مشاجره بر سر مسائل مالی با همسر یکی از اصلی ترین دلایل طلاق است!

آیا از دعوا کردن درباره ی مسائل مالی با همسر تان خسته شده اید؟ آیا رضایت زناشویی تان بخاطر مسائل مالی پایین آمده است؟ در ادامه نکاتی را برایتان شرح خواهیم داد که رعایت کردن آنها می تواند رابطه ی شما با همسرتان را نجات دهند.

در ادامه بخوانید » 8 مورد از رفتارهای زنان که مردان از آن ها متنفرند! 

اجتناب از «بحث پول»

طبق گزارش یک نظر سنجی از زوج های بالای 20 سال که درآمد خانوار آنها بالای 50،000 دلار است، مشخص شده است که 70درصد از این زوج ها درباره ی پول بیشتر مشاجره می کنند تا مسائلی مانند مشکلات خانوادگی، رابطه ی جنسی، وقت گذراندن باهم و … به احتمال زیاد آنها هم مانند اکثر زوج های دنیا از بحث کردن درباره ی پول می ترسند.


همچنین بخوانید:چه مقدار پول باعث ایجاد احساس شادی در شما می شود؟


هفته ای یکبار برای صحبت درباره ی مسائل مالی با همسر تان وقت بگذارید و کاملا همه چیز را مطرح کنید. افراد اغلب صحبت درباره ی بودجه، هزینه ها و پس انداز خانه را قطع می کنند و از آن اجتناب می کنند. گفتوگو های مالی باید همه چیز را شامل شود، موضوعاتی مثل: هزینه های ثابت هر فرد، بودجه، پس انداز و کل هزینه ی خانواده.

مستقیم بر سر مسائل بزرگ رفتن

با وجود اینکه صحبت درباره ی پول بسیار مهم است، اما مستقیم بر سر مسائل بزرگ رفتن مانع سختی را بر سر راه تان قرار خواهد داد، به جای آن می توانید در هفته های اول یک گفتوگوی روشن و کوتاه را داشته باشد. بر روی مخارجی که هفته ی دیگر برایتان پیش خواهد آمد و اینکه هریک از شما قدر خوب برنامه ی هفته ی پیش تان را پیش برده اید تمرکز کنید. هنگامی که از پس اینکار برآمدید حال می توانید اهداف بلند مدت تان را مطرح کنید و یا درباره ی اینکه چرا هر یک از شما عاداتی در پول خرج کردن دارید صحبت کنید. آن زمان است که می توانید آینده ی مالی محکمی را بنا کنید.

به اشتراک گذاشتن هر ریال

اکثر مشاوران مالی حساب های بانکی مشترکی را باز می کنند. وقتی زوج ها مسئولیت های درآمد خانه را به اشتراک می گذارند باعث می شود به صورت گروهی کار کنند. اما به اشتراک گذاشتن هر ریال هم باعث ایجاد رازها، عدم اعتماد و سرزنش بین زوج ها می شود، مخصوصا اگر عادت های پول خرج کردن و شخصیتی متفاوت داشته باشند. برای جلوگیری از این دعوا ها، مقدار مشخصی پول را تعیین کنید که هر کس بتواند برای هرچه می خواهد خرج کند، بدون هیچ سوال، احساس گناه یا دعوایی. اینکار باعث ایجاد کمی حس آزادی می شود.


همچنین بخوانید:چیزهایی که هرگز نباید به رئیس تان بگویید !


مسائل مالی با همسرتان

مدیریت بودجه را بر عهده ی یک نفر گذاشتن

مهم نیست که یک نفر از شما درآمد دارد یا هردو، واگذاری مدیریت بودجه بر عهده ی یک نفر اشتباه است. زیرا نه تنها می تواند رابطه ی تان را زمانی که بحث پول می شود در تاریکی غرق کند، بلکه باعث ایجاد سوءتفاهم و بی اعتمادی هم می شود. اکثر دعوا ها به خاطر این است که یک طرف چیزی را نمی داند یا متوجه نمی شود، گاهی هم هر دو طرف اینگونه اند. یک سطح پایه ای از درک مشخص کنید و این به شما کمک می کند مسئولیت های مالی را تقسیم کنید.


همچنین بخوانید:آیا اشتغال زنان تاثیر مخربی بر روی رضایت زناشویی و بهزیستی فرزندانشان دارد؟


درک نقاط قوت و ضعف یکدیگر (مانند توانایی جمع آوری بودجه و تصمیم گیری های بحرانی مالی) می تواند به شما کمک کند که تصمیم بگیرید که چه کسی باید مسئول کدام جنبه از بودجه باشد. هر دو نفر باید در جریان تصمیمات کلی قرار بگیرند، اما برای مشخص کردن اینکه چه کسی باید کدام جنبه را مدیریت کند، باید به نقاط قوت شان توجه کنند.

مسائل مالی با همسرتان

استخدام نکردن یک مشاور مالی

آیا برای استخدام یک مشاور مالی خساست به خرج می دهید؟ این ممکن است هزینه ی بیشتری را در دراز مدت برایتان رقم بزند. زمانی که زوجی برای مشاور مالی هزینه می کنند، آنها در واقع پول بیشتری را ذخیره خواهند کرد. گذشته از اینها، صحبت درباره ی بعضی موضوعات در حضور شخص ثالث راحت تر خواهد بود و ناراحتی و تنش را کم خواهد کرد. اگر رابطه ی مالی خوبی با همسرتان ندارید، هزینه کردن برای چند ساعت می تواند سود خود را در سالیان سال به شما نشان دهد.


همچنین بخوانید:2 کلمه که هر گز نباید در زندگی زناشویی خود از آن ها استفاد کنید !


مسائل مالی با همسرتان

مقاومت کردن به جای شناسایی تفاوت هایتان

شخصیت، عادت های پول خرج کردن، بزرگ شدن در خانواده ای متفاوت و … به هرحال این تفاوت های شما است که باعث دعوا بر سر مسائل مالی بین شما و همسرتان شده است. دو نفر که با هم ازدواج می کنند، به طور متفاوتی بزرگ شده اند، تجربیات متفاوت، دیدگاه و اهداف متفاوتی نسبت به پول دارند. تفاوت های زیادی برای ایجاد تطابق وجود دارد. زمان می برد تا افراد باهم هماهنگ شوند.اما صبر و درک تفاوت های مالی یکدیگر، کلیدی است که می تواند رابطه شما را حفظ کند. اگر تفاوت هایتان بسیار است، کمی احتیاط به خرج دهید.

مسائل مالی با همسرتان

نادیده گرفتن جنبه های مثبت

در بسیاری از اختلاف نظرها در مورد پول، اغلب هنگامی که یک مشکل وجود دارد احساسات فاش می شوند و تعداد کمی از افراد بر روی نقاط مثبت تمرکز می کنند. پول تنها زمانی به عنوان یک موضوع بحث مطرح می شود که مسئله ای وجود دارد. اما زمانی که شما مرتبا اقرار می کنید که چگونه همسرتان خوب پول خرج می کند، این باعث می شود که او بیشتر درباره پولی که خرج می کند صحبت کند.


همچنین بخوانید:۵ کار که زوج ها باید در هر ماه حتما برای حفظ رابطه زناشویی انجام دهند !


 از همسرتان در ارتباط با پول خرج کردنش تعریف و تمجید کنید، به او بخاطر تصمیم مالی عاقلانه ای که گرفته است تبریک بگویید یا از او بخاطر اینکه سخت کار می کند تشکر کنید. به این ترتیب زمانی که مشاجره ای پا می گیرد، آنها بیشتر به نکات مثبت فکر می کنند.

مسائل مالی با همسرتان

مخفی کردن مسائل

اولین نصیحتی که زوج ها می گیرند این است که کارهایتان را از همسرتان مخفی نگه ندارید، اما وقتی بحث پول می شود آن را فراموش می کنند. در واقع بررسی های گوناگون دریافته اند که تقریبا یک سوم زوج ها درباره ی مسائل مالی کاملا با هم صادق نیستند.  در آمریکا در هر 5 نفر یک نفر اظهار می کند که بیش از 500 دلار خرج می کنند و اصلا به همسرشان نمی گویند و 6 درصد از افراد حساب های بانکی مخفی دارند.


همچنین بخوانید: چگونه همسر خوبی باشیم؟ 


من همیشه افرادی که نامزد کرده اند را تشویق می کنم که قبل از ازدواج باهم نوعی افشاگری مالی داشته باشند و بعد از ازدواج شفافیت مالی بیشتری را به خرج دهید. نیازها و ترجیهات افراد باتوجه به وضعیت مالی شان و موقعیت زندگی شان متفاوت است، اما در آخر مطرح کردن همه چیز و مخفی نکردن هیچ چیز رابطه ی تان را سالم نگه خواهد داشت.

خریدها و هزینه های هیجانی

بعضی از افراد عصرها به خرید می روند زیرا دوست ندارند در خانه تنها باشند و یا بعضی دیگر برای فرزندانشان هدیه می خرند تا حس بی کفایتی شان را جبران کنند. به هر حال بعضی از افراد پولشان را هیجانی و احساسی خرج می کنند. شناختن و به حداقل رساندن عامل خرج های احساسی همسرتان کلیدی برای داشتن بودجه است. باید این عوامل را شناسایی کنید و موانع کوچکی برای کمک به جلوگیری از هزینه ها ایجاد کنید.

برای مثال اگر در خانه تنها هستید، فیلم ببینید یا غذا درست کنید، اینگونه زمان می گذرد، این تغییرات کوچک در عادات تان می تواند شما در اجتناب از خرج های اضافی کمک کند.

نداشتن بودجه

 بودجه پایه و اساس همه چیز است. وقتی که اختلاف نظر پیش می آید بودجه زوج ها را هماهنگ نگه می دارد، کارگروهی را پرورش می دهد و یک منبع برای حقایق مالی تهیه می کند.


همچنین بخوانید: ترفند کارآمد برای پس انداز کردن و صرفه جویی در هزینه ها


مسائل مالی با همسرتان

سرزنش کردن همسرتان (مخصوصا برای خریدهای گذشته)

سرزنش کردن هیچ کسی خوب نیست. نگاه کردن به اشتباهات گذشته یکدیگر نه تنها به شما کمک نمی کند، بلکه ممکن است باعث می شود هر زمان بحث پول به میان آمد، بپرید و گلوی هم را بگیرید. نزدیک شدن به موضوع با کمی صبر و مهربانی می تواند راه بسیار خوبی برای ایجاد یک رابطه بهتر با اعتماد بیشتر باشد. هنگام بحث درباره ی مسائل مالی با همسر تان، سعی کنید از پیش کشیدن بحث های گذشته یا اشتباهات گذشته اجتناب کنید. زیرا اینکار فقط به رابطه ی تان لطمه می زند.

افتادن در دام بدهی

زندگی با آینده نگری می تواند برای سلامت مالی و طول عمر رابطه تان شگفت انگیز باشد. در واقع مشخص شده است که بدهی داشتن برای زوج ها مشکلات حل نشدنی ای ایجاد می کند. یک مطالعه در سال 2005 که 1000 زوج تازه ازدواج کرده را تحت بررسی قرار داده بود، مشخص کرد که زوج هایی که یدهی های بالا دارند، سطح رضایت زناشویی پایینی داشتند و کمترین نمره را در بین زوجین داشتند. بل می گوید: بدهی برای ازدواج مانند سرطان است و زندگی بدون بدهی مثل براشتن منبع لزرگ استرس است که واقعا به کیفیت زندگی زناشویی کمک می کند.

ممکن است به مطالعه ی این مطالب هم علاقمند باشید: