما با یک متخصص مشورت کنید.

تعریق

تعریق بیش از حد بر زندگی انسان تأثیر منفی می گذارد و زمینه را برای برخی از مشکلات فراهم می کند.چنین موقعیتهای منفی در زندگی اجتماعی فرد ممکن است منجر به کاهش اعتماد به نفس و ترس و همچنین کاهش کیفیت زندگی فرد شود.این نیز ممکن است منجر به مشکلات روانشناختی مختلف و شکست در طول زمان شود.

دلایل تعریق باید قبل از شروع درمان بررسی شود

عرق کردن

هنگامی که تعریق زیاد می شود ، ابتدا افراد باید با پزشک مشورت کند.با انجام معاینات می توان مشخص کرد که دلیل تعریق زیاد شاید به دلیل بیماری هایی مانند پرکاری تیروئید باشد.در این صورت می توان درمان های لازم را شروع کرد.اگر تعریق بیش از حد به دلیل بیماری نباشد ،می توان از محصولات دارویی برای درمان تعریق بیش از حد استفاده کرد.با این حال ، درمان با استفاده از محصولات پزشکی موقت و کوتاه مدت است.

درمان تعریق بیش از حد در تابستان

درمان تعریق

مشکل عرق کردن با روش  Iontophoresis  درمان می شود .این روش  شامل عبور جریان الکتریسیته از پوست است و آن را به غدد عرق کف دست و یا پا انتقال می‌دهند و بیمار در ابتدا باید جلسات بیشتری برای درمان مراجعه کند و با بهبود وی تعداد جلسات درمان هم کاهش پیدا می‌کند.غدد عرق در این روش به وسیله جریان الکتریکی برای مدتی بسته می شوند.هر جلسه این روش 20 دقیقه طول می کشد.

موثرترین روش سم بوتولینوم (بوتاکس)

شکایت از تعریق متوسط و شدید با روش سم بوتیلینوم (بوتاکس) قابل درمان است.استفاده از بوتاکس با جلوگیری از ترشح ماده ای به نام اتیل استیل کولین در محل اتصال عصبی و انتهای عصب و با قطع ترشح غده عرق مؤثر است.بوتاکس د رزیر بغل ، کف دست و ودز مناطقی که غدد عرق بیشتری مانند پا دارند انجام می شود.  هیچ عوارض جانبی بعد از عمل مشاهده نمی شود. روش بوتاکس برای 6 تا 9 ماه موثر است.