باوری که از پایه دروغ بود !!!

اسناد تاریخی منتشر شده نشان می دهد، کمپانی های فعال در صنعت قند و شکر به دانشمندان دهه 1960 رشوه دادند تا در تحقیقاتشان ارتباط بین شکر با بیماری قلبی و همچنین تاثیرات منفی شکر را کاهش دهند و به جای آن، چربی های اشباع شده (saturated fat) را به عنوان مجرم اصلی معرفی کنند!!!!

این اسناد داخلی کمپانی های فعال در صنعت قند و شکر، اخیرا توسط یک محقق در دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو کشف شده است و در وب سایت JAMA Internal Medicine منتشر شده است. این اسناد نشان می دهد 5 دهه تحقیقات بر روی تاثیر تغذیه در بیماری های قلبی دروغ بوده و بسیاری از رژیم های غذایی که امروزه توسط پزشکان و ورزشکاران توصیه می شود اشتباه است و تمام اطلاعات موجود در این زمینه ساخته دست صنعت قند و شکر است.


همچنین بخوانید : هدف جدید :حذف کردن شکر و شیرینی جات از برنامه غذایی در طول روز !


Stanton Glantz استاد پزشکی U.C.S.F. و نوسینده وب سایت JAMA می گوید : 

آنها به مدت 5 دهه در منحرف کردن نتیجه تحقیقات و تصمیمات پزشکی مرتبط با تاثیر تغذیه بر بیماری های قلبی نقش داشته اند

اسناد نشان می دهد که یک گروه تجاری به نام بنیاد تحقیقات شکر که امروزه به عنوان انجمن قند و شکر شناخته می شود، به سه دانشمند دانشگاه هاروارد معادل (50،000 دلار امروز) رشوه داده تا مقاله ای مبنی بر تاثیر قند و چربی بر روی بیماری های قلب را در سال 1967 منتشر کنند. در این مطالعات نتیجه تحقیقات تغییر داده شده تا تاثیر قند و شکر بر روی بیماری های قلبی به مینیموم برسد و چربی های اشباع شده و کلسترول دلیل اصلی بیماری های قلبی معرفی شوند !!!

گرچه این تحقیقات مربوط به 50 سال پیش است اما تاثیرش تا به امروز در صنعت تغذیه و علم پزشکی به وضوح مشخص است.

سال گذشته یک مقاله در نیویورک تایمز نشان داد که کوکا کولا، بزرگترین تولید کننده نوشابه های شیرین، میلیون ها دلار برای کمک به محققانی که به دنبال کاهش ارتباط بین نوشیدنی های شیرین و چاقی بودند، پرداخت کرد. در ماه ژوئن، آسوشیتد پرس گزارش داد که سازندگان آبنبات تحقیقاتی را تأمین می کنند که ادعا می کند که بچه هایی که آب نبات می خورند کمتر از کسانی است که نمی خورند اضافه وزن دارند !!!

دانشمندان هاروارد و مدیران کمپانی های صنعت قند و شکر که در انتشار تحقیقات سال 1967 دست داشتند دیگر زنده نیستند. یکی از دانشمندان که توسط بنیاد صنعت قند رشوه دریافت کرده بود، دیوید مارک هگستد بود که به عنوان رئیس تغذیه در وزارت کشاورزی ایالات متحده فعالیت می کرد. همچنین او در سال 1977 به جمع آوری اطلاعات راهنما برای دولت فدرال در ارتباط با رژیم غذایی کمک کرده بود. دانشمند دیگر دکتر فردریک جی استار، رئیس بخش تغذیه هاروارد بود!

در بیانیه‌ای که از سوی انجمن قند و شکر در پاسخ به افشائیات مجله Jamma منتشر شد، اعلام شد که تحقیقاتی که در سال ۱۹۶۷ منتشر شد، مبتنی بر قانونی بود که به مجلات پزشکی اجازه می داد تا نام منابع مالی خود را فاش نکنند. مجله پزشکی نیوانگلند تا سال 1984 نیازی به افشای اطلاعات مالی و سرمایه گذارانش نداشت.

همچنین در یک بیانیه ی منتشر شده از سوی بنیاد صنعت قند و شکر اشاره می شود، کمپانی های مرتبط با این صنعت باید شفافیت بیشتری در فعالیت های تحقیقاتی خود داشته باشند. اما با این وجود، از تحقیقات سرمایه گذاری شده در این صنعت دفاع کرده و ادعا می کند تحقیقات صورت گرفته نقش بسیار تاثیر گذار و مهمی را در بحث های علمی ایفا کرده است و ادعا می کند چند دهه تحقیقات علمی روی تاثیر شکر به  این نتیجه رسیده است که شکر ” نقش منحصر به فردی در بیماری های قلبی ندارد”. 


همچنین بخوانید :مصرف بیش از اندازه قند و تاثیرات منفی آن بر روی بدن شما !!!


این افشاگری بسیار مهم است، زیرا بحث در مورد آسیب نسبی قند و چربی اشباع شده تا به امروزه ادامه دارد. دکتر گلانتز می گوید: برای چندین دهه مقامات بهداشتی، آمریکایی ها و مردم جهان را تشویق کردند تا میزان مصرف چربی خود را کاهش دهند، که این موضوع باعث شد بسیاری از مردم غذاهای کم چرب و با قند زیاد مصرف کنند که بعضی از متخصصان اکنون برای سرکوب بحران چاقی خود را سرزنش می کنند.

او در ادامه می گوید: 

کاری که صنعت قند انجام داده بسیار زیرکانه و شگفت انگیز بوده، زیرا مقالات بررسی و تحقیقات علمی، می توانند بر روی تمام بحث های علمی تاثیر بگذارد و باعث جهت گرفتن آنها شود مخصوصا اگر شما آنها را در مجله برجسته ای منتشر کنید.

دکتر هگدست از تحقیقات خود برای تأثیرگذاری بر توصیه های تغذیه ای دولت استفاده کرد، که بر تاثیر چربی اشباع شده به عنوان محرک اصلی بیماری های قلبی تأکید می کند و در کل شکر را به عنوان کالری خالص و مرتبط با پوسیدگی دندان توصیف می کند. هشدارهای چربی اشباع شده امروزه یکی از نشانه های رژیم غذایی بسیاری از کشورهای جهان است، اما در سال های اخیر انجمن قلب آمریکا، سازمان بهداشت جهانی و دیگر مقامات بهداشتی نیز هشدار داده اند که شکر اضافه ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد.

در ادامه بخوانید :