چگونه از شر درد های ستون فقرات رها شویم ؟

فتق دیسک کمر یا ناصحیح ایستادن ؟ دلیل درد های کمر چیست ؟ زمانی می توانیم بگوییم که صحیح ایستاده ایم یعنی اسکلت بدن ما در وضعیت صحیح قرار گرفته که پاها ،زانوها ،گردن و بدن همه با هم در تعادل قرار گیرند.همه ما بارها این جملات را که صاف بنشین یا صاف راه برو را شنیده ایم اما اصول این جملات چیست ؟ معانی آن ها در علم فیزیو تراپی کدام است ؟

 نحوه ایستادن ما به اندازه ظاهر ما در ایجاد یک تصور مثبت یا منفی در مورد ما مهم است.یک پشت قوز کرده ،شانه های افتاده و یک گردن کج باعث به وجود آمدن عدم اطمینان در مورد ما برای طرف مقابل می گردد.نحوه ناصحیح ایستادن ما باعث عادت در سیستم اسکلتی ما می شود.اگر می خواهید صحیح بایستید باید حتما به یک فیزیو تراپ مراجعه کنید و در این زمینه با وی مشورت کنید.

زمانی که احساس درد در ناحیه گردن یا کمر داریم سریعا آن را به دیسک ارتباط می دهیم اما عواملی چون استرس شدید ،پشت میز نشستن ،استفاده از بالش نامناسب ، قوز کردن همه از عواملی هستند که سبب ایجاد درد در ناحیه گردن و کمر می شوند.در حالی که می توان با طرز ایستادن صحیح و تمرین هایی برای تقویت کمر از شر این درد ها خلاص شد ولی قبل از هر چیز باید به یک فیزیوتراپ مراجعه کنید.


همچنین بخوانید : 7 حرکت یوگا برای رهایی از کمر درد !


انحنای ستون فقرات می تواند با شیوه درست درمان شود

دلایل زیادی برای انحنای ستون فقرات وجود دارد.این دلایل لزوما نباید جسمی باشند بلکه می تواند بر اثر فشار و مشکلات عصبی نیز به وجود آیند.در فیزیوتراپی کلاسیک تنها با تمرکز بر روی یک قسمت از بدن سعی در برطرف کردن مشکل دارند.اما یک فیزیوتراپیست با نگاه جامع می داند که انحنای ستون فقرات می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و با فیزیوتراپی کل بدن می توان مشکل را برای همیشه برطرف کرد.

ایجاد یک هماهنگی در بدن انسان

بقراط ها سلامت را به عنوان هماهنگی فرایندهای زندگی تعریف می کنند. هدف از فیزیوتراپی جامع  ایجاد یک هماهنگی در بدن انسان و درمان اختلالات و بیماری های ناشی از آن است.تعریف سازمان جهانی بهداشت در مورد سلامت چنین است :”حالت رفاه کامل انسان، روح، بدن، ذهن و جنبه های اجتماعی آن “.

 درد های ناشی از طرز ناصحیح ایستادن که اصولا فتق دیسک کمر نامیده می شود باید توسط فیزیوتراپی که بیمار را به طور کلی از جنبه های روانشناختی، تشریحی و اجتماعی بیمار می گیرد، گامی مناسب برای پایدار ترین درمان است.

در ادامه بخوانید :