قدمی دیگر تا رسیدن به دستیاری همه کاره برای همه افراد دنیا !

دستیار صوتی گوگل در سال جدید به ارتقاء مهمی دست پیدا می کند. گوگل ادعا میکند که تا پایان سال 2018 دستیار صوتی گوگل قادر به تشخیص و صحبت 30 زبان مختلف می شود، این مقدار می تواند برای پوشش 95 درصد کاربران اندرویدی کافی باشد . و بعدها در اواخر امسال، دستیار صوتی به صحبت کردن با یک زبان در یک زمان محدود نخواهد شد. این هوش مصنوعی به طور خودکار با هر زبانی که شما صحبت کنید آن را شناسایی می کند و به همان زبان به شما پاسخ خواهد داد. بنابراین اگر شما چند زبانه هستید، دیگر مجبور نیستید فقط یک زبان واحد را برای استفاده با دستیار گوگل انتخاب کنید.


همچنین بخوانید :گوگل به شما اجازه می دهد که هتل و پروازها را از طریق نتایج جستجو رزرو کنید !


این دستیار صوتی Google Assistant در سال گذشته به طور گسترده ای راه اندازی شد اما در آن زمان تنها به یک زبان ( انگلیسی ) در دسترس بود. در حال حاضر دستیار صوتی گوگل از هشت زبان – فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، اسپانیایی، و پرتغالی برزیل، پشتیبانی می کند. به این ترتیب گوگل باید 22 زبان دیگر را ظرف 10 ماه آینده به این سرویس اضافه کند. نیک فاکس، مدیرعامل Assistant، می گوید که این شرکت قصد ندارد فقط به 30 زبان اکتفا کند اما 30 زبان برای پوشش 95 درصد از کاربران کفایت می کند.

از جمله زبانهای جدید دانمارکی، هلندی، هندی، اندونزیایی، نروژی، سوئدی و تایلندی خواهد بود. که در چند ماه آینده به سرویس Google Assistant اضافه خواهند شد.

همچنین بخوانید :اولین کت هوشمند لیوایز و گوگل با قیمت ۳۵۰ دلار روانه بازار می شود + ویدیو

توانایی تغییر بین زبان ها یک پیشرفت بزرگ است. پیش از این شما مجبور بودید تنظیمات زبان اندروید را به طور کامل تغییر دهید تا زبان دستیار تغییر کند، که اساسا به معنای آن بود که تنها با یک زبان می توانید صحبت کنید. با این حال، دستیار صوتی گوگل هنوز نمی تواند چند زبان را در یک لحظه تشخیص دهد؛ و فقط می تواند یک زبان را در لحظه تشخیص دهد.. قابلیت چند زبانه در هنگام راه اندازی محدود به انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خواهد بود، اما قرار است در طول زمان به زبانهای دیگر گسترش یابد.

این افزایش پشتیبانی زبان از سمت دیگر دستیار صوتی گوگل را در جایگاه بهتری نسبت به سیری اپل قرار می دهد. چرا که سیری در حال حاضر فقط 20 زبان را پشتیبانی می کند که برخی از آنها زبان نیست و لهجه است برای مثال 9 عدد از این زبان ها به گویش های مختلف انگلیسی تعلق دارد.

در ادامه بخوانید