دستگیری مظنون آتش سوزی در Kyoto Animation بعد از گذشت ده ماه!

با سلام و درود خدمت دوستان همیشگی مجله وارونه. مخصوصا دنبال کنندگان بخش پرهوادار انیمه. طی چند روز گشته، پلیس دستگیری مظنون آتش سوزی استودیو Kyoto را تایید کرد! این فرد که مظنون به قتل و آتش سوزی بوده، در ساعت 7 بامداد توسط پلیس در بیمارستانی بازداشت شده است.

در ساعت 8 بامداد او را برای بازجویی های بیشتر به ایستگاه پلیس Fushimi منتقل کردند. او فردی بیکار و 42 ساله اهل Minuma بوده است و طبق گفته های پلیس با ذکر این مطلب که 〈فکر می کردم اگر از گازوئیل استفاده کنم می تونم افراد بیشتری را بکشم!〉 به قتل اعتراف کرده است.

استودیو Kyoto نیز بیانیه ای در رابطه با دستگیری مظنون صادر کرده است. استودیو Kyoto Animation اعلام کرده است که چیزی برای گفتن به این مرد ندارد و اضافه کرده است که اقدامات و نتایجی که از آن ها به دست می آیند، همه چیز هستند.


استودیو Kyoto Animation به طور دقیق تر توضیح داده است که:

مهم نیست که متهم چه بهانه ای برای این اقدام خود دارد. مهم نیست از چه کلماتی برای پشیمانی از نتایج اعمال خود بگوید. هیچ راه بازگشتی برای همکاران عزیز ما که جان هایشان ربوده شده است وجود ندارد. هیچ راهی هم برای درمان زخم ها و آسیب هایی که به همکاران عزیز ما وارد شده است نیز وجود ندارد. با ذکر اینکه خانواده ها و دوستان قربانیان نیز باید با یک واقعیت تلخ و جبران ناپذیر روبه رو شوند، ما نیز در حال روبه رو شدن با این واقعیت تلخ هستیم. کیوتو انیمیشن متعقد است که پلیس مسئولیت کیفری متهم را تا حداکثر طبق قانون دنبال خواهد کرد.

دستگیری مظنون آتش سوزی استودیو Kyoto

پلیس ژاپن پس از مشورت با چندین دکتر تصمیم به صبر برای درمان جراحات مظنون قبل از دستگیری گرفته بود. پلیس اضافه کرد که برداشتن وضعیت اضطراری در ژاپن طی این هفته هم در تصمیم آن‌ها بی تاثیر نبوده است. یک دادگاه در روز چهارشنبه دستگیری این مظنون را تایید کرده بود. مقامات نیز او را به بازداشتگاه Osaka منتقل کرده است. در این بازداشتگاه چندین دکتر مشغول به کار هستند و از جراحات وی مراقبت می‌کنند. پلیس ژاپن تصمیم دارد تا وضعیت جسمانی مظنون را هنگام بازجویی در بازداشتگاه در نظر بگیرد.


دستگیری مظنون آتش سوزی استودیو Kyoto بعد از گذشت ده ماه!

بر اساس گزارشات قبلی پلیس این مظنون ادعا کرده است که کیوتو انیمیشن رمان وی را دزدیده است! مدیر عامل این استودیو آقای Hideaki Hatta در جولای گفته بود که اسم این متهم را تا به آن لحظه نشنیده است. همینطور فردی با این نام هرگز رمانی را برای استودیو Kyoto Animation ارسال نکرده است. این استودیو پیش نویس هایی از رمان های مردمی را به عنوان برنامه Kyoto Animation Awards جمع می کند.


همچنین در مجله وارونه در باب انیمه بخوانید:

مجله شونن جامپ مانگاهای محبوب خود را به رایگان در اختیار خوانندگان قرار میدهد ! 

بهترین انیمه‌های ایسکای Isekai که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید! بخش اول

بهترین انیمه های سامورایی که باید حتما آنها را تماشا کنید!

افزایش عمر باتری گوشی با چند راهکار ساده 


در 18 جولای سال قبل، آتش سوزی ویرانگری در ساختمان شماره یک این استودیو رخ داد. در زمان آتش سوزی 70 نفر در ساختمان بوده اند. این آتش سوزی جان 36 نفر از افراد را گرفته و به 33 نفر باقی مانده جراحاتی وارد کرده بود. علاوه بر افراد درون ساختمان فردی 41 ساله که در حال عبور برای رسیدن به محل کار خود بوده نیز به علت استنشاق دود دچار جراحات جزئی شده است.

راستی یادتون نره پیج اینستاگرام انیمه، یوتوب و نماشای ما رو فالوو کنید.


پلیس بخش کیوتو نیز به مردی 41 ساله که گفته می شود با استفاده از گازوئیل این آتش سوزی را آغاز کرده است مشکوک می شود. بعد از تشکیل پرونده عملیات برای دستگیری این مرد شروع شده است. طبق اطلاعات منتشر شده این مرد 40 لیتر بنزین خریداری کرده و آن را با چرخ دستی به ساختمان شماره یک کیوتو انیمیشن منتقل کرده است.

دستگیری مظنون آتش سوزی در Kyoto Animation

حال که خبر دستگیری مظنون آتش سوزی استودیو Kyoto بعد از گذشت ده ماه به گوش می رسد ما نیز به نوبه خود با تشکر از تمامی لحظات خوبی که استودیو Kyoto Animation با آثار خود برای کل افراد دنیا ساخته است. برای آرامش روح تمامی قربانیان این حادثه دعا می کنیم. نظرات خود را نیز با مجله وارونه در این مطلب و بخش اخبار انیمه اشتراک بگذارید.